Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

bartles, 15 lat temu
Silnik 530 d 184KM 135kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : cicho, wygodnie, bezpiecznie - z uśmiechem na twarzy - za który stać Cie zapłacić więcej niż za VW
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : im więcej bajerów tym więcej potencjalnych wydatków
4,0
Całokształt
Duże i komfortowe auto, świetne materiały wykończeniowe, doskonałe wyciszenie, duża kultura pracy silnika, bogate wyposażenie - ZALETY wysokie koszty serwisu, duża masa auta - WADY
Wrażenia
4,0
Silnik
BMW 3.0 diesel wygrywał tytuł silnik roku - w swojej kategorii - przez 3 lata z rzędu. Do tej pory jego konstrukcja cieszy mocą, kulturą i niewelkim apetytem stadniny koni mechanicznych I HA :)
4,0
Skrzynia biegów
mam manual - nie mam problemów, aczkolwiek w korkach miejskich z zazdrością myślę o leniuszku - no cóż, przy starym autku lepiej jednak mieć manuala - pewniej i mniej kossztownie w razie awarii
4,0
Układ jezdny
przy serwisowaniu - mozna spokojni przezyć nasze dziury - lecz pamiętajmy że masa auta i nawierzchnia w Polsce powodują częstszy serwis niż w cywilizowanych krajach EU. Mam 16" więc opona amortyzuje część nierówności. Mankamentem jest szeroki profil 225/55 - w polskich koleinach, w deszczu, lub na lodzie - trzeba uważać.
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń - duże auto może dla kogoś kto przesiadł się z np. kompakta, stwarzac na początku problemy. Ja takiego nie mam
4,0
Ergonomia
brakuje schowka na CD w podłokietniku za to świetne oświetlenie wnętrza. Brak uchwytów na napoje (puszki) - tutaj trochę trąci myszką... za to wygodna pozycja za kierownica, regulacja foteli przednich - duża przyjemność, no i nagłośnienie! ja mam 10 głośników i czuję się jak na koncercie, spektaklu, w klubie - nie słuchając wcale głośno - lecz z klasą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wysoka jakość - dużo nawiewów i dobra regulacja - 2 strefowa klima, podgrzewane fotele - czego chcieć więcej?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - komfort Z tyłu - nie jeżdżę :) - ale dzieci i laski nie narzekają
5,0
Wyciszenie
Posiadałem do tej pory Mazdę 626, Toyotę Carine, Toyote Avensis i komfort jazdy w e39 530d jest nieporównywalnie wyższy - szczególnie doceniam na trasie przy prędkościach powyżej 120 km/h - słucham dobrej muzyki (czasami klasycznej) z poczuciem niezakłuconego odbioru :) miód dla uszu - długie trasy nie kończą się bólem głowy - jak przy dieslach VW
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 3.0 l, oraz blisko 1800kg (ze mna na pokładzie) - super! Jeżdżę 60/40 miasto/trasa i komputer pokazuje 7.2 l. Zakłądam że przekłamuje- ale max. o 1l - więc i tak jestem zadowolony. Muszę podkreślić iż tankuję jedynie ON ze wzmocnionymi centanami (Verva lub Ultimate) - ponieważ jest droższy o 6-8% od narmalnego ON, a daje ok. 10-15% mniejsze spalanie i lepszą kulturę pracy silnika - przetestowałem na kilku autach i różnych silnikach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupisz auto o które ktoś dbał i nie katował - rób tak samo a będzie Ci wiernie służyło. Tak starannie i z doborem tak dobrych materiałowo aut juz się nie robi. To klasyk i pojazd dla osób podróżujących w komforcie, z poczuciem bezpieczeństwa i z portfelem grubszym od przeciętnego Kowalskiego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kupiłem używany - więc zawsze jakies drobiazgi przy 10 latku sie znajdą - nie narzekam, tyle ze ceny oryginalnych części są wysokie a zamienników niewiele występuje. Ostatnio wymieniłem olej, filtry, silniczek spryskiwaczy przedniej szyby, kruciec przy wlocie paliwa (był wyciek) i ... skasowano mnie na 740zł - AUTOSHOP J.Beben we Wrocławiu - podobno najtańszy z solidnych...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dbam o auta - serwisuje regularnie, więc poważnych ustrek nie miałem - odpukać, mam jednak do wymiany niebawem pare elementów (wspornik klimy, wentylator itp.)

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring