Silnik
: moc dostępna w każdej chwili i rewelacyjne spalanie jak na tę moc
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: usterka modułu nawigacji
Zawieszenie
: awaria maglownicy po 200000km
5,0
Całokształt
Desing to kwestia gustu, poza tym to auto jest prawie doskonałe. Niestety to ciągle samochód nie dla każdego gdyż koszty nie są małe. Uwaga bo wnętrze odporne na czas co sprzyja fałszowaniu przebiegu. Kupiłem auto w 2009 roku z przebiegiem 140 tys km. Po przejechaniu 80tyś km nie odczułem zużycia silnika oraz wnętrza. Polecam sprawdzone i serwisowane auta z każdym przebiegiem. Niepewny przebieg to duże ryzyko gdyż silnik w odpowiednim czasie wymaga ingerencji serwisu.
Wrażenia
5,0
Silnik
świetne osiągi i rewelacyjne spalanie. Przy normalnej jeździe gdzie i tak jesteś zawsze pierwszy w cyklu mieszanym ok 9L
5,0
Skrzynia biegów
stworzona do tego silnika i jak na zaawansowaną technikę dość bezproblemowa nawet grubo powyżej 200 tys km. tryb ręczny całkowicie zbędny.
5,0
Układ jezdny
świetna trakcja, wada to fakt iż przy każdej prędkości czujesz się pewnie co prowokuje do zbyt szybkiej jazdy. po 200 tys problemy z maglownicą a regeneracja pomaga na stosunkowo krótko.
Komfort
4,0
Widoczność
ok.
5,0
Ergonomia
ok. wnętrze wydaje się archaiczne ale jak pojeździsz to trudno wyobrazić sobie coś lepszego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie przy max 130km/h 6L. ostro po garach 9L
miasto 10L srednio ok 9L
4,0
Stosunek jakość/cena
nowe drogie. Ale wolałbym kupić 3-4 letnie auto za ok 90 000 z potwierdzonym przebiegiem niż np nową insignie czy mondeo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
awaria modułu nawigacji. koszt 5000tyś, zużyta maglownica przy 200tyś km. regeneracja 700pln i to samo po kolejnych 30tyś km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 231KM 170kW
[l/100km]