Inne
: Najbardziej zaskoczył mnie komfort podróżowania oraz pojemność tego pojazdu. Nawet przy podróży w 4 osoby z dzieckiem nie muszę się obawiać, czy na pewno wszystko się zmieści.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Wymiana obu poduszek tylnego zawieszenia (pneumatyczna regulacja) - 2000 zł.
Układ elektryczny
: W klapie bagażnika przerwał się przewód od anteny kluczyka i ten przestał działać
5,0
Całokształt
Po pierwsze, jest to BMW. Po drugie, jest to seria 5, więc już raczej wyższa półka wśród limuzyn. Po trzecie jest to E61, które swoją stylistyką, wyposażeniem i komfortem jeszcze długo będzie zachwycać większość kierowców. Jeżeli auto jest zadbane, to sprawia ogromną przyjemność. Niestety na rynku jest wiele egzemplarzy mocno zaniedbanych, przez co wymagają bardzo kosztownych napraw, dlatego opinia o tych autach nie jest tak pozytywna, jak być powinna. O te samochody wystarczy zadbać, a odwdzięczą się w każdym aspekcie.
Wrażenia
4,0
Silnik
530d przy mojej 525d to rakieta. Zdecydowanie bez porównania jeśli chodzi o dynamikę. Jednak z mojej 525d też mogę być dumny. Moment obrotowy na poziomie 400 Nm daje przewagę na każdych światłach, a i wyprzedzanie bez redukcji biegów jest bardzo zdecydowane i łatwe.
4,0
Skrzynia biegów
Osobiście uważam, że przy 6-ściu biegów powinien być już automat i bardzo bałem się ciągłego machania lewarkiem. Jednak nic bardziej mylnego - biegu są odpowiednio długie, a zmiana jest bardzo lekka i precyzyjna. Nawet po mieście często jeżdżę na szóstce. Natomiast w trasie wyprzedzanie bez redukcji też nie jest problemem.
5,0
Układ jezdny
Ten temat to marzenie w tym aucie. Jak jeżdżę z pasażerami, to na to się po prostu nie zwraca uwagi. Ale jak jadę sam i cisnę np. prze leśne drogi i wiochy po 130 km/h, to nie mam obaw przy zakrętach. Auto świetnie się trzyma, a nawet jak wykaże małą nadsterowność, to prędzej pojawia mi się uśmiech, niż strach :)
Komfort
4,0
Widoczność
W trasie nie ma problemu. Widoczność doskonała. Problem zaczyna się w mieście przy przejściach dla pieszych - lewy przedni słupek jest pod takim kątem, że już zdarzyło mi się kilka razy nie zauważyć pieszego z lewej wychodzącego mi prosto przed maskę - swoją drogą, że idioci też nie poczekają, tylko pchają się prosto przed jadące auto.
5,0
Ergonomia
Na miejscu kierowcy i pasażera z przodu jest bardzo dużo miejsca, zarówno na nogi, jak i łokcie, które są bardzo wygodnie podparte. Wszystko jest dostępne i dobrze widoczne. Jedynie wysuwany uchwyt na kubek kierowcy jest od strony pasażera, więc do niego trzeba nieco dalej wyciągnąć dłoń. Przestrzeń nad głowami z przodu i z tyłu jest z dużym zapasem. Bagażnik ogromny - wpakowałem kompletny wózek dla dziecka, wanienkę dla dziecka, namiot i bagaże dla 5-ciu osób na cały wyjazd.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja są skuteczne, ale duża wielkość dmuchawy powoduje, że na wysokich obrotach w aucie jest straszny hałas. W tej klasie aucie nie powinno być aż tak głośno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak już pisałem. Miejsca jest aż za dużo. Nikt nie narzeka na brak miejsca na nogi, czy ciasnotę. Jechaliśmy w 4 osoby + fotelik z dzieckiem z tyłu na środku i bez problemu pojechaliśmy 600 km.
5,0
Wyciszenie
W aucie da się normalnie rozmawiać nawet powyżej 200 km/h.
Włączenie muzyki powoduje całkowite odcięcie odgłosów spoza samochodu. Często jadąc przez miasto słucham dość głośno muzyki. Rzadko usłyszę kartkę na sygnale - prędzej ją zauważam w lusterkach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę bardzo dynamicznie. Pierwsze 3 tygodnie od zakupu, spalanie nie spadało poniżej 14 l. Potem trochę wystopowałem. W mieście wychodzi mi ok 9,2 l. W trasie - zwykle autostrada 160km/h wychodzi 9,0. Więc mogę śmiało powiedzieć, że bez względu na to, czy miasto, czy trasa, auto bieże koło 9 litrów / 100km. Dla mnie, przy tej dynamice i komforcie jest to bardzo dobry wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dopóki o auto się dba, to jakość jest aż na wyrost. Ale kiedy przyjdzie już coś naprawiać (autko 12 letnie), to poniżej 1000 zł ciężko zejść nawet mając maksymalne rabaty i zniżki. A potrafi nawalić np. poduszka tylnego zawieszenia (regulowane), koszt 980 zł szt. + wymiana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Materiały BMW są niezwykle wytrzymałe, więc nawet przebieg na poziomie 240 tys km nie sprawia "upierdliwych" usterek. Jeśli coś już "kończy swój żywot", to zwykle poważniejsze rzeczy, np. poduszka zawieszenia z tyłu. Są to pojedyncze rzeczy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto z przebiegiem ponad 200 tys km ma prawo się psuć. Niestety w przypadku E61 mocno czuć to w portfelu. Może się zepsuć: poduszka zawieszenia tylnego lewa i prawa (980 zł szt.), napęd nawiewu (900 zł), Turbina (2000 zł) itp.
On
- zużycie paliwa dla silnika 525 d 177KM 130kW
[l/100km]