Swietnnie spasowane wygodne oraz duże auto. Bardzo elastyczny silnik od 2 lat przejechałem 60000 km średnie spalanie w granicach 6 l /100km
Połykacz autostrad, po przejechaniu ciągiem nawet 1000 km nie jestem zmęczony prowadzeniem. Świetnie wygłuszone wnętrze. Pojemny bagażnik. Zawieszenie pancerne oraz bardzo komfortowe na nierównych drogach jednocześnie świetnie trzymające w zakrętach. Układ kierowniczy precyzyjny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Regularne wymiany oleju co 10000 km i filtrów to droga do niezawodności.
Po 2 latach użytkowania miałem jedynie jedną awarię, wyciek oleju z podstawy filtra oleju (oringi), nie warto oszczędzać na jakości jakichkolwiek części gdyż dopiero 3 komplet zakupiony w serwisie za 24€ dał mi zapomnieć o tej usterce.
5,0
Skrzynia biegów
Bezawaryjny pancerny manualny ZF
Warto co ok. 100000 km wymieniać olej pomimo że producent nakleił czerwoną kartkę "Nie wymieniać oleju" ale korek spustowy zostawił. Na rynki amerykańskie w tym samym modelu skrzyni biegów zaleca wymianę i kartka zmienia swój kolor z czerwonego na żółty (ekologia UE)
5,0
Układ jezdny
Świetnie zestrojony i komfortowy
5,0
Karoseria
Ocynkowana dobrej jakości stal, nie ma się wrażenia że auto zrobione z papieru.
Maska, kielichy przednie podłużnice wykonane z aluminium. Nie ma możliwości aby auto po zderzeniu czołowym zostało "wyklepane" i sprzedane jako bezwypadkowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, słupki nie zasłaniają drogi.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu oraz bardzo intuicyjne, poza tym jak to w BMW auto stworzone dla kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez jednej gwiazdki dla tego gdyż w poprzednim modelu E39 nawiewu nie było praktycznie słychać.
Poza tym bez zastrzeżeń i jakichkolwiek problemów. Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna jest chyba w standardzie w tym modelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby mogą podróżować w bardzo komforowych warunkach.
Ogrom miejsca na nogi i nad głową.
Szerokie podłokietniki regulowane fotele w każdej płaszczyźnie.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszone auto. Silnika pomimo iż diesel w ogóle wewnątrz nie słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części wyższe niż do innych marek
Warto kupować wysokiej jakości oleje oraz filtry a nie zawiedzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 520 d 177KM 130kW
[l/100km]