Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E39 Touring

AdiDag, 8 lat temu
Silnik 520 i 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 241 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto jak na swoje lata sprawuje się bardzo dobrze. Zaskakuje komfortem, wyciszeniem i kulturą pracy silnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sinik 2.0 benz o mocy 150km do wersji Touring czyli kombi jest silnikiem troszkę za słabym oczywiście jeżeli ktoś oczekuje od BMW dynamicznej i w miarę sportowej jazdy. Jeżeli oczekujemy spokojnego, kulturalnego przemieszczania się zarówno w mieście jak i na trasie silnik jest ok. Kto szuka mocnych wrażeń powinien wybrać silnik od 3.0 w górę. Kultura pracy jednostki 6-cylindrowej zdecydowanie lepsza niż R4.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów ze skrzynią biegów. Biegi wchodzą płynnie i z odpowiednią minimalną siłą. Przełożenia są odpowiednie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprawuje się rewelacyjnie. Nie jest zbyt twarde ani zbyt miękkie. W sam raz :)
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Obsługa prosta i intuicyjna. Bez żadnych udziwnień w sterowaniu elementami wyposażenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując auto do dzisiejszych pojazdów tej samej klasy to e39 wypada zaledwie przeciętnie. Oczekiwałbym od auta tych rozmiarów więcej miejsca dla kierowcy z przodu jak również z tyłu. Pomimo skromnego wzrostu 186cm fotel kierowcy mam odsunięty do samego końca. Co by miał powiedzieć ktoś wyższy? Chyba musiałby mieć mocno ugięte nogi w kolanach...
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie tego modelu BMW, to po prostu coś wspaniałego. W dzisiejszych czasach nie produkuje się już tak dobrze wykonanych pojazdów. Praktycznie od góry do samego dołu mamy miękkie tworzywa. W samochodzie pomimo upływu już tylu lat nie słychać ani jednego trzasku czy skrzypienia. Być może posiadam bardzo zadbany egzemplarz, który odwdzięcza się piękną ciszą podczas jazdy. W jeździe miejskiej panuje prawie idealna cisza, w jeździe z prędkościami autostradowymi bardziej niż dźwięk silnika słychać jedynie podmuchy wiatru. Jeździłem niejednym nowym samochodem i pod tym względem ciężko jest dorównać im do BMW E39.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części i serwis w przystępnych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą usterką była usterka elementu eksploatacyjnego jakim jest pompa wody. Z uwagi na łańcuch rozrządu nie była wymieniana i po prostu wysiadła. Normalna rzecz.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 520 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
11,9
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E39 Touring