Silnik
: Wymaga wiedzy i uwagi. Uklad elektryczny poki co ok. Akumulator zwykly wymieniam po 3 latach . AGM pewnie wytrzymal by dluzej.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Pali mało, osiągi sa dobre. Idealny na długie trasy, po miescie hmm jeździ ale to nie jego naturalne srodowisko. Ja osobiscie miałem problemy z rozrządem ale to przez kłamstwo handlarza. Co jest ważne to jesli ktos sam potrafi serwisowac to ok a jesli do warsztatu to do takiego który zna bmw. Trzeba dbac o osprzet silnika w sensie wezykow od podcisnien, kolektora ssacego, egr itd. Jest szereg usterek ktore powtarzaja sie jest tez bogate forum w sposoby trwalego usuwania ustetek.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na tamte lata automat dziala dosc sprawnie a do tego jest trwaly.
5,0
Układ jezdny
Zrobilem autem 130 tys km, obecnie ma 350 tys km, wymienilem stabilizator oraz tuleje dolnych wahaczy. Ogolnie trwale zawieszenie.
5,0
Karoseria
Mialem wczesniej ople skode forda i renault, bmw jest bdb zabiezpieczone, przod auta to aluminium. Podloga w aucie 2008 roku idealna.
Komfort
4,0
Widoczność
To subiektywne uczucie ale porownujac do aut ktore mialem jest lepiej. Pytanie czy po 15 letnim aucie nalezy spodziewac sie komfortu jaki daje seria g30...ja porownuje raczej do audi a6 mercedesa e czy lexa g z tamtych lat
4,0
Ergonomia
Moze to smieszne ale nie mam uchwytu na kubki, tak niestety bywalo i problemem sa kierunki, tak tak :). Dzwigienka po wlaczeniu kierunkowskazu zawsze wraca do pozycji neutralnej co jest mylace, nie ma tez tego specyficznego klikniecia w mamecie wlaczenia czy wylaczenia. Dla mnie to rzecz do ktorej ciezko sie przyzwyczaic.
PS. staram sie ich uzywac wszedzie gdzie trzeba wbrew opini o kierowcach bmw :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby nie paruja a wbrew pozorom w zimie nagrzewa sie szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Premium zawsze okupione jest ograniczona przestrzenia ale to swiadomy wybor. W bmw wszystko jest pod reka.
4,0
Wyciszenie
Tutaj po 4 latach uzytkowania pojawil sie szum przy tylnych prawych drzwiach, piza tym jest stosownie do wieku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci sa ok 40% drozsze ale to tez wynika z rozmiaru, po prostu duzy silnik potrzebuje wiekszych tarcz klockow ilosci oleju ilosci swiec.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymienie co zrobilem w ciagu 130 tys km:
sterownik swiec zregenerowany, klapa gaszaca zregenerowana, nowe kolo pasowe, nastawnik w skrzynce xdrive, łancuch rozrzadu z kolami i slizgami, wymienilem oleje w dyfrach i 2xw skrzyni, zregenerowalem lampy przednie -wstawilem zamiast xenonow bi-ledy.
Jesli ktos jezdzi szybko to polecam tarcze hamulcowe przednie oryginalne. Reszta wedlug
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Opisane wyzej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530xd 235KM 173kW
[l/100km]