Bardzo ciekawe i godne polecenie auto dla kogos kto szuka kompromisu miedzy dobrymi osiagami a niskim spalaniem. Osiagi porownywalne z 540i e39 przy duzo nizszym spalaniu
Wrażenia
5,0
Silnik
Podstawowa zasada to dogrzanie silnika przed ostrzejrza jazda, trzeba go traktowac jak benzyne z turbo. Bardzo wysoki moment juz od 1000rpm,brak turbo dziury, jezdzi sie jak benzyna o pojemnosci min 4,5 litra ;)
5,0
Skrzynia biegów
Zero szarpniec, szybka reakcja, opinie ze te skrzynie padaja wynikaja tylko ze zlego urzytkowania. Skrzynie automatyczna tak jak silnik trzeba dogrzac,zmiany oleju co ok 60-80 tys km. Jako ciekawostke moge dodac ze w tym silniku przyspieszenie do 200kmh jest lepsze w zwyklym trybie niz w sportowym, w sportowym zmienia biegi przy 5000rpm a w praktyce przy ok 4500rpm jest juz odczuwalny duzy spadek mocy.
4,0
Układ jezdny
Mialem zawieszenie komfort,tzn miekkie, co prawda na zakretach kladl sie dosyc mocno ale z drugiej strony na polskich dziurawych drogach sprawdzalo sie bez problemu. Felgi 18 cali m-pakietowe.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka jak to w niemieckim aucie. Glowna wada jaka maja nowe modele to brak mozliwosci ustawienia nawiewow przyciskami jak to bylo w e39. Trzeba ustawiac w idrive i co najdziwniejsze Idrive ma wyzszy priorytet niz przyciski.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie daje oceny bardzo dobrej tylko dlatego ze mialem problem z dogrzaniem auta w srodku w zimie. Prawdopodobnie byla to wina niesprawnego termostatu, nie zdazylem go wymienic przed sprzedarza auta, jednak mysle ze to nie bylo to. Silnik mial duza moc a do tego bardzo wydajny uklad chlodzenia i duza pojemnosc plyny. W zimie przy zasniezonych drogach predkosc z jaka mozna bylo jezdzic to ok 40-70kmh(ok 1000-1300rpm) .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo duzo z przodu i z tylu. Roznica w ilosci miejsca jest taka jak miedzy e39 a e46.
5,0
Wyciszenie
Mozna powiedziec ze az za cicho, bardzo dobre wyciszenie auta, brak szumu wiatru przy kazdej predkosci.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto z moca 272km spalanie max 13 litrow przy szalenczej jezdzie mozna uznac za znikome. Przy normalnej szybkiej jezdzie ok 9 litrow. Ceny czesci w wiekszosci jak w zwyklym 530d, glowna roznica to klocki, tarcze hamulcowe i wieksza ilosc oleju ktorego wchodzi ok 8-9 litrow. Poza przednimi tarczami wszystko pochodzi bezposrednio z m5 e60.
5,0
Stosunek jakość/cena
272km, spalanie ok 9-10 litrow, aktualne ceny tego auta to 35-40 tys. Do tego stosunkowo niska awaryjnosc, silnik bazowo taki sam jak w 530d, jedyna roznica to 2 turbosprezarki zamiast 1.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogolnie nie mialem zadnych problemow. Jedyna wada to szybko padajace czujniki parktronik ktory tak w praktyce i tak jest archaiczny i nie warto sie na nim opierac.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, dogrzanie silnika i skrzyni, dobre paliwo a auto odwdzieczy sie wysoka bezawaryjnoscia.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 535d 272KM 200kW
[l/100km]