Auto jak na swoje lata sprawuje się bardzo dobrze. Zaskakuje komfortem, wyciszeniem i kulturą pracy silnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Sinik 2.0 benz o mocy 150km do wersji Touring czyli kombi jest silnikiem troszkę za słabym oczywiście jeżeli ktoś oczekuje od BMW dynamicznej i w miarę sportowej jazdy. Jeżeli oczekujemy spokojnego, kulturalnego przemieszczania się zarówno w mieście jak i na trasie silnik jest ok. Kto szuka mocnych wrażeń powinien wybrać silnik od 3.0 w górę. Kultura pracy jednostki 6-cylindrowej zdecydowanie lepsza niż R4.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów ze skrzynią biegów. Biegi wchodzą płynnie i z odpowiednią minimalną siłą. Przełożenia są odpowiednie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprawuje się rewelacyjnie. Nie jest zbyt twarde ani zbyt miękkie. W sam raz :)
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Obsługa prosta i intuicyjna. Bez żadnych udziwnień w sterowaniu elementami wyposażenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując auto do dzisiejszych pojazdów tej samej klasy to e39 wypada zaledwie przeciętnie. Oczekiwałbym od auta tych rozmiarów więcej miejsca dla kierowcy z przodu jak również z tyłu. Pomimo skromnego wzrostu 186cm fotel kierowcy mam odsunięty do samego końca. Co by miał powiedzieć ktoś wyższy? Chyba musiałby mieć mocno ugięte nogi w kolanach...
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie tego modelu BMW, to po prostu coś wspaniałego. W dzisiejszych czasach nie produkuje się już tak dobrze wykonanych pojazdów. Praktycznie od góry do samego dołu mamy miękkie tworzywa. W samochodzie pomimo upływu już tylu lat nie słychać ani jednego trzasku czy skrzypienia. Być może posiadam bardzo zadbany egzemplarz, który odwdzięcza się piękną ciszą podczas jazdy. W jeździe miejskiej panuje prawie idealna cisza, w jeździe z prędkościami autostradowymi bardziej niż dźwięk silnika słychać jedynie podmuchy wiatru. Jeździłem niejednym nowym samochodem i pod tym względem ciężko jest dorównać im do BMW E39.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części i serwis w przystępnych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą usterką była usterka elementu eksploatacyjnego jakim jest pompa wody. Z uwagi na łańcuch rozrządu nie była wymieniana i po prostu wysiadła. Normalna rzecz.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 520 i 150KM 110kW
[l/100km]