Auto ogólnie bardzo dobre. Większych problemów z nim nie było, gdyż nie posiadam już tego auta, lecz pozostałem przy marce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik na prawdę żwawy. Po ok. roku czasu niestety odczuwałem dosyć dużą turbo-dziurę, ale ogólnie było dobrze. Może to były po prostu moje odczucia bo brakowało mi czegoś mocniejszego. Nie brał oleju, lecz niestety chodził już dosyć głośno. Ogólnie ta jednostka super. Eksploatowałem dosyć dynamicznie. POLECAM.
4,0
Skrzynia biegów
Mówi się, że te skrzynie są bezobsługowe, a jednak wymieniłem olej i śmigała o wiele lepiej. Przed wymianą było strasznie przy ostrym hamowaniu gdy zrzucał biegi.
5,0
Układ jezdny
Całkiem zajebiście ;) Na prawdę tylni napęd daje niezwykły komfort jazdy. Samochód niski i dobrze trzyma się drogi. Po z mianie z 16 na 18-calowe felgi lepiej, lecz na dziurach masakra. Po wymianie wahaczy i drążków z przodu po roku czasu lekkie stuki-puki, ale to wiadomo nasze drogi nie należą do najlepszych.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez większych zastrzeżeń. Niestety miałem uszkodzone czujniki parkowania i czasami przy cofaniu czy parkowaniu tyłem było dosyć niewygodnie.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Jedyny minus to uchwyty na napoje, który jeden był już połamany, a za mojej kadencji połamałem drugi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mroziła, a w mroźne dni ogrzewanie też dawało radę. Częste usterki w tych modelach to rezystor dmuchawy tzw.jeż, który wymieniałem. Wtedy nie grzeje. Akurat zepsuł się na zimę. Polecam wersję z grzanymi fotelami. Tego brakowało. Teraz mam i w zimę jest przyjemnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu po prostu rewelka, ale kosztem pasażerów z tyłu. Jak na kombi to przeciętnie.
2,0
Wyciszenie
Tu było źle silnik chodził już głośno. Ten hałas był uciążliwy. Teraz mam 4.4 V8 i jest o wiele ciszej, lecz chcę podkreślić, że silnik mogło być już tak u mnie, bo u znajomego identycznej e39 było o połowę ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość cen części w przyzwoitej cenię. Spalanie nie najgorsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę na prawdę szczerze polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek to uszkodzony rezystor dmuchawy i przetwornica, ale myślę, że to wina taniego zamiennika xenonu. Turbina nie kręciła odpowiednio, więc trzeba było to skorygować. Tyle co pamiętam. Problem z immobilajzerem w kluczyku. po parenaście razy czasami wyciąganie i wkładanie kluczyka aż zadziałało. Poźniej odkryłem patent. Przekręcić kluczyk i przytrzymać ok. 2-3 sek. przycisk zamykania i gotowe ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czasami rozłączało mi baterie. Masakra. Wiadomo, akumulator z tyłu, klapy bagażnika nie otworzę, więc nurkowanie przez tylną kanapę i otwieranie awaryjne klapy bagażnika. Potem męczenie się, aby złapało napięciei ustawienia kompa od nowa. Poza tym bez zastrzeżeń.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW
[l/100km]