Śmiało mogę powiedzieć, że to jeden z najlepszych samochodów jaki kiedykolwiek miałem. Ponadczasowy. Jakościowo przewyższa F10, które obecnie użytkuje. 530d jest stworzone na długie trasy a przejechanie ponad 1000 km nie sprawia większych trudności za sprawą siedzeń sportowych. Nigdy nie bolały mnie plecy. Z tego samochodu nie chce się wychodzić. Jeśli się trafi odpowiedni egzemplarz to do tego auta wrócę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jedyny słuszny z gamy diesli. Wrażliwy układ chłodzenia, warto o niego zadbać. Warto usunąć klapki z kolektora.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przy przebiegu około 360 tys wyzionęła ducha. Po remoncie skrzyni nic się z nią nie działo. Nowy właściciel wymienił olej i jeździ dalej.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie m pakiet I jest rewelacyjne. Samochód bardzo dobrze wchodzi w zakręty i z nich wychodzi.
3,0
Karoseria
Niestety duża tendencja do korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Przykład idealnie zaprojektowanego auta, wszystko jest pod ręką i tam gdzie powinno być, nic nie trzeszczy nic nie skrzypi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi na szron. Można w bardzo łatwy sposób dobrać sobie odpowiednią dla siebie temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jak na tamte lata super.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis jest niestety drogi. Przed zakupem warto się upewnić co się kupuje. Mianowicie jaki jest rodzaj zawieszenia czy układ hamulcowy, czy jest servotronic etc. Dodatkowe wyposażenie może skutkować bardzo drogimi naprawami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria skrzyni biegów GM wymaga odpowiedniego serwisu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW
[l/100km]