Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

Sojan13, 5 lat temu
Silnik 2.2 520i 170KM 125kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 258 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E60 Sedan 2.2 520i 170KM 125kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zmieniać olej co 10/12 tysięcy a nie zajeździ się go :)
Karoseria : Genialne zabezpieczenie antykorozyjne
Zawieszenie : Swoje kosztuje jednak jest cholernie wytrzymałe i wspaniale pokonuje nierówności
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Masa czujników i elektryki w fazie raczkowania. A to czujniczek od abs-u zeświruje A to czujnik ciśnienia oparów w zbiorniku jednak są to pierdoły :)
4,0
Całokształt
Generalnie auto jest komfortowe, bezpieczne oraz jak na moją jazdę dość oszczędne i dynamiczne. Ma parę mankamentów jednak eliminacja ich nie jest ani droga ani zbytnio skomplikowana.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wybrałem pewny model od prywatnej osoby. Z silnikiem nie miałem żadnych problemów a moc wydaje się wystarczająca. Miałem jedynie zastrzeżenia co do osprzętu :)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko i w miarę precyzyjnie. Jednak czasem trzeba powalczyć z drugim biegiem :)
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny zasługuje na 5 gwiazdek z marszu. Jest precyzyjny i dokładny jak mało który. Jeździłem wieloma autami ale pod względem prowadzenia ten bije wszystkie. Nawet gdy pada czy nawierzchnia jest śliska nie ma mowy o wpadnięciu w poślizg.
5,0
Karoseria
Zero rdzy Czy schodzącego klaru, pod tym względem auto jest doskonale zabezpieczone. Jedynym chyba minusem który mogę tu zarzucić to parciejące uszczelki przy karoserii jednak auto ma swoje lata i trochę kilometrów już pokonało. Dodam że auto stoi od 2004 pod chmurką :)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu oraz na boki jak na mój średni wzrost 175 jest idealnie. Do tyłu jest lekka porażka jednak w tym wyręczają mnie czujniki zarówno z tyłu jak i z przodu. Lusterka duże i przejrzyste.
4,0
Ergonomia
Tutaj tylko jeden duży minus za brak uchwytów na kubki z przodu... Reszta jest umiejscowiona dokładnie tam gdzie trzeba.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto po odpaleniu i pokonaniu 1/2 kilometrów już się nagrzewa w środku A do tego momentu ratują grzane fotele :) Klimatyzacja chłodzi bardzo szybko i skutecznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest ogrom zarówno dla kierowcy Czy pasażera. Jednak tył to całkiem inna bajka bo miejsca jest 2x tyle. Podróżując w 4 osoby na trasie 1000 km każdy wysiada wypoczęty. Problem mogą mieć jedynie osoby starsze ponieważ siedzi się dość nisko zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Przy 140 na godzinę słychać jedynie szum opon. Silnika praktycznie wcale nie słychać. Po wymianie uszczelek które się posypały jest 100 razy lepiej. Spokojnie można prowadzić rozmowę w aucie nawet przy ponad 160 :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie przerażają spalanie w mieście oscyluje w okolicy 10 litrów, na trasie 8 litrów. Ja użytkuję auto w Niemczech gdzie zwykłą szosą z ograniczeniem 100 na godzinę i paroma miasteczkami po drodze wychodzę ze spalaniem 7,5-8 litrów. Niektóre części tańsze A inne droższe. Warto na pewno zainwestować w dobre hamulce i starać się ogólnie kupować pewne części A auto będzie służyło latami :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za samochód zapłaciłem 5500€ i przez obecny okres użytkowania 2 lata włożyłem może kilka tyś jednak większość były to zaniedbania ze strony poprzedniego właściciela. Nie wymienił uszczelki na podszybiu i pach padł silnik wycieraczek, nie wymienił węża od odmy oleju pach wąż pękł. Tak więc jeżeli ktoś dbał wcześniej i ma się udokumentowaną historię pojazdu można śmiało brać. Jakość wykonania na najwyższym poziomie nie widać żadnych wytarć przycisków Czy wytartej skóry :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-Przepływomierz powietrza -Węże odmy oleju -Silnik wycieraczek -Czujnik ciśnienia w zbiorniku paliwa To chyba wszystko poza zwykłą eksploatacją jednak żadna z powyższych usterek nie spowodowała zatrzymania auta i powrotu na lawecie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej usterki i myślę że tak jeszcze długo pozostanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 520i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E60 Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E60 Sedan