Wszystko zależy od wyposażenie. Polecam tylko dobrze wyposażone,podstawa to klimatronik, multifunkcyjna kierownica,czujniki parkowania i pełna elektryka znacznie podnosi przyjemność z użytkowania. Bardzo dobre własności trakcyjne, rewelacyjna elastyczność,komfort. W sam raz dla osoby która dużo podróżuje ceni sobie komfort i wygodę. Lubi podróżować z większymi prędkościami. Nie lubi niespodzianek w postaci awarii na drodze. Bardzo dobre hamulce pomimo tej masy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny silnik, troszkę za słaby do tej masy, ale niezawodny. Prawie 300.000 km przebiegu i tylko czyszczeni silniczka krokowego, wym. termostatu i odmy ( co 3 wym. oleju trzeba ją wymieniać). Nie bierze nic oleju pomimo znacznego przebiegu olej pełny syntetyk Mobil. Idealnym silnikiem do tego auta jest 2,8.
5,0
Skrzynia biegów
bardzo precyzyjna, długie przełożenia, brakuje 6 biegu, dyfer trochę za małe ma przełożenie jeżeli ktoś jeździ na trasach. 120 km/h i 3000 obr./m, gdyby był 6 bieg to przy prędkościach autostradowych zużycie było by znacznie mniejsze i silnik nie byłby słyszalny w ogóle
5,0
Układ jezdny
precyzyjne prowadzenie, bardzo komfortowe, nie jest zestrojony rajdowo więc nie ma co przesadzać w zakrętach
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra, denerwuje trochę ze przy większych prędkościach jak chodzą wycieraczki to tworzą sie zacieki na bocznej szybie. Brakuje rynienki wokół przedniej szyby aby kierowała wodę na dach. No ale cóż to auto było projektowane w połowie lat 90-tych i ma już 14 lat.
5,0
Ergonomia
prawie że idealnie, brakuje przycisku na kierownicy do włączania klimy i to mnie drażni. Ja niestety nie mam uchwytów na kubek i już kilka razy wylałem kole na tunel środkowy i fotel. Komputer pokazujący która żarówka jest spalona i że mało płynu w spryskiwaczach to przydatna rzecz. Czujnik niskiego stanu oleju tez dobre rozwiązanie. Możliwość zaprogramowania aby światła długie robiły jako dzienne, jak również po zamknięciu samochodu aby się świeciły dowolne światła aby oświetlić drogę do domu. Domykanie i odmykanie szyb i szyberdachu z pilota. Dużo ciekawych funkcji nie spotykanych w autach z tamtych lat, a nie które nawet w obecnych. Dobrą funkcją klimatronika jest odzysk ciepła z silnika po zgaszeniu aż do całkowitego ostudzenia silnika. Dla osób które jeżdżą po nocach i lubią na chwile przycupnąć aby się zdrzemnąć na 5- 10 min. to rewelacja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
całkiem dobrze sobie radzi, fajna funkcja przy klmatroniku prawy górny przycisk powoduje bardzo szybkie osuszanie przedniej szyby i włączenie grzania lusterek. Nie trzeba klikać na panelu aby zwiększyć intensywność nadmuchu i po wyłączeniu wraca do zaprogramowanego wcześniej. Plus za dwustrefową klime, Plus za możliwość regulacji temp. nawiewu z tyłu. Plus za osobną regulacje temp. nawiewu z górnych kratek. To jest przydatne jak ktoś robidługie trasy w nocy. Ustawiasz sobie ciepło na nogi a na twarz zimne powietrze i nie zasypiasz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bardzo dobrze wygodnie dużo miejsca tył ujdzie, przy tych gabarytach auta mogło by być z tylu więcej miejsca na wysokości kolan. Po założeniu fotelika mały szoruje butami po oparciu.
Z tylu 2 osoby podróżują bardzo komfortowo.
Bagażnik nie jest jakiś super przepastny, ale koło zapasowe troche miejsca zajmuje więc pewnie dlatego jest taki płytki. Fajne schowki nad kołem zapasowym na pierdoły i w boczkach w bagażniku nad akumulatorem i po przeciwnej stronie (o ile nie ma się zmieniarki i DVD) można tam dużo upchać. Po złożeniu tylnych oparć otrzymujemy płaską powierzchnię ładunkową i przesunięciu foteli troszkę do przodu spokojnie dwie osoby (180cm wzrostu)moga się wygodnie wyspać nie dotykając nogami klapy, a przekładając zagłówek odwrotnie mamy poduszkę.
5,0
Wyciszenie
powiem że jest rewelacyjnie, nawet przy dużych prędkościach nie słychać wiatru, silnik fajnie mruczy przy wyższych obrotach ale nie jest uciążliwy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części troche droższe, ale nie trzeba ich czesto wymieniać tak jak VW, niestety luksus kosztuje. Przegląd trochę droższy z racji 6,5 l oleju ale za to wymiana co 22.000- 25.000 km według komputera. Utrzymanie przedniego zawieszenia nie jest drogie pomimo aluminiowych wahaczy 2 szt na strone a nie tak jak w np. VW 4 szt. szybka prosta wymiana bez komplikacji, tył trochę droższy bo również wielowahaczowe. Drogie w kombi są tuleje wózka. Wytrzymałość zawieszenia duża.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo komfortowe auto, zazwyczaj bardzo dobrze wyposażone za moim zdaniem bardzo niskie pieniądze. Jakość materiału pomimo wieku i przebiegu bardzo wysoka. Nic nie trzeszczy ani skrzypi, nie bujają się fotele, nie wycierają jeżeli są wytarte dziury w tapicerce to zazwyczaj przebiegi są grubo powyżej 300.000 km.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czyszczenie silniczka krokowego, trzeszczenie drzwi kierowcy(wytarta uszczelka). Słaby ręczny pomimo że tarczo bębny, szczęki i linki nowe. Ten typ tak ma niestety, w tym aucie ręczny nie jest brzytwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tuleje tylnych sanek (po 250.000 km to już miały prawo). Nie odnotowałem żadnej awarii. Denerwuje rdza tylnej klapy którą trzeba co 2 lata malować, rdzewiejąca ramka szyby w klapie. Uszczelniacz skrzyni od strony wału napędowego. Nieszczelność dyfra to są najpoważniejsze usterki. Termostat (nie domykał).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 520 i 150KM 110kW
[l/100km]