Duży, wygodny samochód, dobry na długie trasy. Dzięki instalacji gazowej (założonej zaraz po zakupie przy przebiegu 175 tys. km.) również ekonomiczny. Bardzo dobrze wyciszony przez co jazda nawet z prędkościami autostradowymi nie jest męcząca. Przez okres pięciu lat przejechałem nim 207 tys. kilometrów i przez ten czas auto raz tylko wymagało holowania (uszkodzony alternator). Przejechane kilometry w dużej mierze pochodzą z długich przejazdów do pracy za granicę (1400 km).
Wrażenia
5,0
Silnik
Podstawowy silnik benzynowy po ,, liftingu,, oznaczony modelowo jako 520, niemniej jednak jest to 6- cylindrowa, rzędowa jednostka benzynowa o faktycznej pojemności skokowej prawie 2.2 litra. Silnik charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i niezłą dynamiką. Przez okres pięciu lat i zrobionych ponad 200 tys. km z instalacją LPG ( Stag 300). zdaje się być dalej w dobrej kondycji mimo przebiegu niemal 400 tys. kilometrów. PS. w rubryce- Spalanie podałem wartości dla gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna z pięcioma przełożeniami. Biegi przerzuca się gładko i przyjemnie. Nie wymagała napraw. Na autostradzie przydałby się szósty bieg.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone raczej miękko, ale auto prowadzi się pewnie i przyjemnie. Jedynie w szybko pokonywanych łukach czuć przechyły.
3,0
Karoseria
Z wiekiem i wraz z kolejnymi kilometrami przybywa odprysków na masce. Dolne ranty przednich drzwi zaatakowane przez korozję. Rdza pojawia się również na innych miejscach karoserii, jak też od spodu auta ( tam jednak puki co nie zagrażając bezpieczeństwu jazdy).
Komfort
3,0
Widoczność
Z uwagi że to duże kombi to do tyłu słabo.
4,0
Ergonomia
Bez udziwnień, wszystko intuicyjnie do znalezienia. Starogermańska szkoła projektowania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bez zarzutu, jeśli wymieniamy na czas filtr kabinowy nie ma też problemu z zaparowanymi szybami. Klimatyzacja również wystarczająco wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże, masywne kombi zapewnia wystarczająco miejsca czworgu dorosłych podróżujących.
5,0
Wyciszenie
W aucie nawet przy wysokich prędkościach autostradowych jest bardzo cicho. Podczas przyśpieszania słyszymy miły dla ucha aksamitny dźwięk ,,rzędowej szóstki,,
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Będzie nieco drożej niż w przypadku aut np. klasy kompakt z równoległego okresu produkcji. Wyższe spalanie, większe (a więc droższe) opony, oleju silnikowego też wchodzi więcej niż do silników 4- cylindrowych, konstrukcja auta mimo lat wymaga od mechaników jednak pewnej wiedzy o marce co pociąga za sobą wyższe ceny napraw.
3,0
Stosunek jakość/cena
Coraz mniej przyzwoitych egzemplarzy na rynku, ale jak ktoś szuka czegoś tym typie , ten może nabyć przy odrobinie cierpliwości wciąż fajne auto za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wypadający zapłon, a co z tym związane - nierówna praca silnika przez awarię cewek zapłonowych. Centralny zamek bez funkcji z pilota, nieszczelna odma przy silniku, awaria silniczka wycieraczek tylnej szyby...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniany alternator, rdza na karoserii psująca estetykę, ciągłe problemy z powracającym zjawiskiem przy hamowaniu a mianowicie chodzi o ,,bicie,, kierownicy.Tarcze hamulcowe były kilka razy wymieniane, jednak problem zawsze powracał po jakichś 10-15 tys. kilometrów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 520 i 24V 170KM 125kW
[l/100km]