Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Marazzz, 11 lat temu
Silnik 530 d 24V 193KM 142kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 309 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Samochód nie dla każdego, bo jeśli ktoś szuka oszczędnego i jednocześnie szybkiego diesla na długie trasy to zdecydowanie polecam, lecz jeśli do miasta to masakra. Na krótkich odcinkach (szczególnie zimą i z włączonym webasto) spokojnie pożre nawet do 14L! wiadomo manual weźmie mniej, ale znaleźć touringa z tym silnikiem i manualną skrzynią w sensownym stanie to sztuka. Poza tym auto jest ciężkie (ponad 1900kg)na 17-tkach o profilu 45 (fabryczny zestaw i mniejszych nie wpasujesz - poliftowa ma 324mm tarcze i trą zaciski), w dodatku ma sztywno zestrojone zawieszenie. Wszystko to sprawia, że jazda po polskich brukach bywa niekiedy udręką - a dodam że w aucie zawieszenie mam klasyczne (bez nivo, ani żadne M technik czy gwinty, gleby i inne wynalazki) i że wszystko jest w mega super stanie, wymienione na oryginalne i sprawdzane przez warsztat co kwartał (profilaktycznie). A jak już przy warsztacie jesteśmy, to zalecam tylko sprawdzone i polecane przez innych posiadaczy BMW (najlepiej przewertować fora, jest tego sporo) bo jak się trafi na \"Cześka\" co na codzień grzebie głównie w starych passatach i fordach mondeo, to będzie niezły pasztet! Ten samochód WYBITNIE nie znosi dziadostwa i dziadowania na częściach - choćby zwykła wymiana tarcz, gdzie dziś już wiem że tylko oryginalne ATE (kompet na przód to wydatek ok. 450 zł + klocki najlepiej textar lub tez ATE koszt ok. 250 zł, na tył wychodzi podobnie - czyli razem grubo ponad 1000zł) inne bowiem (nieważne czy to Brembo czy inne super firmy) po jednym ostrzejszym hamowaniu będą biły (drży kierownica). W ogóle, to wszystko trzeba tu wymieniać na oryginalne - szczególnie el. zawieszenia, bo wszelkie zamienniki (nawet dobrych firm jak Febi czy Moog, czy Meyle) to loteriada po czym najczęściej i tak musisz kupić lemfordera (a jeden wahacz to koszt od ok. 350-500 zł), zaś amortyzatory muszą być firmy Sachs - komplet na przód to wydatek ok 900 zł, zresztą tył to samo - przy okazji dobrze jest wymienić poduszki amortyzatorów (oczywiście lemforder, po 100 za szt, czyli 400 zł). Tylny wózek siedzi na 4 dużych (jak puszka piwa) tulejach, które na polskich drogach szybko się odzywają - 1000 zł. z wymianą (też tylko Lemforder). Te ceny to bez kosztów wymiany i kupowane na \"WŁASNĄ RĘKĘ\" bo w warsztacie będzie jeszcze drożej. A silnik? gdzie oleju wchodzi nieco ponad 7L i musi być minimum 5W40 spełniający normę BMW, a filtry tylko Mann lub Knecht (koszt samego filtra powietrza silnika to 150zł - komplet filtrów wspomnianych firm to 500 zł) A skrzynia? jak ktoś wam powie że się w niej nie wymienia oleju, to już to prostuję - WYMIENIA SIĘ, co ok. 50tyś, więc dobrze jeśli ktoś już to zrobił za nas bo to kosztuje w ASO ok. 1000zł. Przez pierwszy rok użytkowania w ten samochód wkłada się jakieś 5-8 tyś. I to normalne. Teraz wiecie dlaczego się mówi \"będziesz mieć wydatki\" :-) Ale ja i tak polecam ten samochód, bo na porządnych podzespołach i pod okiem porządnego mechanika, to maszyna marzeń. Jak doczytałeś to do końca to jesteś cierpliwy :-)
4,0
Całokształt
OK
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Touring