Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Touring

Michał, ponad rok temu
Silnik 523 i 177KM 130kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 360 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 5 E60 Touring 523 i 177KM 130kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Trudno dokonać jednoznacznej oceny. Mój egzemplarz pochodził z Niemiec. Nie wiem, czy Niemiec płakał jak sprzedawał, ale ja po jego zakupie miałem ochotę. (9-letnie auto z przebiegiem 180 tys. km.) Bardzo szybko dały o sobie znać wszystkie zaniedbania poprzedniego właściciela. Zbyt długie odstępy pomiędzy wymianami oleju zrobiły swoje, trzeba było zrobić remont silnika, podobnie było z automatyczną skrzynią biegów. Olej w skrzyni też się wymienia!!! Pierwsze dwa lata to nieustanne problemy, ale po doprowadzeniu do porządku BMW odwdzięczyło się, komfortem i rewelacyjnym prowadzeniem. Było warto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sześciocylindrowa rzędówka o mocy 177 km osiągami nie powala na kolana, ale w codziennym użytkowaniu sprawdza się całkiem dobrze. W trasie nawet z czterema osobami na pokładzie nie ma problemu z wyprzedzeniem TIR-a. Przyjemnie wkręca się na obroty a przy trybie sport robi się jeszcze przyjemniej.
5,0
Skrzynia biegów
Automat ZF-a płynnie zmienia biegi bez zbędnej zwłoki.
5,0
Układ jezdny
Komfortowe zawieszenie i rewelacyjne prowadzenie. 17-calowe felgi są idealnym kompromisem.
5,0
Karoseria
Jak wino - z wiekiem pięknieje.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Mały minus za zbyt małe lusterka.
5,0
Ergonomia
Trzeba się przyzwyczaić, szczególnie po przesiadce z japończyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą grzeje. Wszystko OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby mogą komfortowo podróżować i nie będą narzekać na brak miejsca. Problem może się pojawić dopiero przy wzroście powyżej 195 cm.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy prędkościach powyżej 140 km/h można normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód klasy premium to oczywiste, że tanio nie będzie, nawet gdy omijamy ASO. Tarcze plus klocki przód z wymianą około 1500 zł, olej plus filtry z wymianą 650 zł. Itd.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Opisuję 16-letni egzemplarz z przebiegiem ponad 350 tys. km. Drobne usterki się zdarzają, ale nie są szczególnie częste i uciążliwe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno dokonać jednoznacznej oceny. Poważnych usterek było kilka, ale mogły wynikać z zaniedbań poprzedniego właściciela. Po doprowadzeniu auta do porządku od czterech lat nie miałem żadnych poważnych usterek. Odradzam zakup sprowadzanych z Niemiec „okazji”. Potrafią wydrenować kieszeń.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 523 i 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Touring