Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

booggie@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 530 d 184KM 135kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 213 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest to moje pierwsze BMW. Kupiłem w 2007 r. jako 7-letnie, sprowadzone z niemiec, z przebiegiem 171 tys. km (udokumentowane i sprawdzone w bazie danych BMW - \"Fusa\"). Żona mówiła mi, że \"oszalałem\" kupując 3-litrowe auto. Ja miałem nadzieję, że wiem co robię i ... nie zawiodłem się. Jestem usatysfakcjonowany w 100% a nawet więcej (moja żonka też już zmieniła zdanie ;-)) Są tacy, którzy nie wierzą, że można autem ważącym 1700 kg i mającym 184 KM spalić poniżej 6 L/100 km. Ja mogę to udowodnić. I nie mówię tu wcale o \"jeździe emeryta\" średnio 80 km/h razem z ciężarówkami, tylko o normalnym, w miarę jednostajnym poruszaniu się 100 - 120 km/h po trasie. Zwalniamy na 70-tkach, dynamiczne przyspieszenie \"do deski\" gdy trzeba kogoś wyprzedzić (wtedy właśnie przydaje się 390 Nm momentu obrotowego), a potem znów równo i z delikatnym obchodzeniem się z pedałem przyspieszenia => wynik: trasa Wa-wa - Bełchatów i spowrotem >> 5.7 L/100km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : awaria pompy płynu chłodzącego przy 200 tys. km
5,0
Całokształt
Przy regularnej wymianie oleju (jeżdzę cały czas na mobil1 0W/40 TurboDiesel) co 15 tys, tankowaniu dobrego paliwa (orlen verva, lotos dynamic) wymianie filtra powietrza (lub czyszczeniu jeśli ktoś zamontował gąbkowy) silnik będzie służył bardzo długo z dobrą kulturą pracy. Autko używam przeważnie (80%) w trasie jako rodzinne TGV ;-). JJak dla mnie SUPER!. W zeszłym roku miałem okazję być w Paryżu (1600 km w jedną stronę). Podróż zajęła mi 18 godz. z przerwami na odpoczynek i nie odczuwałem żadnego dyskomfortu siedzenia za kierownicą (są u mnie ortopedyczne fotele z pompowanymi poduszkami w odcinu lędźwiowym). Średnie spalanie z całej podróży 6,8 L/100km a na autostradzie w Niemczech raxczej nie jechałem 120 km/h ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Opis poniżej.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Po zakupie wymiana wszystkich amortyzatorów oraz tulei metalowo-gumowych (4 szt. bo to kombi) => Lemfordera po 160 zł/szt. oraz tulei \"pływających\". Efekt - skończyło się dudnienie przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności (np tory kolejowe). Są to materiały eksploatacyjne, które trzeba wyminić jeśli chce się pojeździć autem kilka lat w komforcie. Trochę drog, ale po wymianie tego wszyskiego rewelacyjne trzymanie drogi jak na tak duże i ciężkie auto.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Troszkę ciasno z tyłu jeśli kierowca jest dość wysoki i odsunie fotel max do tyłu. (Ale chyba tylko duże VAN\'y i ... skoda superb ;-) nie mają z tym problemu)
5,0
Wyciszenie
BMW - radość z jazdy :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Opisałem poniżej w dziale \"silnik\" ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli trafi się na serwisowany i bezwypadkowy egzemplarz to za przyzwopite pieniądze można nabyć auto, którym pocieszymy się jeszcze parę ładnych lat, a przy tym mamy zagwarantowane podróżowanie w komfortowych warunkach i z niezłym przyspieszeniem kiedy tego potrzeba. Będę chciał kupić w przyszłości używane E60 - tylko dlaczego \"wyprostowali\" w nim deskę rozdzielczą?? ;-) - wszystkie poprzednie \"bunie\" do modelu e39 miały fajnie zwrócony w stronę kierowcy kokpit i tak powinno zostać!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana pompy płynu chłodzącego przy ok. 200 tys. (oryginalna Hepu zamawiana w Bawiaria motors przy Czerniakowskiej - 330 zł). Przyznam się, że z własnej winy zapłaciłem więcej za całą naprawę, gdyż nie zareagowałem na czas na szumy w przodzie silnika i pompa zatarła się w czasie jazdy a co za tym idzie zerwała duży pasek, który wciął się pod napinacz paska od klimatyzacji :-( => efekt > musiałem wymienić wspornik pod klimatyzację (bo napinacz jak się odgiął to za bardzo wyrobił gniazdo z tulejką), napinacz paska klimatyzacji i pasek klimatyzacji (Części zamawian w \"Bawaria motors\" - wspornik pod klimę 270 zł, napinacz paska klimy 150 zł) .. no i robocizna do tego wszystkiego. Ale przeżyłem ;-)

On - zużycie paliwa dla silnika 530 d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring