Silnik
: Silnik perfekcja, trakcja rewelacja, nie polecam wyłanczać systemu kontroli trakcji, bo drogi są wąskie a rowy głebokie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Lekkie szumy w prawych tylnych drzwiach, jednak sprawnie naprawione w BMW Smorawiński w Poznaniu - polecam serwis.
3,0
Całokształt
Wcześniej jeździłem 407. Kupujęc BMW serii 5 poczułem jak to jest mieć dobre sprawne i nie psujące się auto.
Z negatywnych rzeczy to jest brak nawigacji na Polskę - tragedia w takiej klasie auta. Tu się BMW nie popisało.
Wrażenia
3,0
Silnik
231 koni jest w 100% wykorzystane.
1,0
Skrzynia biegów
W porównaniu ze skrzynią automatyczną DSG z o klasę niższego passata to w BMW automat jest totalną porażką. Zmiana biegów jest zbyt mocno odczuwalna. Żeby wykorzystać moc silnika 3 litrowego trzeba zmieniać biegi ręcznie jednak to skutkuje większym spalaniem.
3,0
Układ jezdny
System kontroli trakcji rewelacja. Warto dołożyć 15 tysiaków na system dynamics drive jest świetny. Może sprawiać problemy na początku, chodzi o to że kierownica obraca się 0,7 obrotu, ale za to na zakrętach samochód wogóle się nie przechyla.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do skórzanych foteli przydała by się wentylacja, ja akurat nie mam.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 2 małe szkraby, 2 foteliki wchodzą na tylne siedzenie spokojnie i jeszcze między nie może ktoś ze spokojem usiąść.
3,0
Wyciszenie
Szumi przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałem wyżej jeżdżąc w trybie M zużycie jest na poziomie 10,5 - tak pokazuje komputer.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli kogoś ctać na nowy to polecam, ja kupiłem roczny i sporo tańszy. Ale nawet nowy jest wart swojej ceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 231KM 170kW
[l/100km]