Silnik
: Zdecydowanie silnik zasługuje na największą pochwałę.
4,0
Całokształt
Ogólnie jest to bardzo dobry samochód. Daje niesamowitą frajdę z jazdy. Na trasie wyprzedzanie nie jest większym problemem. Jak na taki silnik i masę pojazdu spalanie jest bardzo przyzwoite. Wnętrze jest bardzo estetyczne i oszczędne w formie.
Wrażenia
5,0
Silnik
To chyba najlepszy silnik, z jakim miałem styczność. Użytkownicy już dużo o nim pisali przede mną, ale dodam od siebie, że jak na niemal 300000 km przebiegu pracuje cicho, miarowo. Nie bierze oleju. Silnik dobrze się \"zbiera\" już od niskich obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Po wymianie oleju i filtra pracuje niezwykle precyzyjnie. Biegi zmienia płynnie i nie szarpie nawet trochę. Czasem czas przeliczenia danych przez komputer sterujący (...) jest nieco zbyt długi (kilka ms) ale to drobiazg.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone dość miękko, dzięki czemu doskonale \"wybiera\" nierówności na jezdni. Jednak, co charakterystyczne dla BMW w zakrętach trzyma się doskonale.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bez zbędnej przesady. Plastiki wysokiej jakości, raczej nic nie trzeszczy. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie bardzo podoba mi się sterowanie nadmuchem ciepłego/zimnego powietrza. Klimatyzacja działa bardzo sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez komentarza - rewelacja. Z tyłu wyższe osoby mogą mieć mało miejsca na nogi. Bardzo dobrze wyprofilowane oparcie tylnej kanapy; nawet dłuższa trasa nie jest męcząca dla pasażerów siedzących z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Trzy litrowy diesel pod maską cicho mruczy. Odgłosy pracy zawieszenia na miejskich dziurach nie są uciążliwe. Przy dużej prędkości nadal nie słychać szumu wiatru.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BMW wymaga regularnych przeglądów. Zaniedbania szybko się odbijają także na portfelu. Oryginalne części do BMW nie należą do najtańszych, ale ich stosowanie pozwala na długą bezawaryjną pracę. Spalanie 10,0/6,6.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód 10 - letni można kupić za rozsądne pieniądze. Zwykle po zakupie wymaga pewnego nakładu na niezbędne naprawy, a potem już tylko regularne serwisowanie, dzięki czemu auto będzie długo jeździć bez problemu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ważna uwaga: tankowanie kiepskiego paliwa, niewymienianie filtra paliwa skutkuje uszkodzeniami wtryskiwaczy. Jeden kosztuje ok. 860 zł.
Zawieszenie BMW wymaga ostrożności, mimo że jest bardzo trwałe.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW
[l/100km]