Silnik
: Silnik + skrzynia - 9.5/10.
Spalanie/osiągi - 9/10.
Przyjemność z jazdy - 9/10.
4,0
Całokształt
To moje pierwsze BMW ale nie pierwsze auto z napędem RWD. Biorąc pod uwagę moje dotychczasowe doświadczenia z motoryzacją stwierdzam, że E60/E61 to prawdopodobnie ostatni model serii 5 utrzymujący jakość na wysokim/akceptowalnym poziomie, którego oczekujemy od 'PREMIUMA'. Całość recenzji poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Legendarne 6 cylindrów, fabrycznie bez klapek wirowych. Fabryczne parametry typu 197 KM 400 nm w zupełności wystarczają do dynamicznej jazdy na trasie, mocy i momentu nie brakuje. Od 0 do 170/180 km/h silnik napędza auto praktycznie w tym samym tempie. 6 biegowy ZF podobno spokojnie wytrzymuje 500 nm po programie, silnik można wykręcić na 230/240 KM bez obaw :)
5,0
Skrzynia biegów
Wzór. Przy 140 km/h w 16 letnim aucie mam 2000 rpm. Silnik i skrzynia zadecydowały o zakupie właśnie takiego zestawu w nadwoziu Touring.
5,0
Układ jezdny
Ciężki kloc ale jakże przyjemnie resorujący i połykający kolejne zakręty. Każda ocena poniżej 5/5 byłaby nieuczciwa. Mimo tego, że ABSOLUTNIE nie jestem fanem marki żywo czerpię przyjemność jazdy tym autem. Na pełnym baku (70l) przy przepisowej jeździe pokazuje nawet 1400 km zasiegu.
4,0
Karoseria
Grubo polakierowane przez niemiecką fabrykę. Design to kwestia gustu więc tutaj się nie wypowiem. Odejmuję natomiast jedną gwiazdkę za przypadłość w postaci możliwości wystąpienia korozji na tylnej klapie między klapą a otwieraną szybą. Podobno lubią też gnić przewody od klapy - te bliżej dachu. Mój egzemplarz póki co bez tych 'usterek' ale problem jest znany.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Zachwytów też nie będzie. Po prostu wszystko w normie.
5,0
Ergonomia
Świetny, wysuwany podłokietnik. 2 cupholdery wysuwane z deski rozdzielczej. z tyłu duży podłokietnik z płaskim schowkiem + 2 miejsca na kuban. Jest przebicie do bagażnika no i jest tylna szyba otwierana niezależnie od klapy bagażnika - bueno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mrozi jak należy (2 strefy), archaiczny jak na dzisiejsze czasy sposób ustawiania kierunku nawiewu (poprzez iDrive pierwszej gen.) - da się wytrzymać. Grzanie siedzeń 3stopniowe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Touring czyli kombi - świetnie zorganizowany, duży bagażnik (podłoga na teleskopie, pod nią przegródki na drobiazgi), pod spodem zapasówka. Dla pasażerów miejsca w pytę, na 4 osoby jak złoto, na 5 może niekoniecznie ale da się jechac.
5,0
Wyciszenie
Totalne przeciwieństwo japończyków (oczywiście + dla niemców). Auto stworzone do dalekich podróży. Przy 140 km/h na prawdę jest cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest parę droższych elementów jak to w BMW ale da się z tym żyć. Kwestia najistotniejsza - jak dbal poprzedni i jeszcze poprzedni wlasciciel.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceni się auta z prawdziwym przebiegiem. Ciężko znaleźć cokolwiek z potwierdzonym nalotem poniżej 300k. Zadbane egzemplarze trzymają wartość. Czy warto ? - każdy musi sam sprawdzić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fabryczny cooler wytrzymał 16 lat / 155k przebiegu.
U mnie póki co oprócz tego brak ponadnormatywnego zużycia mechanicznego auta. Nie cieknie, nie puka, nie świszczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zaobserwowałem, wszystko przede mną :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 525 d 197KM 145kW
[l/100km]