Inne
: cicho, wygodnie, bezpiecznie - z uśmiechem na twarzy - za który stać Cie zapłacić więcej niż za VW
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: im więcej bajerów tym więcej potencjalnych wydatków
4,0
Całokształt
Duże i komfortowe auto, świetne materiały wykończeniowe, doskonałe wyciszenie, duża kultura pracy silnika, bogate wyposażenie - ZALETY
wysokie koszty serwisu, duża masa auta - WADY
Wrażenia
4,0
Silnik
BMW 3.0 diesel wygrywał tytuł silnik roku - w swojej kategorii - przez 3 lata z rzędu. Do tej pory jego konstrukcja cieszy mocą, kulturą i niewelkim apetytem stadniny koni mechanicznych
I HA :)
4,0
Skrzynia biegów
mam manual - nie mam problemów, aczkolwiek w korkach miejskich z zazdrością myślę o leniuszku - no cóż, przy starym autku lepiej jednak mieć manuala - pewniej i mniej kossztownie w razie awarii
4,0
Układ jezdny
przy serwisowaniu - mozna spokojni przezyć nasze dziury - lecz pamiętajmy że masa auta i nawierzchnia w Polsce powodują częstszy serwis niż w cywilizowanych krajach EU. Mam 16" więc opona amortyzuje część nierówności. Mankamentem jest szeroki profil 225/55 - w polskich koleinach, w deszczu, lub na lodzie - trzeba uważać.
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń - duże auto może dla kogoś kto przesiadł się z np. kompakta, stwarzac na początku problemy. Ja takiego nie mam
4,0
Ergonomia
brakuje schowka na CD w podłokietniku za to świetne oświetlenie wnętrza. Brak uchwytów na napoje (puszki) - tutaj trochę trąci myszką... za to wygodna pozycja za kierownica, regulacja foteli przednich - duża przyjemność, no i nagłośnienie! ja mam 10 głośników i czuję się jak na koncercie, spektaklu, w klubie - nie słuchając wcale głośno - lecz z klasą
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wysoka jakość - dużo nawiewów i dobra regulacja - 2 strefowa klima, podgrzewane fotele - czego chcieć więcej?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - komfort
Z tyłu - nie jeżdżę :) - ale dzieci i laski nie narzekają
5,0
Wyciszenie
Posiadałem do tej pory Mazdę 626, Toyotę Carine, Toyote Avensis i komfort jazdy w e39 530d jest nieporównywalnie wyższy - szczególnie doceniam na trasie przy prędkościach powyżej 120 km/h - słucham dobrej muzyki (czasami klasycznej) z poczuciem niezakłuconego odbioru :)
miód dla uszu - długie trasy nie kończą się bólem głowy - jak przy dieslach VW
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 3.0 l, oraz blisko 1800kg (ze mna na pokładzie) - super!
Jeżdżę 60/40 miasto/trasa i komputer pokazuje 7.2 l. Zakłądam że przekłamuje- ale max. o 1l - więc i tak jestem zadowolony. Muszę podkreślić iż tankuję jedynie ON ze wzmocnionymi centanami (Verva lub Ultimate) - ponieważ jest droższy o 6-8% od narmalnego ON, a daje ok. 10-15% mniejsze spalanie i lepszą kulturę pracy silnika - przetestowałem na kilku autach i różnych silnikach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupisz auto o które ktoś dbał i nie katował - rób tak samo a będzie Ci wiernie służyło. Tak starannie i z doborem tak dobrych materiałowo aut juz się nie robi. To klasyk i pojazd dla osób podróżujących w komforcie, z poczuciem bezpieczeństwa i z portfelem grubszym od przeciętnego Kowalskiego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kupiłem używany - więc zawsze jakies drobiazgi przy 10 latku sie znajdą - nie narzekam, tyle ze ceny oryginalnych części są wysokie a zamienników niewiele występuje. Ostatnio wymieniłem olej, filtry, silniczek spryskiwaczy przedniej szyby, kruciec przy wlocie paliwa (był wyciek) i ... skasowano mnie na 740zł - AUTOSHOP J.Beben we Wrocławiu - podobno najtańszy z solidnych...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dbam o auta - serwisuje regularnie, więc poważnych ustrek nie miałem - odpukać, mam jednak do wymiany niebawem pare elementów (wspornik klimy, wentylator itp.)
On
- zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW
[l/100km]