Auto z wieloma bolączkami spowodowanymi błędami przy projektowaniu. Ja musiałem walczyć tylko z kilkoma z nich i nie chciałbym być w skórze osoby która musi ogarnąć wszystkie. Kupiłem bardzo zadbaną sztukę z Italii i dzięki temu nie musiałem się babrać z blacharką. Reszta czyli zawieszenie, silnik i elektryka też były w super stanie. Auto serwisowane u osoby znającej ją na wylot a w 5 lat zostawiłem w warsztacie tyle kasy że mi słabo. To moje 7 auto w życiu i żadne inne nie napsuło mi tyle krwi. Auto naprawiałem bez januszerki, żadnych tanich części, wsio ori albo drogie zamienniki i to był błąd bo to się nie zwraca w bezawaryjności :)
Wrażenia
1,0
Silnik
Za słaby do tej budy i dużo pali. Mnogość pierdół które mogą się zepsuć i ich koszty sprawiają że jest to silnik bez sensu. Vanosy, disa, odma co dwie wymiany oleju, kilometry wężyków z podciśnieniem, systemów i kabli... masakra.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem nie wchodzi jedynka.
4,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Auto bez grama rdzy z Italii, od 5 lat w PL i zaczyna się ruda szmata pojawiać. No bo po co zabezpieczać przed korozją? :)
Komfort
3,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Gdy jedziemy sobie np. po mieście, kilkanaście przycisków do sterowania nawiewami i klimą nie jest lepszym rozwiązaniem od 3 pokręteł :) No beka...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie stare auto ceny za oryginalne lub porządne części są z kosmosu.
1,0
Stosunek jakość/cena
Auto ma charakter "luksusowy" i daleki od oszczędnego. Zdecydowanie nie warte płacenia takiej kasy za taką słabą jakość/trwałość. To jest marka udająca premium z dobrym marketingiem. Nie chcę wiedzieć co geniusze z Monachium wymyślili w kolejnych generacjach. Of kors znafcy mówią że trzeba jeździć do serwisów specjalizujących się w bmw. Tylko że takie serwisy wolą robić kilkuletnie auta i kasować po kilka tys. za przyjazd a nie babrać się z 20 letnim gruzem. Mam mechanika co się zna na e39 i robił wsio lepiej niż ci znawcy a i tak auto co chwila do niego wracało z innymi pierdołami.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo za dużo.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Masakra. Zatykanie się odpływów wody w nadkolach z przodu powoduje że serwo hamulcowe jest zalewane wodą. Z serwa do kolektora dolotowego idzie wężyk podciśnienia i może pociągnąć tą wodę do silnika. Co za geniusz to wymyślił? Trzeba prewencyjnie co jakiś czas sprawdzać odpływ bo można skończyć z remontem silnika jak pociągnie wodę :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 520 i 24V 170KM 125kW
[l/100km]