Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

BMW only, 8 lat temu
Silnik 520 i 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 223 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Rewelacja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza tylnej klapy
Karoseria : Siłowniki tylnej klapy
Inne : Żadne
5,0
Całokształt
Świetny samochód. Niestety kupiłem zaniedbany egzemplarz. Jak większość BMW po dzieciakach ten wymagał sporo miłości. I udało się. Po włożeniu w auto za 8200 zł 2700zł wiem już czym jeżdżę i dlaczego tym autem jeżdżę. Co prawda jeszcze zostały mi do zrobienia dwie rzeczy na które się szykuję (koszt ok 1200zł) ale nie są to rzeczy mechaniczne a kosmetyczne więc śmiało mogę ocenić ten samochód jako rewelacyjny. Płynie choć jest minimalnie twardziej zawieszony od aut z zawieszeniami ocenianymi jako sprężyste. Łączy komfort luksus i żyłkę sportowca w jedną spójną całość. Można powiedzieć że integrujesz się z autem na poziomie jakim chcesz. Kiedy chcesz płynąć przez miasto relaksując się poprostu masz to. Auto jest posłuszne i robi to jak chcesz i kiedy chcesz. Kiedy masz ochotę przemieszczać się szybciej nie ma sprawy e39 nawet z tym filigranowym silnikiem da ci to czego chcesz na miarę jego ogromnych możliwości. Uwielbiam to uczucie zespolenia z maszyną ... Jest niesamowite ... Sama czysta radość z jazdy. Brzmi jak reklama ale BMW nie kłamie w reklamach bo oferuje dokładnie to o czym mówi. Przejdę do nadwozia. Z racji kombi jest ogromne,pojemne,ustawne i ergonomiczne. Jak większości przypadków wyboru kombi tak i w moim wybór podyktowany był założeniem rodziny i dzieckiem które szczelnie wypełnia bagażnik na rodzinnych wyjazdach ale bez obaw torby twoje i Twojej żony też się zmieszczą i nic nie wała się po kabinie a wszystko dzięki sprytnej kratce zamontowanej w rolecie bagażnika. Wyposażenie prawie każdej 5er to klima (choć zdążały się egzemplaże bez niej - szok że nie z polski a z Niemiec) ASC które przydaje się zimą jesienią i wczesną wiosną. Reszty nie wymieniam bo każy ma co ma i nie ma sensu o tym pisać bo za dużo tego. Fotele świetne w standardzie po rewelacyjne w wersji sport i comfort. Ustawiają się w każdej pozycji a największy plus to możliwość ustawienia ich pochylenia nie rozdzielając podparcia z siedziskiem (niektórzy zwą to kołyskowym ustawieniem fotela). Biegi wchodzą z niemiecką precyzją i są długie przez co auto jest elastyczne jak na swoją pojemność jednak jest haczyk przy małej pojemności. Auto waży niewiele poniżej 1500 kg. Katalogi podają 1570 kg, jednak jakieś 100kg to waga kierowcy 70kg i 30kg paliwo wliczane w minimalną masę pojazdu. Z racji wagi silnik lubi wysokie obroty na które zresztą wkręca się jakby nie działały na niego żadne siły fizyczne. To jest piękne we wszystkich silnikach BMW r6 i v8 (bo z v8 też miałem styczność choć nigdy nie posiadałem)z jaką aksamitną lekkością pracują i wkręcają się na wysokie obroty. Na niskich nie wolno jeżdzić bo zniszczy to skrzynie i silnik (wał) i sprzęgło. Z doświadczenia wiem że zmiana biegów powinna osbywać się w takiej kolejności na 1 trzeba mieć powyżej 20 km/H i dalej 2- 40km/H 3 - 60km/H 4- 80km/H a potem wiadomo 5. Autko prowadzi się "myślą" co jest jego jednym z głównych atutów ale jest to domena wszystkich samochodów tej marki. Jednak nie jest to auto dla szczyli i nieśmiertelnych. Tylni napęd bardzo szybko potrafi nauczyć pokory bałwochwalców. Nawet 150km potrafi zaskoczyć wiec w czasie jazdy trzeba myśleć i planować żeby pokonać ostrzejszy zakręt szybciej nie pakując się na drzewo i to akurat jest plus i uwydatnia wyższość napędu tylnego nad napędem przednim. Napęd przedni jest prostszy w obsłudze i technice jazdy. Jest też sporo wolniejszy z racji swojej budowy. Cóż jak coś jest od wszystkiego to jest do niczego mówię o jednoczesnym napędzaniu i kierowaniu. Tak więc jest to napęd dla bezmózgich szarych zjadaczy chleba. BMW na szczęści nie rezygnuje z napędu dla inteligentnych i pasjonatów prowadzenia. Nie polecam młodym podrostkom. Żeby mieć BMW trzeba zdobyć trochę doświadczeń z innymi autami potem kupić na krótko BMW z silnikiem R4 żeby się trochę opierzyć i nauczyć pokory a potem myśleć o r6. No i najważniejsze żeby mieć BMW trzeba mieć pieniądze. Niestety nie jest to auto dla dzieci gdyż brak funduszy doprowadzi auto do ruiny i potem jak już jest tego za wiele na rynku krąży masa kulejących trypli. No i nie jest to auto dla fanów passatów i audi. BMW wymaga i daje. Vagi niestety nie wymagają i nic nie dają prócz wiecznych problemów. BMW to auto dla INTELIGENTNYCH ! A głupków którzy się rozbijają tymi autami obją bym dożywotnim zakazem motoryzacyjnym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wytrzymała na upływ czasu i przejechane kilometry. Nawet nasze kiepskie drogi nie zużywają jej nadmiernie szybko. Podsumowując najsolidniejsza mechanika dostępna w samochodach. Perfekcja.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna w swojej perfekcji. Niedościgniony Wzór do naśladowania dla innych.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać nic ująć. Perfekcja, precyzja, zwrotność i sama radość z prowadzenia. Nie chce się wysiadać. Reklamy nie kłamią.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała dzięki dobremu przeszkleniu kabiny. Mam minimalne zastrzeżenie do lusterek bocznych. Powinny być głębiej osadzone w obudowie. Przez to podczas deszczu potrafi je zalewać zbyd dużą ilością wody co pogarsza widoczność na boki. E36 nie miał tego problemu.
5,0
Ergonomia
Pisałem już o tym. Jest doskonała. 4 cupcoldery i spore schowki przy drzwiach plus spory schowek pasażera. Ustawnoś i przestrzeń na najwyższym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ponadprzeciętnie wydajna. Wentylacja idealna. Nawiewy dla pasażerów. Całokształt rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie masz 2metrów nie będziesz narzekać. Miejsca jest pod dostatkiem dla wszystkich pasażerów aż nadto. Wkońcu to klasa wyższa dla bogatych. Płacisz to masz
5,0
Wyciszenie
Im niższy Silnik tym gorzej w trasie z racji wyższych obrotów. Ale ogólnie perfekcja.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BMW to auta dla średnio zamożnych jeśli chodzi o używane auta i zamożnych jeśli chodzi o nowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Każda złotówka jest widoczna i odczuwalna w samochodzie. Wygoda luksus i prestiż za jaki słono się płaci ale to wszystko jest warte każdej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadbany nie sprawia żadnych kłopotów. Jest niezawodny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadbany i szanowany jest bezproblemowy.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 520 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63

BMW Seria 5 E39 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E39 Touring