Auto nie dla każdego ze względu jednak na ceny eksploatacyjne, są wyższe niż w podobnych gabarytowo np.Mondeo, Superbie czy Passacie acz nie ma tragedii bo sporo zamienników i używanych części w sieci. Mam 189 cm wzrostu i znalezienie pozycji dla siebie jak to w bmw jest genialne, siedzi się nisko i wygodnie - fotele elektryczne "comforty" ponadto bez problemów usiądę sam za sobą, delikatnie opierając kolana na fotelu. Bagażnik spory ale też spore auto, bez kłopotów przewiozłem 2x skrzydło drzwi 90cm plus 2x ościeżnica reg. wszystko w kartonach. Zrobiłem nim około 30 tyś wcześniej teść około 60 tyś. tylko jedna usterka, bardziej zużycie już padła poduszka pneumatyczna zawieszenia, tak bo styłu w e61 nie ma sprężyn a dwie poduszki pneumatyczne plus kompresor do regulacji automatycznej - po wymianie jest to bezproblemowe i trwałe, duzy plus tego rozwiązania to iz nawet jak napakowałem pod korek bagażnik plus 4 osoby zawieszenie samo się poziomuje i w zasadzie nie widać i nie czuć obciążenia. Mimo masy 1700 kg diesel 3.0R6 naprawdę miło mnie zaskoczył dynamiką 7,6s 0-100 i faktycznie tak jest a także spalaniem u mnie 5,8 - 8.6 z korkami 9-10l
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny kiedy trzeba i ekonomiczny kiedy się postarasz. Przyspieszenie i elastyczność na 5, bardzo miły dźwięk R6 i kultura pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok, mogły by być jeszcze mniejsze skoki, działa płynnie, ciężej wchodzi wsteczny. Da radę robić w miarę szybkie zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
RWD :) układ kierowniczy mam tradycyjny bez aktywnego którego lepiej unikać. Ogólnie jest szybki i precyzyjny, nie ma w zasadzie martwego pola.
5,0
Karoseria
Bez zarzutu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest w porządku.
5,0
Ergonomia
Jak to w niemcach, wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzorowa, w zimę bez klimy szyby nie parują, latem jak klima sprawna bardzo dobrze chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 189 cm wzrostu i znalezienie pozycji dla siebie jak to w bmw jest genialne, siedzi się nisko i wygodnie - fotele elektryczne "comforty" ponadto bez problemów usiądę sam za sobą, delikatnie opierając kolana na fotelu.
4,0
Wyciszenie
Dałem 4 bo po tej klasie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na 3.0 R6 bardzo dobre natomiast koszt części nie należy do najniższych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wykonanie w środku w stosunki do ceny bardzo dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyskoczył teleskop klapy bagażnika ale to wiek, bolączki typowe dla tych siników 3.0d, padające termostaty, sterowniki świec czy same świece. W e61 spotkała mnie tylko jedna usterka, bardziej zużycie już padła poduszka pneumatyczna zawieszenia wymiana lewa i prawa około 700 - 900 zł, tak bo styłu w e61 nie ma sprężyn a dwie poduszki pneumatyczne plus kompresor do regulacji automatycznej - po wymianie jest to bezproblemowe i trwałe, duzy plus tego rozwiązania to iz nawet jak napakowałem pod korek bagażnik plus 4 osoby zawieszenie samo się poziomuje i w zasadzie nie widać i nie czuć obciążenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mnie nie spotkało. I w tych silnikach nie ma większych wad wrodzonych.
On
- zużycie paliwa dla silnika 525 d 197KM 145kW
[l/100km]