Auto niezwykle wygodne i świetnie wyciszone. Prowadzenie - poezja. Niestety koszty utrzymania to dramat, nawet jak na auto 20 letnie, żeby cieszyć się tym autem bez stresu trzeba zarabiać przynajmniej dwie średnie krajowe. Zawieszenie trudne w diagnozie, skomplikowane (szczególnie tył), a ceny części są bardzo wysokie. Do tego korozja, szczególnie progów, i tylnej klapy. Silnik świetny cichutki dynamiczny i jak na tak duże auto nie palący nadmiernych ilości paliwa, dobrze współpracuje z LPG. Ktoś może powiedzieć że trafiłem na zaniedbany egzemplarz i narzekam. Może jest w tym trochę racji ale wystarczy poczytać o typowych usterkach, aluminowy wielowahacz, tuleje belki, tuleje pływające, padające moduły i czujniki abs, problemy z odmą i układem chłodzenia, wycieki i padające pompy wspomagania, rdza, niestety inne auta w tym wieku nie posiadają tylu typowych usterek jak bmw e39. W aucie ciągle jest coś do zrobienia niema miesiąca bez dokładania do tej studni bez dna. Jeśli ktoś myśli że kupi to auto zrobi pakiet startowy za 1000zł i będzie jeździł to niech zapomni o tej marce. Ci co twierdzą że nic nie dokładają do e39 poprostu kłamią i jeżdżą polepionym na wrakiem na chińskich wahaczach i z zestawem świecących się kontrolek na desce.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 523 i 170KM 125kW
[l/100km]