może vel satis to nowoczesny i avangardowy wóc, lancia thesis pewnie też, ale BMW to BMW, wóz z duszą dla haryzmatycznych ludzi
Wrażenia
4,0
Silnik
wóz ciężki więc z jedynki nie "odlatuje" jak m power, silnik nie sprzeciwia się nawet przy 30 km/h na V ce (można wolno jeździć na tempomacie), choć przy ostrej jeździe V lepiej wrzucać przy 170 km/h (mniejszy moment obr.=więcej pracujemy skrzynką)
5,0
Skrzynia biegów
brak zastrzeżeń, krótki skok
5,0
Układ jezdny
na suchym trzyma się świetnie, "przyklejona" w zakrętach, lepiej nie przesadzać z rozmiarem felg (17 wystarczą), na polskich drogach 18,19 są mało komfortowe, po deszczu i w zimie lepiej nie wyłączać ASC+T, to ciężki wóz i tak łatwo z poślizgu nie wychodzi (szerokie gumy), bardzo ważne dobre sportowe gumy!
Komfort
3,0
Widoczność
przydają się antyreflaksyjne lusterka, ale widoczność w bocznych średnia, no i nie widać gdzie się maska kończy, ale to nie jest przecież wóz na zatłoczone parkingi ;)
5,0
Ergonomia
szkoda, że w nowych modelach (5,7) odzeszli od zagiętej do kierowcy deski, takie rzeczy tworzyły urok marki
miejsca jest dużo (z przodu bardzo) ale jednocześnie jest przytulnie (nie jest to kanciasta przestrzeń a´la e klasa) wóz "otula" pasażerów, daje to poczucie bezpieczeństwa i sportowego charakteru
5,0
Wyciszenie
trzeba kontrolować obrotomierz, bo silnika wogóle nie słychać i łatwo wchodzi na czerwony (odcina paliwo), nawet przy prędkościach ponad 200 można cicho słuchać radia, najbardziej słychać opony
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to zależy co mamy na myśli mówiąc o ekonomiczności :) bardzo ładnie pali przy dużych prędkościach (równa jazda, tempomat), 180km/h=13l/100, wóz na autostrady, miasto średnio 13, przy bardzo oszczędnej jeżdzie 12
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedyna usterka przez rok: wyskoczyła mi temp. zewn -40 w lecie :) zdjąłem "-" na pare sekund i OK, termometr jest nisko nad ziemią, może wilgoć?