Silnik
: Polecam 4.4, bo spalanie porównywalne z 3.0 a różnica w jeździe ogromna.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: tylna klapa w touringu to najsłabszy punkt e39
5,0
Całokształt
Udana konstrukcja z okresu kiedy przykładano się do produkcji samochodów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dźwięk silnika V8 to jest to :)
5,0
Skrzynia biegów
Automat, steptronic i kickdown spodobało mi się to wszystko co daje skrzynia automatyczna mimo, że wcześniej jeździłem wyłącznie manualami.
4,0
Układ jezdny
Słyszałem, że kosztowny w naprawie ale nie miałem na szczęście okazji sprawdzić.
Komfort
5,0
Widoczność
Wsiadasz i jak w samolocie, po prostu lecisz :)
5,0
Ergonomia
Fotele m pakietowe robią dobrą robotę :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic dwustrefowy i nic więcej nie trzeba a ciepło jest już praktycznie po 200 metrach od startu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Mercedes ale m pakietowe fotele rekompensują wszystko i zarówno przód jak i tył ma wystarczająco dużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
W mojej wersji podwójne szyby więc cisza absolutna :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BMW e39 Touring z silnikiem 4.4 to komfortowe w podróżowaniu auto rodzinne z dużym zapasem mocy. Wyprzedzanie z V8 pod maską to prawdziwa przyjemność, zwłaszcza jak ma się skrzynię automatyczną i zadziała kickdown :) Posiadam instalację STAG-a 300 z 2 reduktorami więc różnica w jeździe na LPG jest niewielka. Spalanie na poziomie 15l/100km przy cenie gazu 1,90zł/l to nie jest tragedia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rocznikowo nie wygląda to najlepiej ale lepsze 15 letnie BMW e39 niż 5 letni Fiat, Kia, Dacia ale oczywiście są tacy dla których liczy się rocznik.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak każde auto wymaga czasami wydatków ale ilość części czy zamienników jest bardzo duża.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 540 i 286KM 210kW
[l/100km]