auto wygodne, niezawodne, bezpieczne
moje kolejne auto też będzie ze znaczkiem BMW na masce
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik na pompie VP44 to raczej nieporozumienie w takim aucie
późno zaczyna ciągnąć, moc trochę za mała na taką masę jednak spokojnie wystarcza do normalnej jazdy
na plus dla silnika jest spora odporność na polskie paliwa w porównaniu do silników z listwą comon rail (podobno jedzie na wszystkim - ja nie próbowałem)
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje idealnie, biegi wchodzą jak należy, nie ma luzów na drążku zmiany biegów
przydałby się szósty bieg - bez niego piątka jest bardzo długa i przy wyprzedzaniu trzeba często redukować do czwórki
uważam że automat jest dużo lepszym rozwiązaniem od manualnej w połączeniu z silnikiem diesla
5,0
Układ jezdny
zawieszenie pracuje super, idealnie sprawuje się w zakrętach, przy dynamicznej jeździe nie sprawia żadnych niespodzianek
dzięki systemowi kontroli trakcji nawet w zimie auto zachowuje się stabilnie
hamulce mają ogromną siłę
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność we wszystkie strony jest bardzo dobra
prosty i skuteczny system PDC pomaga w parkowaniu
w mokre dni pomaga czujnik deszczu bez którego nie wyobrażam sobie teraz auta - włączasz i zapominasz o wycieraczkach
4,0
Ergonomia
sporo schowków w kabinie i bagażniku
sam bagażnik raczej nie za duży jak na kombi, podłoga jest wysoko - pewnie przez tylny most
siedzenia można ustawiać w kilku płaszczyznach - mają pamięć ustawienia, można programować dla każdego kluczyka inne ustawienie
minusem jest brak automatycznego dociągania drzwi (są ciężkie)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronik dwustrefowy działa tak jak powinien
minusem jest sposób ustawiania temperatury dwoma przyciskami - przejście od 16 do 32 stopni (co 0,5 stopnia) trwa wieczność i wymaga 32 naciśnięć
a na zimę programowalne webasto z dogrzewaniem wnętrza i wsiada się do nagrzanego auta - koniec ze skrobaniem szyb
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest tyle ile być powinno w aucie tej klasy
4,0
Wyciszenie
jest naprawdę cicho, drzwi są uszczelnione kilkoma uszczelkami, komora silnika też ma bardzo dobre wyciszenie
nawet przy 200km/h jest w środku cichutko
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wartości spalania podałem dla krótkich odcinków w cyklu miejskim
średnie spalanie nie kasowane od 2 lat wynosi 8 l
na trasie przy dynamicznej jeździe 6,5 l
na trasie styl na emeryta 5 l
4,0
Stosunek jakość/cena
za \"rodzynki\" trzeba sporo zapłacić ale chyba warto dołożyć i korzystać ze wszystkich bajerów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie dzieje, nic nie odpada, nic nie skrzypi, nie stuka tid
typowe usterki dla e39 które występują we wszystkich egemplarzach:
ginące piksele w liczniku
padający wentylator klimatyzacji
pękające regulatory w lampach
przeciekające uszczelki w tylnych drzwiach
trzeba to zrobić i potem jest spokój
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych usterek mechanicznych które unieruchomiłyby auto
brak śladów korozji