560Nm potrafi zmienić każde wyprzedzanie , pod warunkiem, że przestawisz sobie skrzynie na Sport-manual, na zwykłym trubie za wolna, na sporcie niepotrzebnie zrzuca o 2 biegi w dół, a tak na manualu jest bajecznie(4-5 bieg i jest gitara) dodam, że auto na 5-tce wyciska 220km/h :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super, dynamika, ponad 200 kucy, wszelkie TDI zostają w tyle, ekonomia na poziomie 10litrów, trochę przerażają koszty napraw, np. wymiana oleju w ASO to około 1500 zeta:)
to 3 litrowe smoczysko potrzebuje 8.6 litra oleju na wymiane :)))
4,0
Skrzynia biegów
uwaga! BŁĄD W FORMULARZU,NIE MOGŁEM WYBRAĆ SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ!
AUTO POSIADA AUTOMAT FABRYCZNIE
No cóż, skrzynia w trybie normalnym za wolna, dodatkowo ja musiałem robić jej remont (koszt 4500), moim zdaniem nie nadąża za możliwościami silnika ale nie jest źle, można się poganiać:) Tryb sport nie potrzebnie kręci obroty do 5.5tyś o_O, tryb manual fajny przy wyprzedzaniu na trasie
Wymaina oleju zalecana, nie słuchać ASO! potrzeba 11litrów:)
1,0
Układ jezdny
Bajka! Szczególnie w połączeniu z zawieszeniem M, 18 calowe felgi, nic nie czuć na kierownicy, dopiero większe wyboje garby, poza tym układ wspomagania (a mam zwykły a nie dynamic drive) świetnie się sprawdza: im szybciej jedziesz, tym ciężej się kręci kierownicą i masz większą kontrole nad autem, bardzo precyzyjny.
Hamulce:
dodam, że do tego autka mniejszej felgi jak 17" nie założymy, bo te tarcze to jakieś nieporozumienie :) nawet nie mam takiej patelki w domu :) hamowanie to po prostu bajka, łatwo się zagalopować, w tej 2-tonowej ciężarówce ciężko ocenić prędkość z jaką się poruszamy :)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak pisałem wcześniej, nawet na felgach 18" (19-kupuje na wiosnę) nic nie przenosi się do kabiny, fotele sport to może nie fotele komfort ale za to świetnie trzymają w zakrętach :) grzana dupcia, grzane plecki - żonce się podoba, dla mnie zbędny bajer
Nawigacja ciut powola ale daje radę, I-drive wymaga przyzyczajenia się, poza tym obleci
Szukajcie wersji z uchytami na kubki na przodzie, ja nie mam i narzekam ;/
4,0
Ergonomia
Fajna kierownica (wyposażenie M) śwoetnie leży w dłoniach, wielofunkcja pomaga skupiać się na drodze a nie na radiu, radio łatwew obsłudze, pozostałe systemy rónież
należy jedynie się przyzwyczaić do tego, że kokpit z przodu to nie klasyczne BMW, a szkoda
spasowanie i materiały na porządnym poziomie BMW
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez jakichkolwiek zastrzeżeń, nic dodaćnic ująć, opcja REST (przycisk na panelu) powoduje, żeautko jeszczze długo sobie dmucha zimnym lub ciepłym powietrzem na parkingu po wyłączniu silnka
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo przestrzeni nad głową sam za sobą jak usiąde to też nie mam powodu do narzekań, a mam 180cm wzrostu
tylna kanapa bardzo wygodna iprzestrostnna
przednie fotele mega wygodne, czarna podsufitka, przyciemnione tyle szybki (jest "bandycko")
5,0
Wyciszenie
Doskonałe to mało powiedziane, silnik daje się usłyszeć dopiero przy 3000 obrotów
a na trasie przy 180 km/h ma dopiero 2500 :)
lekkie odgłosy z tyłu bo to kombiak a nie sedan ale generalnie cichutko :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, E60/E61 to nie poczciwe E39, powiedzmy sobie to szczerze
Ja trupa nie kupiłem (jeżdżę prawie rok a w zawieszeniu nic nie robione) a włożyłem w autko circa 7000 PLN :)
(skrzynia, wiązka klapy tylnej ASO, nowe lusterka boczne, bo stare ukradli, klapki kolektora)
Spalanie 10/setkę
Co ciekawe niezależne od trbui sposobu jazdy :0
takze ja powoli nie jeżdżę, bo i poco :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok, ale trzeba dbać o wiele rzeczy na bieżąco bo może się zrobić neizła skarbonka
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie poza klapą(wiązką klapy) większych usterek brak
czasami waruje PDC
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia, wiedziałem że będzie do remontu przy zakupie, koszt remontu skrzyni to około 4500 na gotowo ale mam NOWY a nie regenrowany hydrokinetyk :) spokój na jkieś 150-200 tyś kilometrów
On
- zużycie paliwa dla silnika 535 d 272KM 200kW
[l/100km]