Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

tymekb@interia.pl, 13 lat temu
Silnik 525 d 177KM 130kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 178 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 177KM 130kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Wygodnie, ale twarde zawieszenie + niski profil nie każdemu przypadną do gustu. Wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia, Nawigacja działa szybko i bez zarzutu, dynamiczne auto dla ludzi bez problemów z kręgosłupem. Optycznie mimo kilku lat, nadal ciekawy wygląd, jak dla mnie tylko z M-Paketem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Początkowo wydawał się powalający, jednak z biegiem czasu człowiek przyzwyczaił się do mocy i zaczyna jej brakować. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że eksploatowany jest w Niemczech, gdzie wszystko porusza się dosyć szybko. W Polsce pozostaje lewy migacz i długie :)
3,0
Skrzynia biegów
Manual, ale do jazdy miejskiej zdecydowanie automat. Na 6.biegu od 80km/h nie trzeba redukować, nie wystrzeli jak rakieta, ale się szybko rozkręci.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Ciężko wyprowadzić go z równowagi. Dzięki M-Pakietowi ma 18" o rozmiarze 245/40 i trzyma się jak przyklejony. W polskich warunkach - częsta wizyta u serwisie ogumienia, celem wyważenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, ale bez ParkDistanceControl można zrysować sobie zderzaki. W M-Pakiecie czujniki powinny łapać niżej, bo przedni spojler jest niżej, niż przeciętny krawężnik.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, do iDriva trzeba się przyzwyczaić. Brakuje tylko dodatkowych schowków. CD-Charger w schowku jest trochę niepraktyczny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Warto zainwestować w rozbudowaną klimatyzację. Zwykła ma pokrętła rodem ze starej kuchenki gazowej. Nawet w Oplu miałem lepsze. Klima działa super, siedzenia podgrzewane - można ustawić siłę grzania siedzisko/oparcie, dodatkowo regulacja Prawa/Lewa strona + tylna kanapa, indywidualne ustawienia kier/pasażer, wentylacja ew. ogrzewanie postojowe z zegarem, rewelacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Masa miejsca pod warunkiem, że jest się w czwórkę w aucie, siedzenia tylko sportowe, zwykłe są do kitu. Bagażnik trochę za mały, ale dzięki ogumieniu RunFlat ma się dodatkowe miejsce pod podłogą bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Bez Panoramadachu byłoby zdecydowanie ciszej. Ale ogólnie przy prędkościach powyżej 200km/h da się rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - miasto 30%, autostrada(180km/h) 40%, poza obszarem zabudowanym 40%, w zimie 9,1, a w lecie 8,5 l/100km. Ceny części i przeglądów są do zaakceptowania, pod warunkiem, że nie jedzie się do ASO. Silnik potrzebuje 8,25l oleju, ale za to wymienia się go co 30tys.km. Nowsze 525d LCI z 3 litrowym dieslem spalają ok. 0,8 - 1,0 litra na 100km mniej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakościowo dobrze, jednak na nowe nie było, i chyba nie będzie mnie stać. Używane 3-4 letnie są w cenie mniej lub bardziej dostępnej. Uwaga przy zakupie - auta z dieslem robią 40-100tys km rocznie - a procentowy odsetek dziadków jeżdżących BMW 5 jest naprawdę znikomy. Kapelusze jeżdżą z Gwiazdą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogrzewanie tylnej szyby - przecierają się kable, ponieważ szybę można otworzyć niezależnie od klapy. Czasem radio potrzebuje czasu zanim zrobi to co od niego chcemy. Ogólnie bezproblemowo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory tylko czujnik temp. spalin.

On - zużycie paliwa dla silnika 525 d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring