Całokształt - wybitne auto, dające niesamowite doznania na drodze.
Bardzo drogie w eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny, zarówno w trybie 507 PS jak i 400PS. Osiągi trudno mi do czegokolwiek porównać, nie miałem do czynienia z tak mocnym i brutalnym źródłem mocy :)
Bardzo szybko wchodzi na obroty.
Brzmienie w środku auta jest bardzo dobre, na niższych obrotach silnik brzmi basowo, a potem jest tylko lepiej, wrażenia jak z pojazdu wyścigowego.
Na wolnych obrotach brzmi nieco podobnie do silnika wysokoprężnego!!! - to chyba jedyna jego wada
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia SMG - porównania należałoby dokonać w dwóch kategoriach:
w trybie ręcznym jest doskonała, ocena 5!!!
w trybie automatu (jest pięć kombinacji programowych) jest duzo gorsza od nowoczesnych dzisiejszych automatów, czasem się zamyśli, zmiana biegów powoduje odczuwalną utratę predkości
jednak do sprintu najszybszy tryb automatu jest bardzo dobry, ocena 4!!!
sumarycznie powinno być 4.5, jednak w M5 biegi należy zmieniać ręcznie, więc daję 5
5,0
Układ jezdny
hamulce są klasą dla siebie
nie ma opon Run flat - więc jest w wygodnie w najbardziej komfortowym trybie, może też być twardo, a wtedy jest twardo :)
co tu pisać: rozkład mas, wybitnie dopracowany DSC, świetny układ kierowniczy
Jedyne do czego można sie przyczepić to zbyt wysoki profil opon zimowych 245/48R18 powodujący lekkie "pływanie" samochodu przy dużych prędkościach
Letnie koła 19" są o niebo lepsze, umożliwiają także szybsze starty (295/35R19)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, układ parkowania pomocny, w X5 kolegi więcej widać więc 4
4,0
Ergonomia
I-drive to miało być to najgorsze - konfrontacja wypadła nadzwyczaj dobrze, nie rozumiem tych co nie daja sobie z tym rady. Reszta jak zwykle w BMW bez zarzutu.
Dźwięk i audio - bardzo dobre.
Nie ma nawigacji z mapą Polski więc tylko 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonałe, Vectrę GTS dzieli przepaść
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, choć należy pamiętać, iż z tyłu rewelacji nie ma. Dzieciaki siedząc na fotelikach spokojnie mogę kopać w siedzenie :)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, a dzwięk silnika powoduje iż wielokrotnie nie włączam radia.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa ogromne, ceny przeglądów także - napraw jeszcze nie wiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
bardzo drogie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, więc doskonale.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic, więc doskonale.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 V10 507KM 373kW
[l/100km]