Pali od strzała, bierze olej, ponad 250 tys. km i nie czuć zmęczenia.
5,0
Skrzynia biegów
Wymieniony olej z filtrem profilaktycznie przy 230 tys. km i w sumie różnicy nie zauważyłem, ale sumienie czyste.
5,0
Układ jezdny
Czuć że zawieszenie twardsze od np. volvo v70, czy audi, ale za to pokonywanie ciasnych zakrętów to przyjemność
5,0
Karoseria
No tutaj wiek robi swoje, standardowo rdzewieje tylna klapa i doły drzwi, oraz końce progów
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na miejscu, świetny patent z otwieraną szybą tylnej klapy bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak potrzeba to klima chłodzi, a jak zimno to ogrzewanie również dział dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę pojazdu to odpowiednie. Szczególnie na autostradzie, cisza spokój, podróżuje się naprawdę komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nie są wygórowane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak trafisz dobre auto, to ono odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją. Teraz możesz kupić nowsze auto z kupą elektroniki wyprodukowane przez księgowych, a E39 było projektowane przez fachowców z BMW
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie z drobnostek to połączenie kulowe ramienia wycieraczki z mechanizmem, ale sam naprawiłem.
Ze starości pękło mocowanie wydechu i przetarł się jeden z tylnych przewodów hamulcowych.
Zastała, zapieczona tylna wycieraczka, po rozruszaniu, nasmarowaniu, działa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na wyboju wyskoczył górny wspornik zawieszenia, połączenie kulowe, było tak wyrobione, że na wyboju wyskoczyło z gniazda i tylne koło skręciło się na zewnątrz o jakieś 15 stopni, skończyło się lawetą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 525 i 192KM 141kW
[l/100km]