Silnik
: Silnik nie do zabicia. Pod warunkiem że wymiana się olej na czas.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Tarcze hamulcowe jak tanie to sie moment deformują.
Karoseria
: Lubi rdzewieć.
Zawieszenie
: "Ameliniowe" drogie. Komplet przod okolo 1200 zl.
4,0
Całokształt
Przyjemne i wygodne auto, ale drogie w utrzymaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelka. 3.0d robi robote i przegoni nie jednego janusza w passacie. Zbiera się fajnie. Duży moment obrotowy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje dobrze. Czasem ma lekkie opóźnienie i przeciąga na biegach...
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma w zakrętach. Choć zimą płóży przodem. A przy wyłączonej trakcji zarzuca dupą. Zawieszenie sportowe seryjne bez modów. Oraz Nivo które nie lubi zimy i lubi wyskoczyć komunikat Nivo nieaktywne.
3,0
Karoseria
Słabe zabezpieczenie przed korozją. Rdzewieje tylna klapa na potęgę oraz tylna szyba. Podejrzewam wada konstrukcyjna źle odprowadza wodę. Juz raz wymieniłem po roku problem wraca.
Komfort
5,0
Widoczność
Czujniki parkowania przód i tył to dobra sprawa. Widoczność bardzo dobra. Choć maska jest długa. Auto ma 4,8 metra długości.
5,0
Ergonomia
Takie niemieckie, surowe. Mi bardzo pasuje. Regulacja kiery w 2 płaszczyznach. Przyciski lepsze niż w u waginiarzy (vw, audi) fotele dobrze trzymają (u mnie sportowe)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Webasto, klima 2 strefowa. Mrozi jak wściekła. Tak sie załatwiłem, że ledwo mogłem mówić. W zimie auto szybko sie nagrzewa. Zaleta silnika r6.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 cm i nie mam problemu żeby usiąść z tyłu za fotelem kierowcy. Grzane fotele przednie też dają rade w największe mrozy.
5,0
Wyciszenie
Przy 120 km/h jest w miarę cicho. Aczkolwiek redukcja przy wyprzedzaniu straszy moją żonę. Bo robi sie głośno powyżej 3000 obr.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu zaczynają się schody. Koszty utrzymania są ogromne. Jak nie masz dojścia do: tanich części to nie kupuj i dobrego mechanika. Olej 7,5 litra w silnik, filtry średnia półka czyli mann mahle to koszt 300 zl. 2 kabinówki to 120 zl sztuka. Czyli koszt przegladu co 12tys to 800 zł plus robocizna. Tyle szczęścia że silnik na łańcuchu. Zawieszenie aluminiowe drogie. Tarcze klocki przod ok 600 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bmw e39 ceny zaczynaja sie od 6000 zł za ulepa i idą w górę do 25k zł. Lepiej kupić drożej niż potem płakać że to czy tamto do wymiany. Drogi w utrzymaniu ale jest tego wart.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazi wymiana tylnej klapy i szyby, wymiana siłowników w klapie (klapa pneumatyczna) wymiana przewodów paliwowych (lubią rdzewieć) tarcze hamulcowe z papieru lubią się po krzywić po jednym ostrzejszym hamowaniu. Wymiana poduszki nivo. W zimie szlag trafia na komunikat. Znikajace pixele w radiu i zegarach. Wymiana świec zarowych 6 sztuk ok 500 zł, ale trzeba zdjąć kolektor do wymiany.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana pompy wysokiego ciśnienia. Wymiana przewodów paliwowych. Te usterki ktore uniemożliwiają jazdę. Więcej grzechów nie pamiętam.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW
[l/100km]