Silnik
: Najlepszy silnik jaki miałem z wszystkich samochodów które posiadałem. Spalanie niskie jak na takiego potwora, elastyczność, niezawodność, moc No i to wbijanie w fotel :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Przewalające się żarówki, komunikaty o przebitej oponie, właściwie wsiadając do auta w pewnym momencie przestałem zwracać uwagę na komunikaty, bo w większości były to fałszywe alarmy.
4,0
Całokształt
Auto rewelacyjne, wygodne, duże, bezpieczne, szybkie, z niskim spalaniem. Ma świetny wygląd i tak tez jeździ. Byłem bardzo zadowolony z tego samochodu, kiedyś wrócę do BMW z 3 litrową rzędówką.
Wrażenia
5,0
Silnik
Potęga, pancerny i bardzo trwały silnik z mega wykopem i wspaniałym brzmieniem.
5,0
Skrzynia biegów
Gładziutko przerzuca biegi, super sprawa przy 3 litrowym silniku.
4,0
Układ jezdny
Układ jest doskonały, jednak z biegiem czasu wymaga sporych nakładów, żeby utrzymać go w dobrym stanie technicznym. Po dłuższej eksploatacji niestety autem zaczyna nosić na koleinach, naprawa załatwia sprawę. W przypadku konieczności regeneracji maglownicy, jest problem z regeneracja przekładni z active steering, mało który warsztat to robi.
5,0
Karoseria
Jeżeli auto nie miało poważnego dzwona, to fabryczne zabezpieczenie Antykorozyjne jest naprawdę Ok. Samochód miał 15 lat i grama rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą jak to w BMW, wsiadasz robisz 1200km i nie czujesz ze przejechałes pol Europy. Wszystkie przyciski intuicyjne. Jedynie brak uchwytu na kubek może trochę doskwierać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne, do tego niezawodne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tylu sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów, tylna kanapa stworzona do przewożenia prezesów :)
4,0
Wyciszenie
Diesel ma swoje plusy, jednak przy mocnym bucie potrafi zawyć. Jeździłem BMW w benzynie, uważam ze wyciszenie było ciut lepsze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No niestety, ale części do napraw najtańsze nie są. Przepływomierz około 800zl, przednie tarcze z klockami około 1000zl, tylna Piasta z łożyskiem kpl 1200zl, koło pasowe około 1000zl, wahacz Ok 350zl/szt. Do tego dochodzi każdorazowa diagnostyka komputerowa, oraz konieczność znajomosci napraw BMW, a z tym w warsztatach bywa nie najlepiej przez co koszty utrzymania wskutek niewłaściwych diagnoz mogą sporo wzrosnąć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Układ elektryczny to pięta achillesowa tego modelu. Przy wahaniach napięcia z akumulatora lub alternatora, choinka na blacie może przerazić. Stopień skomplikowania instalacji (światłowody) na pewno nie ułatwiają diagnostyki. Całe szczęście ze z większością drobnych usterek da się kontynuować jazdę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem usterek większego kalibru.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 218KM 160kW
[l/100km]