Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Mecenass, 15 lat temu
Silnik 525 d 163KM 120kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Touring 525 d 163KM 120kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,00
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Stosunek osiągi i zadowolenie z jazdy w odniesieniu do zużycia paliwa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wszystko
Zawieszenie : Wachacze przednie, tuleje pływające
3,0
Całokształt
W ciągu 2 lat zrobiłem tym autem prawie 130k km. 90% trasy to niemieckie i holenderskie autostrady. Pomimo braku dziur i innych niespodzianek jakie można spotkać na polskich drogach, notorycznie męczą problemy z przednim zawieszeniem. Tu chyba jedynym lekarstwem jest wymiana wszystkiego na raz. O tym, że jedynie na podzespoły oryginalne wspominać chyba nie muszę. Żadnych zamienników nie polecam bo jeśli spełniają swoje zadanie to jedynie przez krótki czas. Zmorą mojego modelu okazała się elektronika, niemiłosiernie kosztowna w naprawie. Usterki prawie niemożliwe do zlokalizowania poza ASO. Przykładowo cena oryginalnego alternatora to ~3000zl, przepływomierz który wymieniałem już 2 razy to 2x~1000zl, pompa wstępna 1200zl, itp, itd. Inne podzespoły i elementy które ulegają zużyciu w trakcie eksploatacji w przypadku diesla również tanie nie są. Jedynym elementem auta do którego nie można mieć zastrzeżeń, to silnik (wykluczając oprzyrządowanie). Przed BMW5 miałem ponad 2 lata starego Merca W124 \'92(ex taxi, tzw kremówka) z przebiegiem dochodzącym do 800k km. wiecie co w nim wymieniłem!? Tarcze hamulcowe i klocki. Kupując o 10 lat młodsze BMW miałem nadzieję, że może być tylko lepiej. Niestety, KLOPS! P.S. Mercedesem do dziś żona jeździ do pracy. W ubiegłym roku zrobiliśmy wymianę zawieszenia (było fabryczne).
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy na poziomie co najmniej dobrym, nie trzęsie, nie klepie, jest przyjemnie i cicho. Do tego cudowna elastyczność.
3,0
Skrzynia biegów
Wybrałem automat, choć miałem świadomość, że nie jest to w przypadku BMW z tego przedziału rocznikowego najrozsądniejsze rozwiązanie. Nie trafiłem źle, 2 wymiany oleju i bezproblemowo wszystko działa. Niestety ciut za powoli reaguje przy wciśnięciu gazu w pełnym Auto.
3,0
Układ jezdny
Notoryczne problemy z zawieszeniem przednim, wyginające się tarcze hamulcowe (nawet takich firm jak Brembo). Padające tuleje i przeguby na drążkach.
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W bagażniku trochę płytko do górnej krawędzi tylnych siedzeń.
4,0
Wyciszenie
Jedyny mankament to szum wiatru na przedniej szybie pow. 160kmh.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia jazdy 5 Ceny przeglądów 2 Ceny podzespołów 2 Ceny napraw 2
2,0
Stosunek jakość/cena
Diesle BMW stanowczo nie warte są ceny zakupu! W dużym ASO (Niemcy) przez 30 min. (do kontroli, naprawy, przeglądu)przyjmowane jest około 10-15 aut, z czego 90% to auta z silnikiem diesla. Jak w 2-letnim E60 może paść sterownie turbiny??? A no może bo miesiąc temu skończyła się gwarancja. O ceny nie pytajcie, na niejednym koncie nie ma takich sum.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie palące się żarówki. Postojowe przód czy tył, bez różnicy. Padają jak muchy średnio raz na 2 miesiące. Z oświetleniem wnętrza i bagażnika też jest nie najlepiej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elektronika w tym aucie to prawdziwy koszmar!! Począwszy od pomp, czujników, przez silniki itp na żarówkach skończywszy. Drożyzna!!!!!!! Wymiana alternatora to koszt min 550 Euro.

On - zużycie paliwa dla silnika 525 d 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Touring