Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

MARCIN GDAŃSK 2007, 17 lat temu
Silnik 528 i 193KM 142kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Touring 528 i 193KM 142kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : ZAWIESZENIE< SILNIK< ERGONOMIA< URODA no ew w kolejności SILNIK itd
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Mechanizm tylnych szyb elektrycznych-do bani!
Karoseria : I inne elementy wyposażenia- jak uchwyty na kubki, p[opielniczka siatka rolety, zamknięcia schowków w bagażniku.
Silnik : termostat
5,0
Całokształt
Szukałem Passata B5 TDI, ale jak zobaczyłem moją Becie na placu to od razu wiedziałem, że będzie moja. Świetne auto dla uprawiających sporty- można wrzucić dużo do kombi pojechać np na 1/2wysep, skatowac się na wodzie i jak nie ma siły na namiot przekimać w kombi:-) Swietne osiągi- TIRY sa na prawdę krótsze;-) na 3 biegu... W styczniu musiałem się z autem pożegnać, bo na mój pas z przeciwka nadjechało Daewoo Tico!!! jemu urwało przód- a mi tylko wbiło koło wgłąb nadkola- niestety później mnie obróciło i waliłem jeszczze w Golfa i TIRA- wysiadłem z samochodu i tydziń później byłem na nartach!!! na pewnokupię następną E39 i to właśnie 2,8 Benz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik- zastąpił 2,5 192 z trzaskająca głowicą- ten jest bezawaryjny w miarę ekonomiczny(od 10 L w górę-trasa 11-12), pięknie brzmi, zapewnia bardzo przyzwoite osiągi(jak ktoś potrzebuje więcej sa jeszcze 540 i M5;-). Na gazie zrobiłem 30 tys km - bez zarzutu- nalezy serwisować i nic sie nie dzieje.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowane doskonałe, jednak ten obraz psuje mi widok mojej drobnej dziewuszki wrzucającej R dwiema rączkami;-) (manual)
5,0
Układ jezdny
Samochód to Touring (kombi) wyposażony w seryjne sport zawieszenie(w książce serwisowej musi byc taki wpis w karcie specyfikacji!!!!) i NIVO- czyli pneumatykę. Po sprowadzeniu wymieniłem obie poduszki NIVO, po pół roku amorki. Auto prowadzi się jak po szynach. Zdziwić się można gdy chce się samochód wprowadzić w nadsterowność, gdyz jeżeli nie wykona się tego odpowiednio gwałtownie autojest podsterowne jak fiat Tipo. Pieknie prowadzi się w poślizgu:-)))
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK, regulacja kierownicy i fotela kierowcy na tyle rozbudowana, że kobieta o wzroście 160 cm nie ma żadnych kłopotów, dodatkowo w tylnym zderzaku są "oczy" więc nie ma kłopotu.
5,0
Ergonomia
Już od dawna wiedziałem,że BMW w sprawie ergonomii to prawdziwi mistrzowie. Pozycja za kierownicą, sportowe siedzenia, mistrzowskie wielkie guziki- na miejscu i tam gdzie ich się spodziewałem. obsługa wszystkich funkcji- intuicyjna. Ostatnio miałem okazję skonfrontować to z mercem E-klasą- nie mówiąc o stylistyce- to panom z Merca chyba ktoś nadepnął na głowe- wszystkie funkcje skupione w jednej gałce od kierunkowskazu!!! na dodatek umieszczonej w złym miejscu zamiast godz 8 30-9 30 na kole kier. to oni to założyli na jakiejś 7!!!! chore, na dodatek w miejscu kerunkowskazu wajcha od tempomatu HAHAHAHAHA Należy oczywiście pamiętać, że E-39 zostało zaprojektowane raczej dla panów niż pań. I tak np sgaszenia papierosa w popielniczce dla mojej pani było by niemożliwe- na szczęście nie pali;-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
WSZYSTKO OK- -szkoda ze nie miałem grzanych foteli- po pływaniu w zimnej wodzie dobra rzecz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Napisałbym doskonale- ale zaraz jakiś posiadacz E-klasy napisze ze on ma więcej i to tam jest doskonale;-))) Fakt, że z tyłu mogło by być o jakieś 5 cm wzdłuż lepiej. Ale z tyłu jechałem tylko raz:))))
5,0
Wyciszenie
Wygoda i cisza- 1000km trasy z czego 400 przez polskę i ide na imprezkę prosto z auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,8 L benzyna: mulenie od 9-11L dynamicznie od 12-15 Katowanie 18 i więcej GAZ: mulenie od 10 dynamicznie od 12-16 Katowanie jw. Co ciekawe wskazania komputera pokrywały się ze zużyciem gazu- może ze względu na odpalanie na benzynie. Zbiornik gazu 52L starczał na od 400 do 530 km. i mieścił sie w kole zapasowym po przeniesieniu pompy NIVO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko można kupić za 20-30 tysi jednak nalezy pamiętać, że nie jest to GOLF 3 i w serwisie zostawimy więcej kasy. Jednak za to otrzymamy piękny samochód o doskonałych właściwościach jezdnych i wygodzi podróżowania. pollecam osobom pokonującym długie trasy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód miał 9 lat i 160 tys przebiegu: Upierdliwe usterki np cup holdery i popielniczka- pękają te plasticzki i sie nie zamyka jak nalezy. Sprężyny pneumatyczne to eksploatacja- chcesz mieć poziomowany zawias- nie płacz, ze trzeba to wymienić co 150tys! Wahacze- dużo elementów dość delikatnych jak na nasze drogi- ale za to jakie prowadzenie!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mechanizm otwierania tylnych szyb- padły oba- wyrabiają sięlinki i plastikowe bloczki- zdarzyło mi się to na serpentynie w Austryjackich górach- na szczęście w lecie ale i tak 20 km w zimnej przełęczy z wietrzeniem to żadna frajda. Silnikowo miód malina- raz na jakiś czas trzeba zmienić cewki- moja becia nie doczekała tego. Ogólnie nie jest źle!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 528 i 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 528 i 193KM 142kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
10,9
l/100km
13,3
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring