Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Piotrek :), 6 lat temu
Silnik 530 d 184KM 135kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 327 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
3,57
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik najlepszy! Nic przy nim nie robiłem, a dalej jechał. Myśle, ze przy 300k km to się dopiero dotarł ;)
Układ elektryczny : Brak jakichkolwiek problemów związane z elektryką
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Ręczny to jest coś co nie warto naprawiać bo i tak po 3-6 miesiącach będzie słabo hamowało
4,0
Całokształt
Auto jak na swój wiek (20 lat) dalej trzyma piękny wygląd w środku, jak i na zewnątrz. Gdyby nie ceny eksploatacji, dalej byłbym zdecydowany na następny model. Auto miało swoje plusy jak i minusy, ale to już niżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rzędowa „szóstka” brzmiała rewelacyjnie, jak przyspieszała. Przez te 6 lat nic się nie działo z silnikiem. Nie na darmo ją nazwano najlepszym silnikiem bmw.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka bardzo szybko wchodziła w wysokie obroty. Przez co od razu po ruszeniu z pod świateł, trzeba było zmienić na drugi bieg. Bolączka to tez braku 6 biegu. Silnik może więcej, ale skrzynia mu na to nie pozwala ;/ po 220k km wyrabia się wybierak i wysprzęglik. Ale to jest drobiazg
4,0
Układ jezdny
Po 200k miałem do wymiany przednie amortyzatory bo zaczęły bić przy zakrętach. Przy 280k strzeliła lewa poduszka pneumatycznego zawieszenia. Koszt dość duży bo za jedną „gruche” to Ok 1000 zł. Nie polecam zamienników. Ponad 500 zł wydałem i niestety po 3 miesiącach wyświetlił się komunikat o zawieszeniu z tylu, ale grucha nadal pompowała. Często tez nawalał czujnik absu z przodu koła. Nie próbowałem z zamiennikami, kupowałem oryginalne czujniki ATE, ale koszt jednej sztuki to 200 zł. Poza tym ładnie przyjmował dziury na drodze.
4,0
Karoseria
Jak na 20 latka to karoseria się w miarę dobrze trzyma. Inne tańsze auta i młodsze mogły pozazdrościć. Jedyny słaby punkt to tylna klapa bagażnika. Niezależnie jaki to rok, w pewnym momencie wyskakują pęcherze. Jak swój oddawałem na sprzedaż, oprócz klapy, zrobiła się także dziura w progu przy wymianie koła. Różne oznaki korozji można było tez dostrzec przy relingach i przy oknach.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, chociaż trafiłem na model bez czujników. Trochę czasu mi zajęło, aby się nauczyć. Nawet dokupiłem sobie czujniki parkowania na tył, bo z parkowaniem tyłem był zawsze problem. Z przodu było ok
5,0
Ergonomia
Fotele bardzo wygodne. Czasem miałem trasy ponad 500 km i nie byłem w ogóle zmęczony. Dzięki funkcji tempomatu, nogi mi się nie męczyły. Pasażerowie z tylu także nie narzekali, wręcz się dziwili, ze tak wygodnie się siedzi w 3 osoby z tylu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Troszkę miałem problem z klimatyzacją. Nie mogłem jej jakoś „wyrównać”. Mimo iż leciało powietrze na minimum to w samochodzie aż piździalo :) dla niektórych może to być plus, dla mnie jednak sprawiał mały kłopot. Ogrzewanie sprawdzało się bez zarzutów. Bardzo szybko grzało zimą. Dodatkową zaletą było webasto
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak wyżej napisałem. Duży i przestronny w środku, a do tego wygodny na długie trasy.
3,0
Wyciszenie
Diesla co jak co, ale nie można tak dobrze wyciszyć jak benzyniaka. Wtedy chyba inaczej do tego podchodzili. Glosno chodził, to fakt, ale mi nie przeszkadzał hałas przy 140 km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, z tym gorzej. Przez pierwsze 3 lata eksploatowania auta, nie musiałem nic robić. Później już było gorzej. Średnio raz na 3 miesiące musiało cóż być naprawione. Przeważnie leciały setki złotych, także biorąc takie auto, miej w pogotowiu jakies 1000 zł w zapasie. Tak na wszelki wypadek :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Od zawsze wiadomo, że BMW nie jest tanim autem. Trochę pieniędzy w niego włożyłem, ale jak na razie żadne auto nie sprawiło mi takiej przyjemności w jeździe co właśnie e39.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dosyć często przepalały mi się żarówki z tyłu. Drugą wadą to psujące się mechanizmy do tylnych szyb. Od razu zmieniajcie na poliftowe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwumasa ze sprzęgłem przy 280k km - 2500 zł z robocizną, urwany wał napędowy przy 320k km - kolejne 2000 zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring