Chyba najlepszy agregat w swojej klasie. Przyjemny dźwięk, szybko reaguje na pedał przyspieszenia.
4,0
Skrzynia biegów
Do ideału brakuje jej jednego biegu. Ma chwilowe zawahania w sekwencji 4-3-2. Potrafi chwilę myśleć lub szarpnąć.
4,0
Układ jezdny
Precyzja prowadzenia nie ma sobie równych. Niestety polskie drogi to weryfikują. Sztywne zawieszenie + opony RunFlat na wyboistej drodze powodują problemy z zapanowaniem nad samochodem. Mam na szczęście wersję XDrive i współczuję jednoośkowcom na mokrej drodze.
Komfort
3,0
Widoczność
Bez rewelacji. Mało przejrzysty. Bez czujników nie da rady.
3,0
Ergonomia
Materiały nie przystają do ceny auta. Wieje taniochą. Audi A6 bije tutaj BMW 5. Nawet sporo tańsze Volvo S80 jest lepsze. Podłokietnik trzeba zsuwać zaciągając ręczny. Nie da się otworzyć schowka przed pasażerem, gdy fotel jest zajęty. Uchwyty na kubki to okropna tandeta. Fotele proponuję zamawiać tylko Comfort. Mam Sport i nie polecam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja/ogrzewanie są efektywne. Wadą jest konieczność częstego dezynfekowania klimatyzacji. Polecam rolety z tyłu na drzwiach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Bez rewelacji. Mam okno dachowe i pomimo zamkniętej przesłony jest źródłem dodatkowego szumu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem pod wrażeniem. 4 osoby + bagaż, dystans 1.650 km i średnio 6,2 l/100 km bez przesadnie wolnej jazdy.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piszczące uszczelki w drzwiach (wymiana).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z układem przeniesienia napędu, który od przebiegu 140 tys. km zaczął delikatnie drgać zaraz po zmianie biegu (o dziwo przy spokojnej jeździe). Pomogła wymiana oleju w skrzyni ale po 5 tys. km problem wrócił. Auto mocno ząbkuje opony.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 231KM 170kW
[l/100km]