Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

karol@micromedia.com.pl, 15 lat temu
Silnik 530 d 184KM 135kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy i cisza w kabinie - nawet przy prędkości powyżej 200 km/h. Przyśpieszenie lepsze niż wiele aut pseudosportowych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja. Trzeba za wczasu podejmować reanimację.
4,0
Całokształt
Ogólnie każde auto ma prawo się popsuć. W BMW płaci się dużo, ale na zdecydowanie więcej starcza niż w innych tańszych autach. Są irytujące drobiazgi, ale nie można oczekiwać ideału od 10-letniego auta z przebiegiem przeszło 300 000 km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze - cicho i równo. Mimo sporego przebiegu nie ma żadnych wycieków, dynamika na wysokim poziomie, nie bierze oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje bez problemu. Jedyny minus to długie przełożenia lewarka, ale idzie się przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Sztywme zawieszenie, dobrze trzyma się drogi. Minus to profil opony -> 225/60. Cóż, minus chyba tylko na polskich koleinach :-).
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu - mimo sporych rozmiarów auta.
5,0
Ergonomia
Kubełkowe fotele (M-Pakiet) regulowane w \"4 płaszczyznach\" + wysuwane podparcie pod kolana. Świetna sprawa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dzięki Webasto (mam wersję z autowłączaniem, bez możliwości programowania) działa niemal od razu. Regulacja na początku sprawia trochę kłopotu - mimo klimatronika dwustrefowego jest jeszcze dodatkowa regulacja części środkowej. Na początku nie wiedziałem jak się tym posługiwać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W Omedze B-FL 2003 było nieco więcej miejsca, ale tu świetnie spasowany kokpit i fotele dają lepszy komfort.
5,0
Wyciszenie
Nawet na wolnych obrotach praktycznie nie słychać, że to Diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 3.0 litrowy (184KM), pali mniej niż Omega 2.2 litra (120KM). Jeśli chodzi o koszty eksploatacji...cóż - do najtańszych nie należą. Części dość drogie, mało zamienników. Wymiana oleju i odmy -> 400,00 PLN (odmę producent zaleca zmieniać co drugą wymianę oleju). Ale przyjemność z jady: bezcenna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Idealnie. Nic dodać, nic ująć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na pączątku poszły dwie poduszki pod silnikiem. Drobiazg...niby. Koszt 350,00/szt. Czasem migało podświetlenie radia (nie wiem czemu). Nieraz problem z załączeniem/rozłączeniem alarmu/centralnego zamka. Jakby zasięgu nie było.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wody -> 600,00 PLN z robocizną + holowanie. Cóż jest to element, który co jakiś czas się wymienia. Nie wiem, jak długo jeździł poprzedni właściciel. Poduszka Nivo (pneumatyczne zawieszenie regulowane automatycznie) - serwis: 900,00 PLN, używana 300,00 + robocizna. Mechanik stwierdził, że uszkodzenie było mechaniczne - tzn. coś dostało się do zawieszenia i uszkodziło poduszkę (faktycznie była rozcięta). Jednak mogłoby to być lepiej zabezpieczone.

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E39 Touring