Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

oreslyfox, 10 lat temu
Silnik 530 d 184KM 135kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 412 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak można tworzyć tyle mocy przy tak małym zużyciu paliwa? Niesamowity jest ten silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Chłodzenie
Karoseria : rdza na tylnej klapie. BTW jest to plus, bo nie boli, a można cenę negocjować :)
4,0
Całokształt
Nie ma rzeczy idealnych, w przypadku tego samochodu jedynym mankamentem jest opinia o marce :P Ja osobiście się nią nie przejmuję, bo skoro za 8-9 tys mogę kupić 400Nm na skórzanych siedzeniach i z tak przyjemnym audio z automatem na pokładzie to powoli widzę w tych opiniach zazdrość. Najbardziej mnie denerwuje kiedy rodzina mówi 'ale samochód fajny kupiłeś, ile pali... to tyle co mój... i tak tanio?' czemu ludzie patrzą z zazdrością zamiast kupić sobie e39? jest tanie, mało pali i daje dużo frajdy, pogódźmy się z opinią i cieszmy się jazdą :)
Wrażenia
5,0
Silnik
400Nm i spalanie średnie 8,5l- dla mnie bomba, w dodatku nic się z nim nie dzieje złego. Wyprzedanie nigdy nie będzie już takie samo. Nie bez powodu ten silnik przez 8 lat nieprzerywanie był najlepszym dużym dieslem na świecie w Engine of the Year.
4,0
Skrzynia biegów
Kiepsko na półautomacie, ale na automacie nie mam zastrzeżeń. Denerwująca jest strasznie długa trójka, co jest odczuwalne tylko na tiptronic. Duży plus za ostateczne przełożenie- 180km/h i 3000obr/min i to się nazywa kultura :) Podoba mi się też 4 - bieg towarzyszy nam od 80 do 180 i pomaga wyprzedzić wszystko i wszędzie.
4,0
Układ jezdny
Co kto lubi. Może trochę za miękko, ale przecież to kombi, poza tym zawsze można wstawić inne zawieszenie. Jeżeli chodzi o system wielowachaczy to wg mnie jest ok, mieszkam nawet nie na wsi tylko poza wsią i muszę sie tłuc po niezłych dziurach, a póki co zawieszenie nie marudzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Nigdy nie zarzekam, w żadnym samochodzie na widoczność.
5,0
Ergonomia
Nigdy nie siedziałem w 7er, ale nie widzę potrzeby, ta 5er mnie zaskoczyła maksymalnie komfortem podróżowania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest problem jak ktoś ma problem z chłodnicą, więc niestety wiele osób. prosta rada- dolać co kilkaset km płynu do chłodnicy i tyle, dla mnie to nie jest duzy problem, ale niektórych może to denerwować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco. Co tu dużo pisać- masz 2,2m wejdź i się rozgość, z tyłu możemy posadzić drugą taką osobę :)
4,0
Wyciszenie
Jak to w dieslu, chociaż musze przyznać, że postarali siez wyciszeniem, jest stosunkowo cicho. W dodatku na trasie mamy tę cudowna skrzynię, która sprawia, że jadąc 150k/h mamy obroty 2,3tys. więc co tu ma hałasować?
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie mniejsze niż w golfie 1.4 i nie trzeba jeździć pare razy, bo można wszystko zabrać na raz. Części też są popularne i łatwo dostępne. Ostatnio kupilem klocki ATE Ceramic w tej samej cenie co do golfa 4 (też ATE Ceramic) więc jak widać te legenfdarne drogie części są bajeczką hejterów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsza część tego samochodu :) Kupiłem go za 6900 (plus opłaty) z przebiegiem 404k, ale co z tego, skoro wszystko działa jak należy? Można też kupić z usterkami i się pobawić. Tak czy inaczej wydaje mi się, że ciężko znaleźć samochód o lepszym stosunku cena/jakość.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę sie obiektywnie wypowiedzieć, bo stale szukam ich na siłę i stale je znajduję. Uwielbiam siedzieć w garażu i np. czyścić kolektor dolotowy, wtryski, elektrozawory- sama radość, a rodzice myślą, że ten samochód to grat, bo ciągle przy nim grzebię :) Siląc się na obiektywizm- jest jak w każdym dobrym samochodzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK! nic się nie dzieje. Można lać i jeździć. Czasem jakieś opony wymienić, czasem olej i nawet nie rozrząd bo przecież na łańcuszku :) Generalnie wszystko co trzeba robić przy tym samochodzie to wymiany eksploatacyjne

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring