Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Klimat8, 9 lat temu
Silnik 530 d 24V 193KM 142kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 244 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Nieszczęsny akumulator
Zawieszenie : Super, ale dosyć szybko się zużywa
5,0
Całokształt
Auto ogólnie bardzo dobre. Większych problemów z nim nie było, gdyż nie posiadam już tego auta, lecz pozostałem przy marce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik na prawdę żwawy. Po ok. roku czasu niestety odczuwałem dosyć dużą turbo-dziurę, ale ogólnie było dobrze. Może to były po prostu moje odczucia bo brakowało mi czegoś mocniejszego. Nie brał oleju, lecz niestety chodził już dosyć głośno. Ogólnie ta jednostka super. Eksploatowałem dosyć dynamicznie. POLECAM.
4,0
Skrzynia biegów
Mówi się, że te skrzynie są bezobsługowe, a jednak wymieniłem olej i śmigała o wiele lepiej. Przed wymianą było strasznie przy ostrym hamowaniu gdy zrzucał biegi.
5,0
Układ jezdny
Całkiem zajebiście ;) Na prawdę tylni napęd daje niezwykły komfort jazdy. Samochód niski i dobrze trzyma się drogi. Po z mianie z 16 na 18-calowe felgi lepiej, lecz na dziurach masakra. Po wymianie wahaczy i drążków z przodu po roku czasu lekkie stuki-puki, ale to wiadomo nasze drogi nie należą do najlepszych.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez większych zastrzeżeń. Niestety miałem uszkodzone czujniki parkowania i czasami przy cofaniu czy parkowaniu tyłem było dosyć niewygodnie.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Jedyny minus to uchwyty na napoje, który jeden był już połamany, a za mojej kadencji połamałem drugi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mroziła, a w mroźne dni ogrzewanie też dawało radę. Częste usterki w tych modelach to rezystor dmuchawy tzw.jeż, który wymieniałem. Wtedy nie grzeje. Akurat zepsuł się na zimę. Polecam wersję z grzanymi fotelami. Tego brakowało. Teraz mam i w zimę jest przyjemnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu po prostu rewelka, ale kosztem pasażerów z tyłu. Jak na kombi to przeciętnie.
2,0
Wyciszenie
Tu było źle silnik chodził już głośno. Ten hałas był uciążliwy. Teraz mam 4.4 V8 i jest o wiele ciszej, lecz chcę podkreślić, że silnik mogło być już tak u mnie, bo u znajomego identycznej e39 było o połowę ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość cen części w przyzwoitej cenię. Spalanie nie najgorsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę na prawdę szczerze polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek to uszkodzony rezystor dmuchawy i przetwornica, ale myślę, że to wina taniego zamiennika xenonu. Turbina nie kręciła odpowiednio, więc trzeba było to skorygować. Tyle co pamiętam. Problem z immobilajzerem w kluczyku. po parenaście razy czasami wyciąganie i wkładanie kluczyka aż zadziałało. Poźniej odkryłem patent. Przekręcić kluczyk i przytrzymać ok. 2-3 sek. przycisk zamykania i gotowe ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czasami rozłączało mi baterie. Masakra. Wiadomo, akumulator z tyłu, klapy bagażnika nie otworzę, więc nurkowanie przez tylną kanapę i otwieranie awaryjne klapy bagażnika. Potem męczenie się, aby złapało napięciei ustawienia kompa od nowa. Poza tym bez zastrzeżeń.

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring