Układ elektryczny
: Pomimo kilkumiesięcznej usterki regulatora napięcia, elementy układu elektrycznego nie uległy usterce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: szybkie zużycie paliwa
Zawieszenie
: szybkie zużycie opon
5,0
Całokształt
Ogromna przyjemność z jazdy, doskonałe materiały wykończenia w tym wnętrza, uśmiech na twarzy podczas zbliżania się do własnego pojazdu... te kilka sformułowań moim zdaniem najtrafniej opisuje E61 Touring model 535d. Pojazd należy do skomplikowanych, wiek duże przebiegi i słaby stan wielu egzemplarzy wymagają od nabywcy sporego zaangażowania w serwisowanie- nie rzadko sporej dawki cierpliwości :) Spalanie jest spore, ale wrażenia z jazdy rekompensują wydatki. Proponuje wersje M-Pakiet wewnętrzny i zewnętrzny, samochód dużo lepiej się prezentuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, dysponujący ogromnym momentem obrotowym od najniższych obrotów. Pomimo zastosowania dwóch sprężarek, poniżej 2000 tys. obr/min zauważalny jest drobny efekt turbo-dziury, lub może trafniej można nazwać ten moment "oczekiwanie na katapultacje". Nadmiar mocy sprawdza się kiedy w samochodzie zajmą miejsce 4 osoby a bagażnik wypełniony jest po brzegi, dalej bez problemu wyprzedzamy pod górę.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna jest dość wolna jak na dzisiejsze standardy. Przyjemna w trybie Drive, chodź w mieście przy tempie toczonym potrafi delikatnie szarpać samochodem, podobnie przy użyciu "kick-down". W trybie manual, zbyt wolno wrzuca bieg wyższy. Jak opisał to podczas jazdy testowej podobnym modelem twórca tej strony, samochód jest nastawiony na przyspieszenie- skrzynia bardziej lubi zrzucać biegi niż zmieniać na wyższe.
5,0
Układ jezdny
Sportowy pakiet zawieszenia w połączeniu z niskim profilem opony o konstrukcji run on flat to z założenia niekomfortowe zestawienie. Twardość jest dotkliwa przy niskich prędkościach podczas miejskich manewrów. Na trasie auto zyskuje stabilność miękkość dzięki masie staje się bardzo komfortowe. Sportowe zawieszenie to ogromna frajda z jazdy trochę bardziej sportowej. Nad bezpieczeństwem czuwają systemy DSC i DTC, które ratują z nie lada problemów. Zawieszenie nawet przy dużym obciążeniu samochodu daje kierowcy poczucie świetnego prowadzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest znakomita oprócz przedniego słupka, jest dość szeroki, zdarzyło mi się przy dojeżdżaniu do przejścia zauważyć pieszego w ostatnim momencie. Czujniki parkowania przednie i tylne są niezwykle pomocne, również podczas przepychania się przez miejsce korki. Możliwości regulacji fotela i kierownicy pozwalają dopasować się osobom ponad gabarytowym jak i drobnym kobietom.
4,0
Ergonomia
Samochód posiada wiele schowków, bagażnik wyposażony jest w siatki, mocowania, haczyki na siatki oraz podwójny schowek w podłodze. Po lewej stronie kierownicy znajduje się obszerny schowek na klucze, ale nie ma gdzie odłożyć telefonu komórkowego. Jedynym miejscem jest podłokietnik, ale jeżeli mamy wersje z telefonem, jest ciężko. Doskonale sprawdzają się podstawki pod kubki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie sterowanie oraz dobrze wymyślone tryby automatyczne (nawiew na szybę przednia, maksymalne chłodzenie wnętrza). Bardzo cenie sobie możliwość ustawienia zimnego nawiewu na kierowce, co nie ma związku z utrzymywaniem temperatury we wnętrzu. Ogrzewanie postojowe, pozwala spać dłużej w porze zimowej. Śnieg nie zniknie, natomiast unikamy przykrego skrobania szyb i oczekiwania na ogrzanie kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód oferuje dużo przestrzeni na fotelach przednich i tylnej kanapie. Fotele sportowe pomimo trzymania bocznego są komfortowe nawet dla osób mających gabaryty ponad normatywne. Regulacja fotela szczególnie w płaszczyźnie pionowej, pozwala na wygodne ustawienie dla osób niskich i wysokich.
5,0
Wyciszenie
Wersja diesel jest lepiej wyciszona niż jej benzynowe siostry, a to z powodu konieczności wyciszenia jednostki napędowej. Karoseria touring pozwala na rozprzestrzenianie się po kabinie dźwięków z części bagażowej. Auto ma już swoje lata i pojawiają się pojedyncze stuki lub trzaski z plastików drzwi. Auto jest bardzo ciche podczas podróżowania z prędkością podróżną. Podczas przyspieszania znacząco słychać miły pomruk silnika- doskonale!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie jak w każdym aucie tego segmentu. Zauważyć należy że wersja 535d ma inne podzespoły niż z pozoru bliźniaczy 530d. Inne np hamulce, inna turbosprężarka, inna odma skrzyni korbowej, oczywiście każdy z elementów odpowiednio droższe. Jednakże uważam, że nie są to ceny astronomicznie. Na rynku jest wiele zamienników, dobrej jakości.
5,0
Stosunek jakość/cena
To samochód dla ludzi którzy cenią sobie ponad przeciętne wrażenia z jazdy. Producent dołożył wszelkich starań aby chodź na chwile dało się zapomnieć że poruszamy się dużym rodzinnym kombi. Zjawisko zakrawa o magię- a ta jest bezcenna- doskonale.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas użytkowania nie wystąpiła ani jedna usterka. Zakupiłem pojazd z szeregiem elementów działających wadliwie. Przykro mi to stwierdzić, ale do dziś je usuwam. Nic nowego się nie pojawiło. Pojazd jest skomplikowany, warto go solidnie serwisować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - poważnej usterce ulegają opony i paliwo.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring 535 d 272KM 200kW 2005-2007