Jak można kochać ten samochód, tak samo można go nienawidzić. Przyjemność z jazdy, komfort, moc przy niedużym spalaniu to bez wątpienia jego atuty. Jednak w 15 letnim aucie trzeba liczyć się że powoli, lub szybciej zacznie wszystko wariować. Sądzę że trafiłem na dość zaniedbany egzemplarz, który pochłonął mnie wiele $ więc nie radzę kupować "okazji " chyba że jesteś mechanikiem i znasz się na BMW, bo fachowców szukać ze świecą.
Wrażenia
5,0
Silnik
272 km bez żadnych chipów itp. Robi robotę. 300k km i sądzę że kolejne tyle bez problemu zrobi.
3,0
Skrzynia biegów
Automat 6 stopni. Płynie, nie szarpie. Wymiana oleju co 60k km i można jeździć. Jak ktoś tego nie robił, nie ma dokumentacji lepiej nie kupować lub radzę jeździć już jeździć i nie dotykać.
4,0
Układ jezdny
Sztywna duża limuzyna. Na zakrętach trochę za ciężka. Przy większej prędkości czuć różnice w porównaniu do serii 3.
5,0
Karoseria
Standard aby auto nie miało żadnej przygody to 0 rdzy. Nawet przy 15 latach.
Komfort
3,0
Widoczność
Polecam wersje bogato wyposażone. Moja bez czujników cofania to tragedia jeśli chodzi o wyczucie odległości parkująć tyłem.
2,0
Ergonomia
I tu także przed zakupem polecam mocno zastanowić nad wyposażeniem. Brak miejsca na picie. Schowki bez zamknięć wszystko lata podczas jazdy. Menu trzeba kręcić cały czas tym pokrętłem jak bęben w pralce.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szału nie ma. Grzeje ok, ale jeśli chodzi o chłodzenie to przód ok za to z tyłu tylko 1 nadmuch.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Segment E komfort i wygoda dla 4 osób. W 5 też spokojnie się jeździ.
4,0
Wyciszenie
Tu naprawdę dobrze przy dużych prędkością cicho w środku. Chociaż słychać i czuć wypalanie dpfu. I człowiek zastanawia się co tak dziwnie słychać.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o samo zużycie paliwa to byłem zadowolony w trasie przy spokojnej jeździe i delikatnym ale pewnym wyprzedaniem można zejść wokolice 7 litrów na 100. Standard to 8,5. A krótkie odległości i miasto to 10-13. A przy jeździe gaz w podłogę to i 20. Za to jeśli chodzi o awaryjność to nie polecam. Do silnika 8 l oleju + skrzynia 1000 zł wymiana raz na jakiś czas.
2,0
Stosunek jakość/cena
W tej chwili za pierwsze egzemplarze z lat 2003-05 można śmiało znaleźć w przyzwoitej cenie. Samochód piękny i daje dużo radości z jazdy oraz kosztuje tyle samo nerwów co pieniędzy na naprawy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiadomo klapki w kolektorze.
Eksploatacja
wachacze
Zbierzność
Zamek w drzwiach ( samochód sam się otwierał )
Czujniki poduszek
Sterownik grzania świec
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czujnik kąta skrętu
Activ stering
Przepywomierz
Aluminiowa belka w zawieszeniu
Skrzynia zaczęła przeciągać biegi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 535d 272KM 200kW
[l/100km]