Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

Piotr, 3 lata temu
Silnik 535 d 272KM 200kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E60 Touring 535 d 272KM 200kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
3,93
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jak wyzej. Balans pomiedzy komfortem a prowadzeniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Masa drobnych wlurzajacych usterek.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto mega komfortowe, szybkie i elastyczne. Jesli chodzi o silnik to jazda z 600 nm pod nogą to bajka. W zasadzie 99% czasu nie przekraczamy 2 tys obrotów. Auto jest bardzo komfortowe, aczkolwiek mocno slychac silnik. Niestety całokształt mocno psują liczne przedliftowe usterki. Utrzymanie auta jest drogie. Nawet bardzo ;) Jeśli ktos pisze ze pali w miescie 9 litrow to chyba miasto do 10 tys mieszkańców albo w nocy. Spokojna jazda po miescie takim jak Kraków czy wroclaw to minimum 10-11 litrow. Normalna dynamiczna jazda to ok 13-14. Jesli jestesmy pierwsi z pod świateł to i 20 nie stanowi problemu. Na trasie mozna zamknac sie w 7 ale to emerycka jazda. 80 tempomat to ok 6 litrow 140 to ok 8,2-8,8 Dynamiczna jazda 180-200 to 11-12litrow. Warto zaznaczyc że jest bardzo duzo rzeczy o ktorych nikt nie wie a wpływają na spalanie -termostaty (tylko aso) -wężyki podciśnienia (parciejà) jest ich masa -turbiny -wtryski (lubia pogadac po ok 250-300 tys -olej w skrzyni oraz konwerter I wiele innych rzeczy. Czy to duzo ? To zalezy Jak na diesla tak. Jak na duze rodzine kombi ktore robi 100 w niecałe 7 sekund, ma 320 koni i 600 nm to spalanie jest smiesznie niskie. Konkurencja jest 550i Jedynie bak moglby byc wiekszy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najlepsza czesc tego auta. Super elastyczny. Moim zdaniem nawet 545i nie ma zupelnie podejścia. Tym bardziej że tutaj za 1000-2000 zł mamy 340 km i pomad 600 nm. Super elastyczny. Brak poważnych awarii.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała, niezniszczalna. Niestety to juz wersja gdzie przy wymianie oleju wymieniamy cala miskę. Tylko i wylacznie oryginał zf. Inne ciekną. Zmienia biegi bardzo szybko, Zwlaszcza po zmianie oprogramowania w xHP. Najwazniejsze to ZMIENIAC OLEJ ! Najlepiej co 50 tys km.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie to perfekcyjny srodek pomiedzy komfortem a sportowymi wrażeniami. Auto moim zdaniem prowadzi sie lepiej niz audi quatro. Ciezkie i pewne. Deszcz czy nie deszcz idzie jak po sznurku. Tylko trzeba kupic dobre opony ;) przy tym podczas jazdy po miescie jest bardzo komfortowo. Na kostce czy garbach.
2,0
Karoseria
Niestety tutaj denerwują drobne usterki. Przez dwa lata mimo ogromnych nakładów auto nigdy nie jest w 100% sprawne. Tu ściemnianie lusterek. Tam nie dziala pilot. Do tego wisienka na torcie czyli zamykający moduł PDC. Ktory jest w bagażniku, wilgotnieje i trzeba go wymieniac. Polecam samemu zaopatrzyć się w komputer dedykowany i diagnozować usterki ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Jest super. Niewielkie martwe pole i szeroka szyba.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Jak to w bmw auto zrobione dla kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ok ale nawet po nabiciu nie chłodzi tak jak w e39, audi a6 c6 lub vw t5. Z tymi autami mam porownanie. Dodatkowo obsługa przez panel idrive - plus to masa ustawień, płynna regulacja ilosci powietrza z oazdej kratki, minus ze system dziala powoli i kazde ustawienie zajmuje wieki ;) najlepiej ustawic na automacie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu duzo pisac. To jest 5er wiec miejsca od cholery ;) wiecej niz w poprzedniej generacji. Auto jest bardzo duze i przestronne.
3,0
Wyciszenie
Z zewnatrz jest super. Niestety silnik slychac mocno w srodku, Zwlaszcza na wysokich obrotach oraz na biegu jałowym. To wszystko po wymianie poduszek i kontroli wydechu. Poduszki wyłączanie oryginalne z regulacja twardości (podciśnieniowe)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż. Auto kupilem do konca serwisowane w aso, ze znanego źródła. Przebieg 200 tys. Koszty utrzymania sa ogromne. Nie jest to zaskoczenie ale mowie dla przyszłych użytkowników. Paliwo to najmniejszy koszt. Zawieszenie przod 2 tys plus Podobnie tyl. Termostaty oryginalne (tylko takie dzialaja) 1000 zł. Jak nie wymienisz to auto nie odpala dpf i zaczynaja sie problemy. Konwerter 1000 zł plus 1000zl robota plus dwie wymiany oleju po 1000 zł (pod dostarciu) Wtryski ok 4 tys. I tak dalej. Dodatkowo masa drobnych usterek np przewody podciśnieniowe. To jest drogie auto w utrzymaniu i trzeba to wiedziec przed kupnem. Na szczescia wrazenia z jazdy to rekompensują.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry. ;) wrazenia z jazdy rekompensują koszty utrzymania. Jakosc wykonania ma bardzo dobrym poziomie. Spasowanie jest swietne.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wyzej. Masa drobnych usterek ktore denerwują. Zwlaszcza elektronika. Utrzymuje auto pedantycznie, robie wszystko ma zapas, a nigdy nie bylo takiego momentu zebym mogl powiedziec, tak wszystko dziala idealnie. Zawsze jakas kontrolka, poerdole itp. Szkoda, bo pod tym wzgledem audi miażdży ten model. W e39 nie bylo takich rzeczy, wiec jak chca to pptrzafia ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj idealnie. Auto nigdy nie zawiodło w trasie. Silnik nie wymagał remontu. Zarówno silnik jak i skrzynia to pancerne konstrukcje ktore dobrze utrzymane zrobią milion kilometrow bez problemu. Żeliwny blok silnika, skrzynia z ogromnym zapasem nawet po chipie. Nie ma sie do czego przyczepić.

On - zużycie paliwa dla silnika 535 d 272KM 200kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring