Po pierwszej przejażdżce BMW, wiedziałem że przyszedł czas na rozwód z samochodami z grupy VW. Przez dłuższy czas byłem zakochany w marce AUDI, przymierzając się do zakupu, myślałem głównie o A6 c5 avant, jednak jedyny słuszny dieslowski silnik w tym modelu to 1.9tdi 130km (wszyscy znamy historię 2.5tdi), który wydawał mi się jednak za cienki jak na taką budę. W tym momencie będąc posiadaczem piątki z trzylitrowym motorem, jestem pewny, że nie mogłem podjąć trafniejszej decyzji. Wiem, że zabrzmię teraz jak przedstawiciel marki BMW ale on raczej nie rozpisywałby się na temat E39. Kultura pracy książkowa, diesel cichy i o ładnym brzmieniu! Przed 530d w życiu bym nie powiedział, że diesel może ładnie brzmieć. Prowadzenie, pozycja za kierownicą rewelacja. Niektórych może razić pojemność bagażnika która nie należy do największych w tej klasie, ale wg mnie jest wystarczająca. Jeżeli chodzi o wygląd, smaczku dodaje m-pakiet i seryjne 17\" felgi. Auto mimo tego że leciwe robi duże wrażenie. Komfort podróżowania mimo dosyć twardego zawieszenia, jest na wysokim poziomie, tak samo jak materiały we wnętrzu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się rewelacyjnie. Nigdy nie przypuszczałem, że spodoba mi się dźwięk diesla!! A tu proszę jakie miłe zaskoczenie.
4,0
Skrzynia biegów
Od początku zamierzałem się na manuala i takiego też nabyłem. Drugi bieg moim zdaniem mógłby być trochę dłuższy, ale to tylko moja opinia, poza tym bez zarzutu. Jako, że większość czasu spędzam w trasie ręczna skrzynia sprawia mi wiele radości, do miasta jednak wybrałbym automat.
4,0
Układ jezdny
Nie ma się do czego przyczepić.
Komfort
5,0
Widoczność
Na boki, do tyłu bezproblemowo.
5,0
Ergonomia
Są opinie, że wnętrze tego auta jest przestarzałe, szczerze przyznam, że mnie na początku również to trochę odstraszało, dopóki nie zacząłem użytkować tego auta. Wszystko jest po ręką tak jak być powinno, materiały z wyższej półki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mi jest wygodnie, z tyłu jeszcze nikt nie narzekał.
5,0
Wyciszenie
Bajka, mimo diesla pod maską, wyciszenie dorównuje benzynie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na tą moc i pojemność silnika wzorcowe, ceny części zamiennych nieco wyższe niż średniej klasy aut, ale to w końcu BMW. Zawsze tankuję do pełna, jeżdżę głównie w trasie, więc ta ocena nie będzie zbyt pomocna dla tych którzy większość czasu spędzają w mieście. Średnie spalanie wynosi wg komputera 8 litrów. Maksymalnie na baku udało mi się przejechać 900 kilometrów, co uważam za wynik rewelacyjny. Zaznaczam, że jest to jazda głównie w trasie i z manualną skrzynią biegów. W mieście prawdopodobnie trzeba się liczyć ze spalaniem rzędu 10 litrów. Wiadomo każdy ma inna technikę jazdy, więc póki sam nie zrobisz kilku tysięcy to nie dowiesz się ile pali pod twoją nogą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie widzę godnego konkurenta w tej klasie. Polecam zadbane modele, za które niestety trzeba zapłacić. Sam polowałem przez pół roku na sztukę która mi w pełni odpowiadała.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam z nią długiego związku, póki co wymienione parę pierdół, typu łącznik stabilizatora, filtry. Przejechałem co prawda dopiero ok. 10k, więc zobaczymy co będzie dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic jej nie dolega.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 24V 193KM 142kW
[l/100km]