Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

watus, 5 lat temu
Silnik 530 d 24V 193KM 142kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 315 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
3,93
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Układ hamulcowy
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Auto dobrze wyciszone, przestrzenne, wygodne. Jednak koszty naprawy i utrzymania są bardzo wysokie. Moje auto było już bardzo zjeżdżone więc usterki zdarzały sie praktycznie co miesiąc. Kupując ten samochód trzeba bardzo dobrze sprawdzać każdy szczegół, aby nie wpakować się na minę. Każdą moją awarie opisałem niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Opinie o silniku 3.0D, które krążą w internecie są w 100% prawdziwe. Silnik pomimo przebiegu przeszło 300tys nie puściła nawet grama czarnego dymku nawet na zimnym silniku.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna bardzo wygodna, jednak przebieg dał już jej o sobie znać. Czasami przeciągała, czasami szarpneła. Trzeba uważać na ten element!
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny super. Jednak trzeba sprawdzić stan poduszek tylnych w zawieszeniu oraz czy kompresor nie pracuje zbyt głośno(czy sie nie kończy), koszt poduszek za zamiennik 300zł, kompresor już może uderzyć po kieszeni, Hamulce- brzytwa, ale i tutaj zdarzają się usterki. W moim przypadku woda dostała się do serwa przez co czasami było słychać dziwne dźwięki, niestety przy większym mrozie woda zamarzła i hamulca brak. Trzeba również uważać na zawieszenie przód- wielo-wahacze aluminiowe lubią sie krzywić a tuleje wybijać, tym bardziej na naszych pięknych drogach.- tutaj też koszt potrafi uderzyć.
4,0
Karoseria
Piękny, agresywny wygląd, lakier raczej twardy (nie rysuje się). Korozja się zdarza, najcześciej klapa tylna, rzadziej progi i doły drzwi.
Komfort
5,0
Widoczność
Raczej nie miałem zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Super wszystko przemyślane, bardzo dużo miejsca wewnątrz.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę szybko się nagrzewa, długo trzyma temperature, a jeśli chodzi o klime wydajna nawet w tak dużym samochodzie. Przy webasto należy sprawdzić czy odpala się silniczek, potrafią się często psuć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, fotele wygodne.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie super, nie słychać nic z zewnątrz (oprócz stukającego zawieszenia z przodu :))
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z cenami części i serwisu powariowali. Auto już ma swoje lata a koszty utrzymania są bardzo wysokie. Auto pali sporo, ale jednak ma swoją pojemność. W trasie co prawda można zejść nawet poniżej 7 litrów, ale po mieście zimą dochodziło mi nawet do 15 litrów (odcinki krótkie, auto nie zdążyło sie zagrzać).
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja trafiłem na zmęczony egzemplarz ale myśle że przy dobrym, zadbanym aucie można powiedzieć że cena do jakości jest dobra.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Baaaardzo dużo drobnych usterek. Jak nie tuner w którym sie popaliły końcówki, to się zmieniarka spaliła, to znowu czytnik dvd siadł. Poduszka w zawieszeniu, a to wycieraczka tylna nie działa, a to szyba sie nie otwiera. Masakra, ciągle coś. Przy kupnie najlepiej przyjrzeć sie każdej części dokładnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek nie miałem zbyt dużo. To zawieszenie jedynie jest bardzo denerwujące, wymieni się jedną pare wahaczy, za 2-3 tys zaczyna stukać druga itd.

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Touring