Silnik
: Stosunek osiągi i zadowolenie z jazdy w odniesieniu do zużycia paliwa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wszystko
Zawieszenie
: Wachacze przednie, tuleje pływające
3,0
Całokształt
W ciągu 2 lat zrobiłem tym autem prawie 130k km. 90% trasy to niemieckie i holenderskie autostrady. Pomimo braku dziur i innych niespodzianek jakie można spotkać na polskich drogach, notorycznie męczą problemy z przednim zawieszeniem. Tu chyba jedynym lekarstwem jest wymiana wszystkiego na raz. O tym, że jedynie na podzespoły oryginalne wspominać chyba nie muszę. Żadnych zamienników nie polecam bo jeśli spełniają swoje zadanie to jedynie przez krótki czas. Zmorą mojego modelu okazała się elektronika, niemiłosiernie kosztowna w naprawie. Usterki prawie niemożliwe do zlokalizowania poza ASO. Przykładowo cena oryginalnego alternatora to ~3000zl, przepływomierz który wymieniałem już 2 razy to 2x~1000zl, pompa wstępna 1200zl, itp, itd. Inne podzespoły i elementy które ulegają zużyciu w trakcie eksploatacji w przypadku diesla również tanie nie są. Jedynym elementem auta do którego nie można mieć zastrzeżeń, to silnik (wykluczając oprzyrządowanie). Przed BMW5 miałem ponad 2 lata starego Merca W124 \'92(ex taxi, tzw kremówka) z przebiegiem dochodzącym do 800k km. wiecie co w nim wymieniłem!? Tarcze hamulcowe i klocki. Kupując o 10 lat młodsze BMW miałem nadzieję, że może być tylko lepiej. Niestety, KLOPS!
P.S. Mercedesem do dziś żona jeździ do pracy. W ubiegłym roku zrobiliśmy wymianę zawieszenia (było fabryczne).
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy na poziomie co najmniej dobrym, nie trzęsie, nie klepie, jest przyjemnie i cicho. Do tego cudowna elastyczność.
3,0
Skrzynia biegów
Wybrałem automat, choć miałem świadomość, że nie jest to w przypadku BMW z tego przedziału rocznikowego najrozsądniejsze rozwiązanie. Nie trafiłem źle, 2 wymiany oleju i bezproblemowo wszystko działa. Niestety ciut za powoli reaguje przy wciśnięciu gazu w pełnym Auto.
3,0
Układ jezdny
Notoryczne problemy z zawieszeniem przednim, wyginające się tarcze hamulcowe (nawet takich firm jak Brembo). Padające tuleje i przeguby na drążkach.
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W bagażniku trochę płytko do górnej krawędzi tylnych siedzeń.
4,0
Wyciszenie
Jedyny mankament to szum wiatru na przedniej szybie pow. 160kmh.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia jazdy 5
Ceny przeglądów 2
Ceny podzespołów 2
Ceny napraw 2
2,0
Stosunek jakość/cena
Diesle BMW stanowczo nie warte są ceny zakupu! W dużym ASO (Niemcy) przez 30 min. (do kontroli, naprawy, przeglądu)przyjmowane jest około 10-15 aut, z czego 90% to auta z silnikiem diesla. Jak w 2-letnim E60 może paść sterownie turbiny??? A no może bo miesiąc temu skończyła się gwarancja. O ceny nie pytajcie, na niejednym koncie nie ma takich sum.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie palące się żarówki. Postojowe przód czy tył, bez różnicy. Padają jak muchy średnio raz na 2 miesiące. Z oświetleniem wnętrza i bagażnika też jest nie najlepiej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Elektronika w tym aucie to prawdziwy koszmar!!
Począwszy od pomp, czujników, przez silniki itp na żarówkach skończywszy. Drożyzna!!!!!!! Wymiana alternatora to koszt min 550 Euro.
On
- zużycie paliwa dla silnika 525 d 163KM 120kW
[l/100km]