Silnik
: Mimo, że jest to podstawowa jednostka w wersji poliftowej, odznacza się wysoką kulturą pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: chcąc zaoszczędzić regeneruję alternator - z różnym skutkiem
Karoseria
: rdzewieje tylna klapa
Zawieszenie
: Po zimie czekają mnie wydatki w tej kategorii
4,0
Całokształt
Konkretne auto, dla konkretnego użytkownika. Jeżeli zakładasz że kupisz 10-15 letnie BMW i nie pociągnie Cię za portfel to po prostu go nie kupuj i żyj dalej w tym błogim przekonaniu. Niemniej mimo nadprogramowych wydatków, nie do się go nie lubić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetnie brzmi. Doskonały do codziennego użytku. Czy to benzyna, czy LPG doskonale sobie poradzi - ale zapije odrobiną oleju. Nie oszukujmy. Nie jest sportowcem.
4,0
Skrzynia biegów
Silnik nie męczy się przy długich trasach z dużymi prędkościami, ale brak 6 biegu zmęczy kierowcę. Następny model będę celował w automat - pasuje do charakteru auta.
5,0
Układ jezdny
Czujesz, że auto ma tył napęd, ale nie straszy przy każdym zakręcie. Jak jedziesz z głową to masz większą kontrole niż w autach przednionapędowych. Bardzo dobrze wyważony.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duże możliwości regulacji lusterek i fotela pozwalają przybrać taką pozycję za kierownicą, że nie ma się czego przyczepić w kwestii widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Np. tempomat dużo lepiej przemyślany, niż np. w mercedesie. Obsługa radia czy komputera pokładowego z kierownicy bezproblemowa. Dodatkowo duży plus za przycisk zamkniętego obiegu powietrza w kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Funkcja auto nie zawodzi - w niej automatyczna klimatyzacja, czy odparowywanie szyb działają zawodowo, ale ustawienie ręczne zdają się być zero jedynkowe. Mrozi lub grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne i przestronne auto. Szeroki tunel środkowy potęguje jeszcze to wrażenie. Nawet po długiej trasie nie czujesz się ściśnięty.
4,0
Wyciszenie
Do 150km/h doskonale. Powyżej przeciętnie. Wszystko przez brak 6 biegu. Dodam, że w większości sytuacji jednak chcesz słyszeć rzędową szóstkę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chcesz, żeby auto cieszyło musisz w nie inwestować. Dzisiaj zaznaczę przeciętnie - czeka mnie mała rewolucja w zawieszeniu, która może odebrać tu jedną czy dwie gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale. Auto ma już za pasem 14 wiosnę, a i tak nie zamienił bym się z Ojcem na nowego citroena :D.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie 14 letnie auto - więc usterki są. Zazwyczaj elementy zużywalne. Więc, konsekwentna wymiana na podzespoły dobrej jakości zaowocuje w przyszłości... aktualnie zbieram na nowe reflektory - wypalone odbłyśniki utrudniają nocne podróże
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza alternatorem/akumulatorem - Nie było usterek unieruchamiających pojazd.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 520 i 24V 170KM 125kW
[l/100km]