Karoseria
: Auto dla osób lubiących stare porządne samochody, należy się liczyć, że eksploatacja będzie wymagała inwestycji. 2,0 tdi bez comonn- raila, dpf, jeszcze ten stary poczciwy silnik bez udziwnień
4,0
Całokształt
Posiadam auto nie cały rok. W stosunku do auta poprzedniego tj. Peugeot 407 2,0 lpg 2007 rok, auto oceniam wyżej. Przede wszystkim w poprzednim aucie przy przebiegu 80 tys. zaczął poważnie brać mi olej, silnik na 3 biegu wydawał jakieś dziwne dźwięki, jak by miał się zaraz rozlecieć. BMW przede wszystkim jest w kombi i skórach, co przy małym dziecku ma duże znaczenie. Jest na pewno twardsza i mniej komfortowa do jazdy niż peugeot. Natomiast wydaje mi się, że jest to auto pomimo że stare swoim charakterem i wyglądem poprawiające samopoczucie każdego kierowcy. Oczywiści nie mówimy o typowych karkach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Uczciwie - za słaby silnik do gabarytów auta. Brakuje trochę mocy - wiadomo, nie wiem ile z tych 136 koni pozostało mi pod maską. Plus silnika to spalanie - ok. 6,5 litra na 100 km. Charakterystyka silnika zupełnie inna niż tdi vW, słaby dół, życie zaczyna się po ok. 2 tys/obr. Ogólnie do normalnego przemieszczania bez szaleństw wystarczy. Kompromis pomiędzy słabszą mocą, a mniejszym spalaniem. Na pewno 3,0 to odpowiedni silnik do tego auta, ale spalanie myślę o 2 litry większe.
4,0
Skrzynia biegów
Nieraz haczy jedynka
4,0
Układ jezdny
Jak pisałem dosyć twarde auto. Napędu na tył nie ma co się bać, w zimę dobre opony i esp gwarantują bezpieczną jazdę.
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu ok, do tyłu czujniki cofania
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, brak zbędnych bajeró
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima działa na dwie strefy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy 185 ok
4,0
Wyciszenie
Jka to stary diesel z 255 tys. na blacie, na kolana nie powala
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalania niskie do 6,5 litra w ruchu mieszanym. Naprawy droższe niż w przypadku aut grupy VW. Ale to w końcu trochę z innej epoki auto klasy premium.
4,0
Stosunek jakość/cena
auto za 20 tys., nie do pomyślenia dla mnie było jakieś 15 lat temu, że takie będę mial
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
stosownie do wieku. Pakiet startowy po zakupie: wszystkie oleje, filtry, 2 termostaty, chłodnica klimy - 5 tys. Później akumulator, naprawa rozrusznika, zawieszenia - ok. 2 tys. Tano ogólnie nie jest. Nie polecam kupującym za ostatnie pieniądze, bo może was być nie stać na naprawy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wentylator klimy - 1300 zł, tylko serwis. Czuje że zbliża się koniec turbiny
On
- zużycie paliwa dla silnika 520 d 136KM 100kW
[l/100km]