Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

GG 5355380, 15 lat temu
Silnik 530 d 235KM 173kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E60 Sedan 530 d 235KM 173kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : xDrive jest układem dużo bardziej praktycznym niż stałe napędy 4x4. Świetnie sobie radzi nawet w trudnych warunkach atmosferycznych i terenowych. Mam na myśli oczywiście granice rozsądku, bo nie można zapomnieć że nie jest to auto terenowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nowy xDrive jest potęgą tego samochodu.
Zawieszenie : Dość spory koszt elementów zawieszenie, jednak nie opłacalne jest stosowanie nie oryginalnych zamienników.
Silnik : Bardzo duży plus za ekonomię i niezawodność. Po lekkim programie blisko 300 koni.
5,0
Całokształt
Ogólnie z auta jestem bardzo zachwycony. Średnio przejeżdżam około 10 000km miesięcznie i auto nigdy nie spowodowało stresujących sytuacji. Bardzo polecam jeżeli ktoś ceni sobie niezawodność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po lekkim programie nie ma problemu z uzyskaniem mocy blisko 300 koni i 600 NM. Nie ma uczucia turbo dziury. Bardzo ekonomiczny w połączeniu z xDrive.
5,0
Skrzynia biegów
Na trybie Drive bardzo komfortowa jazda, bez żadnych szarpnięć przy zmianie biegów. W trybie Sport czuć dużą różnicę i większą dynamikę pracy skrzyni. W rybie manualnym bardzo odporna na błędy użytkownika. Ciekawe rozwiązania z automatycznym Parkingiem przy odpięciu pasów i otworzeniu drzwi kierowcy. Dość uciążliwe kiedy chcemy jechać przy otwartych drzwiach (bez zapiętych pasów), skrzynia automatycznie włącza Parking.
5,0
Układ jezdny
W przypadku opon RSC (Run On Flat) niestety przy polskich drogach uważam za absolutne maximum 18\". Wszystko więcej niż to jest po prostu głupotą. W przypadku opon 17\" dużą poprawę. Jeśli mam być szczery, to opony RSC polecam tylko tym którzy naprawdę potrzebują tej rezerwy bezpieczeństwa. Auto jest bardzo komfortowe na normalnym ogumieniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy prawidłowym ustawieniu fotela i lusterek nie ma praktycznie żadnych zastrzeżeń. Zakres regulacji i ustawień przy fotelach komfortowych powinien zaspokoić najbardziej wymagających. Minimalna różnica zakresu między fotelem kierowcy i pasażera, jednak może być to spowodowane w moim przypadku dość nietypowym wyposażeniem dodatkowym.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja, wentylacja foteli oraz regulacja zakresu ogrzewania (plecy - siedlisko) jest doskonałym połączeniem funkcjonalności i praktycznego zastosowania. Ogrzewanie kierownicy bardzo przydaje się zimą, szczególnie kobietą. Może być również przydatną opcją podgrzewanie kanapy tylnej (tylko dla siedzeń zewnętrznych).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez żadnych zastrzeżeń zakres foteli bez problemu dostosujemy zarówno dla osoby powyżej 2m jak i dla dziecka w wieku lat sześciu. Z tyłu można spędzić nawet kilka godzin podróży bez uciążliwych dolegliwości.
4,0
Wyciszenie
W przypadku opon RSC (Run On Flat) niestety przy polskich drogach znacznie odczuwalny jest rodzaj nawierzchni po jakiej się poruszamy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Warto zainwestować w pakiety serwisowe, bardzo upraszczają życie i znacznie zmniejszają koszty serwisowe przy dynamicznej / sportowej jeździe. Szczególnie polecam osobą podróżującym po europie. Bardzo miło jest robić serwis oleju i przegląd pojazdu w UK bez żadnych dodatkowych opłat. W przypadku xDrive dość szybkie zużycie tylnik klocków przy dynamicznej jeździe. (wynika to z powodu hamowania osi tylnej celem przeniesienia napędu na przód)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o jakość wykończenia to nie ma żądnych powodów do zastrzeżeń. Jednak w nieznacznych szczegółach zamiast ręcznej roboty można odczuć delikatny powiem chińszczyzny, który dużo słabiej dawał się we znaki przy modelu poprzednim (e39). Przy bogatym wyposażeniu stosunek jakości do ceny jest dużo mniej odczuwalny niż przy wyposażeniu ubogim, przy którym mamy wrażenie że nie było za co aż tyle zapłacić. Można śmiało uznać że w dużym stopniu cena może być spowodowana technologią którą to auto jest wypchane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu praktycznie 60 000km wymieniona została w samochodzie żarówka świateł pozycyjnych (na gwarancji). Rura między intercoolerem a turbiną (na gwarancji) jednak ta usterka była raczej spowodowana bardzo długą i bardzo dynamiczną jazdą. Ponad 1400 km z prędkościami średnimi praktycznie cały czas bliskimi 260 km/h.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory jedyną poważnieją usterką było uszkodzenie wahacza przedniego. Kosz oryginału w granicach 700 zł. Wina oczywista (polskie drogi) mianowicie uderzyłem w leżący na środku jezdni krawężnik przy ponad 70 km/h.

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Sedan