Nie wiem czy ktoś to jeszcze czyta ale postaram się opisać ten samochód po 3 latach użytkowania najllepiej jak potrafie. Samochód prezentuje się według mnie bardzo ładnie ale to tylko subiektywna opinia, zdecydowanie charakteru dodaje zawieszenie m sport. Radość z jazdy jest ogromna i nieporównywalna do wszystkich innych którymi jeździłem. Bardzo wygodny w dłuższe trasy na prawde można się w nim zakochać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie najlepszy diesel od bmw. Charakterystuczny dźwięk diesla słychać tylko na postoju natomiast po ruszeniu bardziej przypomina jakąś wysokopojemnościową benzyne, piękna kultura pracy, elastyczność oraz bardzo dobre przyspieszenie . Wyprzedzając kogoś w trasie możemy być pewni że mocy nie zabraknie
5,0
Skrzynia biegów
Za skrzynie biegów ponownie 5 gwiazdek, jeszcze nie miałem z nią żadnych problemów po sprowadzeniumożna było wyczuć delikatne szarpnięcie podczas zmiany z puerwszego biegu na drugi, natomiast po wymianie oleju jest idealnie
4,0
Układ jezdny
Samochód z tym zawieszeniem prowadzi się bardzi pewnie po jakimś czasie można go wyczuć w 100 procentach niestety największą jego wadą jest to że jest wykonany z aluminium i niestety na polskich drogach wymaga stosuntkowo częstych napraw (u mnie w szczgólności cierpi to przednie) wymieniane były wachacze łączniki oraz gumy stabilizatorów oraz drążki kierownicze
4,0
Karoseria
Karoseria równiez ma pewne wady miedzy innymi rdzewiejaca tylana klapa, niestety samochód nie jest pierwszej świeżości wiec tutaj akurat nie spodziewajmy sie cudów
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc bardzo dobra, bez zarzutow porownujac do opla vectry oraz toyoty avensis wedlug mnie najlepsza
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, intuicyjnie czuje sie ten samochod innymi slowy nic dodać nic ująć
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa na prawde szybko jest to ogromna zaleta w szczegolnosci zimą natomiast klimatyzacja latem chłodzi bardzo szybko kolejny plus dla BMW
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem prawie 2 metrowym kierowca i nie mam problemów podczas pdróży natomiast pasażerowie z tyłu przy bardziej odsuniętych siedzeniach już tak za to daję 4 gwiazdki
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie na najwyzszym poziomie nawet przy wysokich prędkościach, zaczyna być głośno dopiero przy 180/200 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ilość spalanego paliwa cąłkowicie zależy od tego jaką mamy nogę. Mi auto pali w mieście koło 10/9 litrów w cyklu mieszanym około 8 natomiast w teasie może zejść do 6 wszystko zależy od tego jak sie je uzytkuje a o naprawach w osobnym dziale
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj jestem zmuszony dać 3 gwiazdki , wymienie naprawy i koszt wraz z robocizna (kilka rzeczy wymienialem sam ale to napisze) a wy ocenicie to sami zacznijmy od 2 tylnych łożysk wraz z piastami po 300 sztuka pizniej przyszla kolej na laczniki oraz gumy stabilizatorow to wymienialem sam koszt naprawy wyniosl okolo 200 zlotych klocki oraz tarcze hamulcowe z przodu rowniez wymienialem sam koszt 460 zlotych naprawa alternatora 400 zlotch oraz ostatnia juz rzecz wachacz prawy oraz lewy drazek kierowniczy wraz z robocizna u mechanika 700 dodam ze wszystko to podczas trzyletniej eksploatacji dla jednego to jest dużo a dla drugiego mało
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 193KM 142kW
[l/100km]