Silnik
: Wysoka kultura pracy, niskie zużycie paliwa, trwałość i bezawaryjność.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto. Nie mam żadnych złych skojarzeń z BMW i ta 5 upewniła mnie tylko, że Niemcy jednak samochody robią świetne. Wrócę kiedyś do tej marki i na pewno także do potomków tego silnika. Podstawowy problem to egzemplarze zajeżdżone, przekręcone liczniki, tureckie serwisy i przeszłość powypadkowa. Ciężko trafić dobry egzemplarz, a z kolei cena takiego 10 latka może osiągać poziom cen 5cio letniej Octavii, co znów wydaje się przesadą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim zdaniem jeden z najlepszych silników o zapłonie samoczynnym, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany. Praktycznie bezobsługowy, o niezłym brzmieniu, silny jak tur, głównie za sprawą momentu obrotowego (prawie 400 Nm), oszczędny, dynamiczny. Podstawa satysfakcji - zadbany egzemplarz. Lejesz ropę i jedziesz i to daleko, bo pali faktycznie bardzo mało jak na 6 cylindrów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna precyzyjna. Biegi wchodzą łatwo i intuicyjnie, a że silnik jest elastyczny, nie trzeba zbyt często redukować.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie twarde, w stosunku do słabszych wersji fabrycznie obniżone, pięknie trzyma auto na drodze. Twardość odbija się nieco na komforcie, ale z drugiej strony to jedyne auto, w którym moje dziecko nie cierpiało na chorobę lokomocyjną.
Komfort
4,0
Widoczność
Każdy zobaczy to co chce zobaczyć. Ja osobiście widywałem większe lusterka boczne i tu może się można lekko przyczepić.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie być powinno, albo gdzie się spodziewamy, że będzie. Niemców z reguły akurat w tym zakresie trudno jest krytykować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W ogrzewaniu pomaga webasto, u mnie podgrzewające akurat jedynie silnik. Wkurzające jest za to jego dymienie, kiedy się załącza. Zarówno klimatyzacja jak i nagrzewanie - sprawdza się.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto, spora przestrzeń. Choć można się było spodziewać większej. Bagażnik ograniczony otworem ładunkowym - standard w sedanach. Kombiak to już niemal ciężarówka.
5,0
Wyciszenie
Nie słychać silnika wysokoprężnego. W sumie to szkoda, bo brzmienie 6 cylindrów ustępuje jedynie brzmieniu 8 cylindrów :).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskoczenie - na prawdę nie jadąc ekonomicznie można na trasie uzyskać 6 litrów. W mieście 8 to też świetny wynik jak na tę pojemność. Słowem bajka.
Naprawy - wiadomo, nie jest to opel, ani vw, ale z kolei nie odwiedzamy serwisów zbyt często. Jakość po prostu musi kosztować.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko trafić dobry egzemplarz, a z kolei cena takiego 10 latka może osiągać poziom cen 5cio letniej Octavii, co znów wydaje się przesadą. Jednak za te pieniądze kupujemy prawdziwą limuzynę, z wieloma świetnymi rozwiązaniami. Większych napraw jednak nikomu nie życzę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem potrzeby podjeżdżać do warsztatu. Mimo 10 lat NIC się nie działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kłania się zadbany egzemplarz- wtedy tylko eksploatacja. Wydałem więcej na samochód, ale żadne warsztaty na mnie nie zarobiły.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 530d 184KM 135kW
[l/100km]