Zawieszenie
: ZAWIESZENIE< SILNIK< ERGONOMIA< URODA no ew w kolejności SILNIK itd
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Mechanizm tylnych szyb elektrycznych-do bani!
Karoseria
: I inne elementy wyposażenia- jak uchwyty na kubki, p[opielniczka siatka rolety, zamknięcia schowków w bagażniku.
Silnik
: termostat
5,0
Całokształt
Szukałem Passata B5 TDI, ale jak zobaczyłem moją Becie na placu to od razu wiedziałem, że będzie moja.
Świetne auto dla uprawiających sporty- można wrzucić dużo do kombi pojechać np na 1/2wysep, skatowac się na wodzie i jak nie ma siły na namiot przekimać w kombi:-)
Swietne osiągi- TIRY sa na prawdę krótsze;-) na 3 biegu...
W styczniu musiałem się z autem pożegnać, bo na mój pas z przeciwka nadjechało Daewoo Tico!!! jemu urwało przód- a mi tylko wbiło koło wgłąb nadkola- niestety później mnie obróciło i waliłem jeszczze w Golfa i TIRA- wysiadłem z samochodu i tydziń później byłem na nartach!!!
na pewnokupię następną E39 i to właśnie 2,8 Benz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik- zastąpił 2,5 192 z trzaskająca głowicą- ten jest bezawaryjny w miarę ekonomiczny(od 10 L w górę-trasa 11-12), pięknie brzmi, zapewnia bardzo przyzwoite osiągi(jak ktoś potrzebuje więcej sa jeszcze 540 i M5;-). Na gazie zrobiłem 30 tys km - bez zarzutu- nalezy serwisować i nic sie nie dzieje.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowane doskonałe, jednak ten obraz psuje mi widok mojej drobnej dziewuszki wrzucającej R dwiema rączkami;-) (manual)
5,0
Układ jezdny
Samochód to Touring (kombi) wyposażony w seryjne sport zawieszenie(w książce serwisowej musi byc taki wpis w karcie specyfikacji!!!!) i NIVO- czyli pneumatykę.
Po sprowadzeniu wymieniłem obie poduszki NIVO, po pół roku amorki. Auto prowadzi się jak po szynach. Zdziwić się można gdy chce się samochód wprowadzić w nadsterowność, gdyz jeżeli nie wykona się tego odpowiednio gwałtownie autojest podsterowne jak fiat Tipo.
Pieknie prowadzi się w poślizgu:-)))
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK, regulacja kierownicy i fotela kierowcy na tyle rozbudowana, że kobieta o wzroście 160 cm nie ma żadnych kłopotów, dodatkowo w tylnym zderzaku są "oczy" więc nie ma kłopotu.
5,0
Ergonomia
Już od dawna wiedziałem,że BMW w sprawie ergonomii to prawdziwi mistrzowie. Pozycja za kierownicą, sportowe siedzenia, mistrzowskie wielkie guziki- na miejscu i tam gdzie ich się spodziewałem. obsługa wszystkich funkcji- intuicyjna. Ostatnio miałem okazję skonfrontować to z mercem E-klasą- nie mówiąc o stylistyce- to panom z Merca chyba ktoś nadepnął na głowe- wszystkie funkcje skupione w jednej gałce od kierunkowskazu!!! na dodatek umieszczonej w złym miejscu zamiast godz 8 30-9 30 na kole kier. to oni to założyli na jakiejś 7!!!! chore, na dodatek w miejscu kerunkowskazu wajcha od tempomatu HAHAHAHAHA
Należy oczywiście pamiętać, że E-39 zostało zaprojektowane raczej dla panów niż pań. I tak np sgaszenia papierosa w popielniczce dla mojej pani było by niemożliwe- na szczęście nie pali;-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
WSZYSTKO OK- -szkoda ze nie miałem grzanych foteli- po pływaniu w zimnej wodzie dobra rzecz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Napisałbym doskonale- ale zaraz jakiś posiadacz E-klasy napisze ze on ma więcej i to tam jest doskonale;-)))
Fakt, że z tyłu mogło by być o jakieś 5 cm wzdłuż lepiej. Ale z tyłu jechałem tylko raz:))))
5,0
Wyciszenie
Wygoda i cisza- 1000km trasy z czego 400 przez polskę i ide na imprezkę prosto z auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,8 L
benzyna:
mulenie od 9-11L
dynamicznie od 12-15
Katowanie 18 i więcej
GAZ:
mulenie od 10
dynamicznie od 12-16
Katowanie jw.
Co ciekawe wskazania komputera pokrywały się ze zużyciem gazu- może ze względu na odpalanie na benzynie.
Zbiornik gazu 52L starczał na od 400 do 530 km. i mieścił sie w kole zapasowym po przeniesieniu pompy NIVO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko można kupić za 20-30 tysi jednak nalezy pamiętać, że nie jest to GOLF 3 i w serwisie zostawimy więcej kasy.
Jednak za to otrzymamy piękny samochód o doskonałych właściwościach jezdnych i wygodzi podróżowania.
pollecam osobom pokonującym długie trasy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód miał 9 lat i 160 tys przebiegu:
Upierdliwe usterki np cup holdery i popielniczka- pękają te plasticzki i sie nie zamyka jak nalezy.
Sprężyny pneumatyczne to eksploatacja- chcesz mieć poziomowany zawias- nie płacz, ze trzeba to wymienić co 150tys!
Wahacze- dużo elementów dość delikatnych jak na nasze drogi- ale za to jakie prowadzenie!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mechanizm otwierania tylnych szyb- padły oba- wyrabiają sięlinki i plastikowe bloczki- zdarzyło mi się to na serpentynie w Austryjackich górach- na szczęście w lecie ale i tak 20 km w zimnej przełęczy z wietrzeniem to żadna frajda.
Silnikowo miód malina- raz na jakiś czas trzeba zmienić cewki- moja becia nie doczekała tego.
Ogólnie nie jest źle!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 528 i 193KM 142kW
[l/100km]