Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

Sławek, 7 lat temu
Silnik 525 d 177KM 130kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 177KM 130kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : rewelacyjny a to tylko 2,5 d -bardzo polecam ...podobno silnik 3.d pali jeszcze mniej ale bardzo w to wątpię :)...to BMW które ciągnie na każdym biegu i bardzo trudno jest tutaj zjechać poniżej 8l /100 - ktoś kto kupi e60/e61 to bardzo szybko zrozumie i poczuje tą frajdę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : tylna klapa
5,0
Całokształt
Na początku powiem tylko że jeżdżę e 61 od 6 lat ...to nie jedyne auto tej marki w domu ale to jedyne które zostanie na dłużej.BMW serii 5 to fajny ciągle modny i nadal niestety niezmiernie drogi samochód. Niezwykle trudno jest kupić dobry egzemplarz na naszym rynku tym bardziej zachęcam do przeczytania mojej oceny gdzie również zamieszczę kilka porad jak się nie dać po prostu zrobić w przysłowiowego "balona" i aby Wasza wymarzona beemka dawał Wam prawdziwą radość z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2,5 D -oryginalnie 177 KM -warto na starcie posłuchać mądrzejszych od siebie i zainwestować w wyciągnięcie klapek kolektora które to podobno często się urywają i robią olbrzymie szkody w aucie. Ja to zrobiłem więc nie znam tego problemu.Warto również zastanowić się nad czipem - to bardzo niewielkie koszty a a silniki te zmieniają swoją charakterystykę nie do poznania zachowując tym samym koszty eksploatacyjne.
5,0
Skrzynia biegów
Bez żadnych zastrzeżeń jednak jest to główny element zwłaszcza silniejszych modeli na które warto zwrócić uwagę. Wszelkie szarpania ,zgrzytania kwalifikują auto do naprawy -koszty niestety w tysiącach (mnie to pewnie kiedyś czeka) . Warto zwrócić uwagę na fakt już dość często modyfikowanych przez właścicieli modeli BMW -mowa tutaj o PDF i czipach na silnikach które mają duży wpływ na skrzynię...jeśli takie modyfikacje były i auta mają już od 560 NM do nawet 750 NM to pewne jest, że skrzynie te wcześniej czy później (a raczej wcześniej ) zostaną nadszarpnięte mocą silnika. Bardzo łatwo poznać takie przeróbki -po pierwsze ..wszystkie 6 cylindrów w e60 są na dwóch rurach wydechowych i jeśli PDF działa poprawnie to prawa rurka jest czarna lewa może być biała (jak by kamień ) lub po prostu czysta ...po czipowaniu i wyjęciu PDF rury po prosu są okopcone. Bardzo ładnie widać to na białych autach które od tyłu często są przykopcone. W tym przypadku polecam większą uwagę sprawdzenia skrzyni biegów. Wymiana oleju -niestety droga bo to koszty ponad 1500 zł -posłuchałem się fachowców i robię to co 80.000 km czyli w swojej historii zrobiłem to już dwa razy.
5,0
Układ jezdny
bardzo sztywny -wygodny na gładkich ulicach jednak na dziurach trzeba zwalniać głównie ze względu na pękające felgi w tych autach i dobijające zawieszenie. Ja mam zamontowane 17 calowe felgi tylko po to by podróżować tym autem komfortowo bo niestety piękne 19 cali to totalna pomyłka. Tutaj uwaga -jeśli kupujecie auta BMW i macie na wyświetlaczu błąd wskazań ciśnienie lub jakiś wykrzyknik to od razu poproście właściciela o udowodnienie że to pestka. Ja kupiłem auto które podobno miało ciągle błąd ciśnienie powietrza a okazało się że sprzedano mi auto z pękniętą felgą...które faktycznie często po prostu pękają. Uwaga -w tych autach i przy Ranflapach nie zauważycie gołym okiem niskiego ciśnienia powietrza ...trzeba je po prostu sprawdzić...zdumienie murowane bo może wyjść 0,5 bara a opona stoi jak należy...gwarantuje zdziwienie.
Komfort
5,0
Widoczność
Mega duże auto ...wygodnie zarówno z przodu jak i z tyłu ...mam ponad 190 cm wzrostu i zdarzyło mi się jeździć nawet na tylnym fotelu gdzie jest naprawdę dużo miejsca. Silnik disla 6 cylindrów to piękny dźwięk i fajny mruk przy przyspieszaniu. Zgodnie z reklamą BMW -radość z jazdy gwarantowana.w zasadzie co do komfortu trudno jest tutaj napisać jakieś wady -może bagażnik troszkę za mały ale ja w razie wakacji ratuję się bagażnikiem dachowym. Dodam od razu że auto jest na pneumatyce tylnej i mimo często naprawdę mocnego przeciążenia nie odczuwam pogorszenia komfortu podróżowania a moc auta daje na tyle dużą rezerwę że np kolegi Audi A6 2,5 TDI nie miało szans na utrzymanie się w tym samym tempie.
4,0
Ergonomia
ergonomia - przesadzona ...nie wiem po co w BMW wybieranie głosowe ...nikt z tego nie korzysta ...wybieranie po głosie utworu z CD -bez sens...za to przyczepię się do możliwości parowania telefonów...po pierwsze nie jest to wcale łatwe w tym modelu a po drugie i najważniejsze -można sparować tylko jeden telefon , nie można odtworzyć utworów z telefonu...nie jest to doskonałe rozwiązanie. Brak również możliwości połączenia kablem aby odsłuchać ulubione utwory z telefonu lub internetu. Nawigacja -bardzo słaba ...tzn słaba w Polsce :) mam okazję jeździć np w Holandii i na wyspach gdzie sprawuje się ona wyśmienicie -podobnie jak w naszym kraju GOOGLE MAPS ale w Polsce ta nawigacja jest po prostu słaba ..podobno to kwestia jakiś umów BMW -nie wiem nie znam się ale w Polsce nie używam navi BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzy lata temu wiosna i marznące deszcze sprawiły że trudno było mi dostać się do tego auta.Na karoserii było chyba z 3mm lodu ale jak już dostałem się do środka i odpaliłem auto to jako nieliczny mogłem po jakimś czasie otworzyć wszystkie drzwi :)...są również minusy...tutaj uwaga ...moje auto często stoi pod chmurką...i kiedyś podczas podobnego marznącego deszczu lekko przymarzło ...bez trudu dostałem się do środka ale niestety miałem rezerwę na liczniku ...klapka paliwa jest również ślicznie osłonięta gumą która po prostu przymarza (warto ją również silikonować na zimę ) kiedyś nieświadom tego problemu podjechałem pod stację paliw gdzie niestety nie dało się mimo odmrażacza otworzyć wlewu ...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rewelacja - szeroko, wygodne fotele ..zero uwag...bardzo duży plus to lusterka przyciemniane -nie wiem czy wszystkie wersie mają wszystkie trzy ale jest to rozwiązanie genialne.
5,0
Wyciszenie
benzyna 2.8 I w X3 jest cichsza ...ale e 61 2.5 d to po prostu disel ...w porównaniu do innych aut typu Skoda Octavia nowa (głośna ) , Superb disel (głośny ) VW Passat disel głośny - BMW e 61 jest po prostu bardziej komfortowe ale nie liczcie na to że usłyszycie przy prędkości 160 lecącą muchę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
i tutaj dochodzimy do klu -posiadacze BMW muszą pamiętać o głównej zasadzie -omijać z dala serwisy BMW...koszty w nich przerażają a nieświadomi zapłacą nawet 80 zł za dolanie płynu do spryskiwaczy :)...poniżej kilka przykładów (najważniejszych) z mojej historii napraw: - wymiana oleju (8,25 litra + filtr oleju +2 fltry kabinowe + 1 filtr paliwa to ponad 1000 zł (olej Castrol EDGe) -wymiana dwóch czujników cofania -150 zł - porządne -podkreślam porządne tarcze przednie hamulcowe to koszt 1500 zł (można dwa razy taniej ale takie tarcze mam już luzem w garażu -nie polecam ) - turbina ,naprawa w DE w serwisie BMW -2000 EU w Polsce w jakimś garażu pewnie z 2000 zł. - wgranie nowego softa (uwaga -poniżej przy usterkach opiszę kiedy trzeba uważać na elektrykę w e 61 ) -około 1000 zł -wymiana żarówek ksenon DS1 -piekielnie drogie 600 zł ...łatwo poznać zużyte -świecą na fioletowo a podczas jazdy wieczorem i podczas deszczu możecie równie dobrze wspomagać się latarką z telefonu :) - Koła (to bardzo ważna kwestia w e60 ) warto co jakiś czas może najmniej dwa lata zrobić geometrię kół ...w przeciwnym razie może czekać Was smutna wiadomość -zmiana ogumienia (do 4000 zł ranflapy) ...często nawet nie zauważycie że jest ono zużyte (to szerokie kapcie ).Ja miałem taki przypadek -zupełny brak jakichkolwiek oznak zużycia podwozia ,kołysania itp a przy zmianie opon na zimowe okazało się że moje ranki poszły na śmieci bo były zżerane od środka. Niestety już dzisiaj wiem czemu po nawet niewielkim dystansie czułem zapach spalonej gumy...to był jedyny objaw tej awarii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli szukacie auta np 2007 za cenę 25.000 zł (piszę to w dniu 11.09.2017 ) to kochani znajdziecie ale auto które z pewnością będzie wymagało sporych nakładów. postaram się wymienić kilka części poniżej które z pewnością większość handlarzy będą chcieli ukryć lub po prostu ściemniać że są OK.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tutaj moja surowa ocena -auto to jest niezawodne jeśli dbamy o nie ...wystarczy oszczędzać w częściach ,wymieniać na zamienniki lub podróby aby po jakimś czasie wracać do mechanika z pretensjami -przykład tarcz hamulcowych . Ja jestem wymagającym kierowcą i oczekuję od auta perfekcji a nie delikatnego bicia np przy hamowaniu przy 180 km /h ...to niedopuszczalne i uważam że każdy z Was powinien przetestować auto również w takich warunkach. Auto to już w wersji podstawowej 177 KM ma 400 NM i jest po prostu szybkie -jazda po autostradzie z całą rodziną 200 KM/h dla niego norma a kierowca tego po po prostu nie czuje więc warto zadbać o każdy szczegół który Wam wpadnie do głowy. Z usterek które szczególnie mnie irytują to głównie elektryka -ale to opiszę pod poważnymi usterkami.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elektryka !To uważam najważniejsza kwestia o którą trzeba dbać w E60. Ja jeżdżę wersją kombi i przypadłość uszkodzenia kabli w tylnej klapie sprawiła że musiałem wzywać lawetę. Otóż kable poprzecierane w miejscu łączenia klapy z karoserią (są one zasłonięte taką metalową rynną ) sprawiają że nie domkniecie np klapy,możecie nawet nie wiedzieć że już po 5 minutach jest ona otwarta (auto to ma domknięcie elektryczne ) a otwarcie klapy automatycznie sprawi niekontrolowany pobór prądu (światła ,lampeczki itp aż w końcu ostatni zły sygnał włączający się samoczynnie alarm który oznajmia już że Twoje auto przestaje żyć) Ja przy tej okazji nieświadom próbowałem ożywić moje e 61 co sprawiło całkowite zablokowanie auta i wejście w tryb awaryjny serwisowy z blokadą układu kierownicy ,hamulców itd. Dodam że sama naprawa kabli to koszt około 100 zł więc warto zadbać o ten element zwłaszcza w e61. Mnie niestety czekał dodatkowo wgrany SOFT za około 1000 zł... równie ważny jest akumulator...jeśli macie jakieś problemy z autem a zwłaszcza gdy samoczynnie zapala Wam się alarm to oznaka słabego aku...od razu jechać do elektryka -nie wymieniać aku bo to z pewnością awaria układu elektrycznego ..sama wymiana aku wystarczy na 2 tyg. Równie irytująca jest wiązka elektryczna pod fotelami (mam wersję z elektrycznymi fotelami) ..jest ona przymocowana na takich plastikowych zatrzaskach pod fotelami które po prostu pękają i całe te kostki wraz z wiązkami zwisają sobie w dół...niby nic ale jak ktoś z Was będzie chciał zmienić położenie fotela na mniejszą osobę to wiązka ta zablokuje fotel...można ją oczywiście gimnastyką wyciągnąć ale gorzej jak macie noc ,śnieg ,deszcz itd ... Ostatnia rada dla kupujących e 60 -często na ogłoszeniach macie zdjęcia deski rozdzielczej i wskaźników -widać tam naprawdę często malutki wykrzyknik...może to być oczywiście lampka sygnalizująca np niską temp otoczenia, niski stan paliwa , za mało płynu do spryskiwaczy ,wyłączony układ antypoślizgowy (czyli pierdoły ) ale też i poważniejsze usterki ...jeśli takowa jest a Wy już jesteście przy tym aucie to łatwo zweryfikować czy sprzedający mówi prawdę...np dolać płyn do spryskiwaczy :)...jeśli nie jest w stnie przy Was sprawdzić czego dotyczy ta usterka to dotyczy ona -ELEKTRYKI -tak tak...ja po 6 latach stawiam na to ..tylna klapa ,lub mocowania żarówek w tylnych reflketorach które po prostu się wyrabiają i niestykają co irytująco włącza sygnał ostrzegawczy i ten wykrzyknik...bardzo łatwo tą awarię usunąć ale trzeba chcieć zadbać o swoją maszynę :)..kochani ...macie obawy przed zakupem E 60 -? ja również je miałem...również bałem się tego auta...dzisiaj nie żałuję...polecam Wam bo to po prostu świetny samochód...

On - zużycie paliwa dla silnika 525 d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E60 Touring