Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

Pepe, 8 lat temu
Silnik 528 i 193KM 142kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 251 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E39 Touring 528 i 193KM 142kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo niskie spalanie jak na taka pojemnosc oraz mase pojazdu. 11-13 litrow po miescie na krotkich trasach a w trasie od 7 do 8l w zaleznosci od warunkow. Predkosci z jakimi sie przemieszczam po trasach; 110-140km/h najczesciej z tempomatem
4,0
Całokształt
Ogólna ocena to 4+, auto ma swoje wady ale również swoje lata. Na minus; miejscowe korozje nadwozia oraz narożniki progów. Po liftingu podobno już nie ma takiego problemu. Wnetrze jest eleganckie, nie mam golasa wiec moge cos wiecej napisac, pamiec lusterek, kierownicy i fotela kierowcy zapisana w kluczyku, swietna opcja do tego pamiec 3 ustawien fotela jest niezastapiona, fotochromatyczne lusterka daja nam spokoj noca, nic nie razi w oczy, muzyka (DSP) dziala wspaniale, subwoofer w bagażniku w schowku po prawej stronie seryjny :) lba nie urywa ale czysto gra. We wnetrzu nie ma skrzypiacych elementów oraz odstajacych kawalkow tapicerki. Foremny bagaznik, moze nie najwiekszy ale spokojnie da sie cos tam upchnac sporego, roleta ma swoje miejsce i po jej demontazu nie musimy jej zostawiac w domu badz szukac dla niej wolnego miejca. Uchwyty na kubki sa dosc delikatne, trzeba o tym pamietac :) Swiatla ksenonowe swieca bardzo dobrze, widocznosc jest znakomita, sensor deszczu rownoez dziala bardzo dobrze, mozemy wlaczyc i zapomniec o wycieraczkach ;) Polecam e39 kazdemu kto ma mozg i nie ma tendencji do oszczedzania na wszystkim bo w bmw nie ma tanio, wsadzicie cos taniego to wymienico to ponownie z nauka ze nie ma tanio i dobrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
M52b28tu; mialem miec V8 a mam 2.8 ;) nie żałuję w cale! Silnik w bardzo dobrej kondycji, zero drgań, w środku cisza jak w hybrydzie ;) polecam bardzo! Pamiętajcie że jak sie dba to sie ma, o vanosa trzeba sie troszczyć, olej wymieniam co 10tys i żadnej taniochy. Elastycznosc jest wiecej niz zadowalajaca, po miescie nie ma potrzeby krecic wyżej niz 3tys obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dziala bardzo dobrze jednakże zprzy wymianie sprzęgła poprosilem o skasowanie luzów jakie były na drążku, po tym zabiegu precyzja jest o wiele wieksza a co za tym idzie komfort jazdy ;)
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny jak na BMW przystało, pewne prowadzenie pojazdu przy każdej prędkości. Ogólnoe w zawieszeniu nie ma miesjca na tanioche, tylko dobre zamienniki albo oryginalne czesci a auto sie nam odwdzięczy!
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort u mnie jest...jest sztywno ;) seryjne zawieszenie m technik usztywnilo auto na tyle ze na nierownosciach szybko sobie o tym przypomnimy. Nie jest to duzy minus ale jednak czasami az mnie boli ze musze jechac po takich ulicach. Plus za to ogromny do jazdy w zakrętach wszelakich :) az sie chce jezdzic kretymi drogami :) Auto jest na 17" felgach i uważam to za złoty srodek miedzy wygladem a komfortem.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje zima, prosta obsluga panelu klimatyzacji. Bardzo mi sie podoba opcja "auto" na dluzszych trasach zima jak i latem zapominamy o grzebaniu przy nawiewach. Klimatyzacja bardzo wydajna nawet w przestrzeni bagaznika jest chlodno latem a dla.mnie to istotne poniewaz woze tam duzego psa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność :) czytałem tu opinie innych posiadaczy e39 i nie wiem skad takie brednie. Pokupowali ludzid trupy i placza teraz ze bedziesz mial wydatki :) przypominam ze to jest byla i bedzie klasa premium! Jakosc kosztuje!
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przycisk otwierania tylnej szyby na klapie bagaznika, z racji wieku (najprawdopodobniej) szwankuje, koszt nowego 200zl ale spokoj na lata. Wiazka tylnek klapy, musialem naprawic bo stracilem ogrzewanie tylnej szyby, jak sie okazało na wykonczeniu bylo juz sporo kabelkow. Jak mamy dostep do komputera to warto sprawdzic czujniki temperatury cieczy chlodzacej oraz termostat nie wspominajac o wiskozie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotknelo mnie to co podobno jest przypadloscia e39 mianowicie rozszczelnila mi sie chlodnica, wymienilem na nowa koszt chlodnicy 320zl za markowy zamiennik.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 528 i 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E39 Touring