Jak na bmw: bardzo przeciętnie.
Spodziewałem się większej niezawodności.
Jestem zaskoczony usterkami, spożyciem paliwa, rozwarstwiającymi się szybami i korozją. To sprawia, że przyjemność jazdy już tak nie cieszy. Zastanów się, zanim kupisz. U mnie się sprawdziło, że BMW znaczy: Będziesz Miał Wydatki. Uczciwie napiszę, że kiedyś miałem opla astrę. Też zrobiłem nim 165.000 km i nie miałem tylu i tak drogich problemów.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik ok. rzędowa szóstka. ciągnie jak należy pod warunkiem że dostanie dobre doładowanie z trubo. Bez dobrego turbo nie ma jazdy. Uwaga! Moje trubo padło przy przebiegu 140.000 km - wymiana trrbiny na nową (a nie regenerowaną - 7.000 zł !!!)
2,0
Skrzynia biegów
skrzynia byłaby ok, ale przy przebiegu 168.000 km szlag ją trafił. Moim zdaniem jak na bmw to wstyd i kompromitacja. Naprawa skrzyni kosztowała mnie prawie 5 tys. !!!
5,0
Układ jezdny
Ludziom którzy lubią skrajny komfort w stylu mercedesa - odradzam. Dla mnie układ jezdny bmw to rewelacja! Padają tuleje metalowo-gumowe w przednim zawieszeniu, ale na polskich drogach to normalka.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok.
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest ok, ale sterowanie z kierownicy zbyt ubogie: nie można np. zmienić płyty na kolejną w fabrycznej zmieniarce CD.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na przednich fotelach jest super, na tylnych jak w polonezie, wygody tam nie znajdziesz
5,0
Wyciszenie
samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Jak silnik się zagrzeje - jest ekstra. Na oponach good year excellence można gonić 150 km/h i rozmawiać szeptem - super!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety, nie licz na to że te 3,0 pojemności silnika nie będą chciały pić. Przy normalnym wykorzystaniu możliwości tego samochodu średnia wychodzi pomiędzy 9,5 a 10l/100km.
Znajomek ma volvo z motorem 2,4 turbo diesel. Różnice w przysieszeniach minimalne a apetyt 3l mniejszy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Dajesz kupę kasy, a masz tak sobie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niestety, zdarzają się usterki: zepsuty zamek bagażnika, wymienione 3 czujniki abs, cieknący przewód paliwa przy pompie,
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
niestety, zdarzają się usterki. U mnie: wewnętrzne zwarcie w webasto - pobierało prąd w czasie postoju. Wysiadł sterownik abs (wymiana 2.400 zł), padł wentylator klimatyzacji, padła turbosprężarka, musiałem wymienić amortyzatory z przodu bo jeden się rozciekł, mam w samochodzi w drzwiach podwójne szyby - wszystkie boczne szyby w piątym roku eksploatacji zaczęły się rozwarstwiać - to wygląda paskudnie, padła skrzynia biegów (tiptronic) i to wszystko w do przebiegu 160. tys. km. Poza tym UWAGA! DLA MNIE TO SZOK! KOROZJA: odładzi czany lakier na trójkątych obudowach lusterek bocznych, wyszła korozja na masce przedniej od spodu, spod zgięcia krawędzi blachy, wyszły bąble na tylnym pasie pod klapą bagażnika. Jak dla mnie to kompromitacja. A ten samochód nie był bity i ma oryginalny lakier.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW
[l/100km]